تبیان، دستیار زندگی
حسین مظفر رئیس ستاد ائتلاف سه گانه اصولگرایان، روز گذشته در یك كنفرانس خبری به سوالات رسانه‌ها درباره این ائتلاف پاسخ گفت و اعلام كرد كه یكی از برنامه‌های اصلی ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان حل مشكلات معیشتی مردم خواهد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعلام سیاست‌های ائتلاف سه گانه


حسین مظفر رئیس ستاد ائتلاف سه گانه اصولگرایان، روز گذشته در یك كنفرانس خبری به سوالات رسانه‌ها درباره این ائتلاف پاسخ گفت و اعلام كرد كه یكی از برنامه‌های اصلی ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان حل مشكلات معیشتی مردم خواهد بود.

حسین مظفر

رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان انتخابات را تجلی مشارکت مردم در عرصه سیاسی دانست و با بیان اینکه انتخابات به عنوان جشن مردمسالاری در کشور تلقی می‌شود، افزود: از این رو طبیعی است که انتخابات از دید دشمن دور نباشد؛ بنابراین در انتخابات گذشته تمام تلاش خود را برای یأس و ناامیدی به کار بردند تا یأس و ناامیدی ایجاد شود و از حضور و مشارکت مردم در انتخابات پرهیز بدهند تا اقتدار ملی کاهش یابد؛ اما این مسئله نیز باز با هوشیاری ملت روبه‌رو شد.رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان در ادامه سخنانش به انتخابات پیش رو اشاره و انتخابات سال 92 را حساس و مهم عنوان كرد و با بیان اینکه ما در حال حاضر در شرایط تهدید و تحریم به سر می‌بریم، گفت: چشم خیلی از بدخواهان ناظر بر این انتخابات است تا ببینند که حضور مردم چگونه خواهد بود و آیا با اشتیاق وارد صحنه می‌شوند یا نه؟

مظفر افزود: انتظار می‌رود ملت ایران حماسه دیگری را بیافرینند، این نوع جلسات برای همین موضوع برگزار می‌شود، تا زمینه حضور مردم را در انتخابات افزایش دهیم.وی همچنین با اشاره به ائتلاف اصولگرایان افزود: ما می‌خواهیم ائتلاف و انسجامی که در بدنه اصولگرایان و حتی در بدنه اجتماعی را پیگیری کنیم؛ براین اساس برنامه‌ریزی کردیم و دیدیم که یکی از آسیب‌های موجود در جامعه وجود تشتت و اختلاف است، به‌ویژه اختلاف در میان نخبگان.

رئیس ستاد انتخابات ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان رویکرد این ائتلاف را انسجام در بین مجموعه اصولگرایان و امید و نشاط در بدنه اجتماعی برای مشارکت پرشور در مهم‌ترین سرنوشت مردم دانست و خاطرنشان کرد: مکانیزم‌های مختلفی را بررسی کردیم و هر کدام از این مکانیزم‌ها توانست مزایایی داشته باشد. اما ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان در راستای اتحاد و یکپارچگی اصولگرایان است و همانطور که گفتم یکی از رویکردهای این ائتلاف، ایجاد امید و نشاط در بین مردم است تا بدین وسیله زمینه‌سازی انتخاب اصلح شکل بگیرد و این ائتلاف بتواند نقش و اهداف خود را به سرانجام برساند.

وی، انسجام، وفاق و اتحاد در میان نخبگان کشور و شور و نشاط در بین مردم را لازم و ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد که این ائتلاف بتواند به رویکردها و اهداف خود برسد.

اینكه گفته می‌شود یكی از این 3 نامزد اصل است و دیگران در حاشیه هستند، جزو بداخلاقی‌های انتخاباتی است. فعلا هیچكدام به نفع دیگری كنار نرفته‌اند و هیچ یك قراردادی برای خدشه به ائتلاف با هم نگذاشته‌اند و بر پیمان وثیق خود باقی هستند و تا آخر هم خواهند بود

مظفر در ادامه این نشست خبری كه در محل خبرگزاری تسنیم برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه «نامزد نهایی در ائتلاف به چه صورت انتخاب خواهد شد و اینكه قرار است چه كسانی به ائتلاف بپیوندند؟ » گفت: در زمینه مكانیزم انتخاب نهایی، كمیته نظرسنجی را خواهیم داشت و این‌كمیته جلساتی هم برگزار كرده است. وی ادامه داد: مكانیزمی‌كه برای انتخاب فردنهایی مطرح می‌شود این است كه از كف بدنه اجتماعی اقبال عمومی‌را پیدا كنیم و مشخص كنیم نامزدی كه شایستگی لازم را دارد، میزان اقبال عمومی‌در چه حدی است و چگونه است؟ یكی از مهم‌ترین فاكتورها نظرسنجی است اما نوع نظرسنجی چه از نظر زمان و چه از نظر محتوا و چه از نظر ارگان، در قالب یك شورایی به تصمیمی‌می‌رسد كه ان‌شاءالله این تصمیم مورد عنایت همه اعضای ائتلاف خواهد بود.

زمان معرفی كاندیدای نهایی

رئیس ستاد ائتلاف سه گانه اصولگرایان در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینكه «از هر نامزدی كه وارد عرصه انتخابات شود استقبال و زمینه را برای تفاهم با او آماده می‌كنیم»،‌خاطرنشان كرد: مكانیزم نوع همكاری را در آینده اعلام می‌كنیم. از مزایای ائتلاف این است كه فقط از میان خودش نامزد نهایی را انتخاب نمی‌كند، بلكه هم از میان خود و هم از میان سایر اصولگرایان می‌تواند انتخاب كند. وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینكه گزینه نهایی ائتلاف سه گانه اصولگرایان چه زمان معرفی می‌شود،‌گفت: گزینه‌های مختلفی برای زمان معرفی وجود دارد. یكی قبل از پایان‌سال؛ دیگری قبل از ثبت‌نام و زمان پیشنهادی دیگر، بعد از ثبت‌نام است. انتخاب زمان بستگی به شرایط سیاسی، اجتماعی كشور و نظرسنجی‌هایی دارد كه ما را به ثبات در تصمیم‌گیری برساند.

كمیته نظرسنجی مستقل است
حسین مظفر

مظفر درباره تركیب كمیته‌ای كه نظرسنجی لازم برای ائتلاف سه گانه اصولگرایان را انجام می‌دهد گفت: كسانی كه نظرسنجی می‌كنند نسبتی با كاندیدا نخواهند داشت اما كمیته ای كه نظرسنجی را كنترل می‌كند، در آن نمایندگان كاندیداها حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: اولا شورای هماهنگی ستاد باید تشكیل شود كه در حال تشكیل آن هستیم كه در آن نمایندگانی از نامزدهای مطرح حضور دارند. و كمیته‌های نظرسنجی و رسانه و. . . در ذیل این ستادها بعد از تشكیل ستادهای اصلی و شوراهای هماهنگی تشكیل می‌شود.

رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان همچنین در خصوص سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کاندیداها باید سابقه کار اجرایی داشته باشند و اینکه نظرسنجی‌ها حاکی از توجه مردم به این ویژگی کاندیداهاست، گفت: حتما همینگونه است؛ تصمیمی که این ائتلاف می‌گیرد خارج از وجدان عمومی جامعه و بدنه اجتماعی نخواهد بود ولی در عین حال شایستگی‌ها و معیارهای صلاحیتی بسیار مهم هستند.

رئیس ستاد ائتلاف سه گانه اصولگرایان یكی از مشكلات اصلی مردم را مشكلات معیشتی و اقتصادی دانست و گفت: یكی از برنامه‌های عمده و اصلی ائتلاف سه گانه اصولگرایان حل‌مشكلات معیشتی مردم خواهد بود. وی در واكنش به این سوال كه «آیا امكان افزوده شدن چهره‌های جدید به ائتلاف وجود دارد؟ » خاطرنشان كرد: ائتلاف آمادگی كامل برای همكاری و تفاهم دارد. اما مكانیزمی‌كه اضافه بشود یا نشود مورد بررسی است ولی همچنان باب این مسئله باز است.

نبایددر ضمانت دوام ائتلاف سه گانه اصولگرایان تردید كرد

مظفر درباره ضمانت دوام ائتلاف سه گانه اصولگرایان خاطرنشان كرد:این ائتلاف بر مبنای سهم خواهی و باج‌دهی شكل نگرفته لذا آمادگی عبور از خود را اعضای این ائتلاف دارند لذا نمی‌توان در ضمانت اجرایی آن تردید كرد. یك میثاق جدی بین اعضا وجود دارد كه اعضای آن بدون سهم خواهی برای موفقیت فردی كه امكان رای آوری دارد و شرایط و ویژگی‌های لازم را داشته باشد، تلاش كنند. اعضای این ائتلاف هم برای معرفی نامزد واحد و هم برای تقویت آتی آن با هم توافق كرده‌اند.

وی درباره اینكه «اگر دولت كاندیدایی را معرفی كند، آیا امكان دارد كه با شما ائتلاف كند؟ » گفت: ائتلاف آمادگی تفاهم و تعامل با همه كسانی كه جزو اصولگرایان محسوب می‌شوند را دارد ولی معیارهایی را برای تفاهم دارد كه خارج از سهم خواهی و باج خواهی است و مبنای پایداری آن هم همین است. لذا هر كس در معیارها بگنجد امكان همكاری و تفاهم با آنها وجود دارد. رئیس ستاد ائتلاف سه گانه اصولگرایان همچنین درخصوص اظهارات غلامعلی حداد عادل مبنی بر اینكه اعضای این ائتلاف 60 درصد آرا را در اختیار دارند گفت: درباره سخن آقای حداد باید بگویم كه اعضای ائتلاف ظرفیت رای خوبی دارند البته منظور ایشان این نبوده كه فقط این سه نفر مطرح هستند،بلكه افراد دیگری هم هستند. و اگر فرد دیگری خارج از مجموعه 3 نفره، مناسب‌تر بود، این ائتلاف وی را معرفی خواهد كرد و به عنوان نامزد نهایی خواهد بود.

1+2 موضوعیت ندارد

مظفر همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه در ائتلاف سه گانه اصولگرایان 2 و 1 كدام هستند گفت: برداشت‌های مختلفی از 2+1 شد كه درست نبود، اما مسئله و نام اصلی ائتلاف سه‌گانه است. 2+1 موضوعیت ندارد. هم قالیباف و هم دیگران ظرفیت‌هایی دارند، در این ائتلاف آنچه كه پایه ائتلاف است این است كه میثاقی وجود دارد كه هریك با هر ظرفیتی كه دارند، آمادگی همكاری و تعامل برای حمایت از یك نامزدی كه ائتلاف به آن می‌رسد را دارند و تخلفی از آن نخواهند داشت وی همچنین به موضع گیری‌های اخیر علیه حبیب‌الله عسگراولادی اشاره كرد و گفت: آقای عسگراولادی از شخصیت‌های اصیل و ارزشمند انقلاب اسلامی‌است و سابقه بیش از 70‌سال مبارزه دارند.

مكانیزمی‌كه برای انتخاب فردنهایی مطرح می‌شود این است كه از كف بدنه اجتماعی اقبال عمومی‌را پیدا كنیم و مشخص كنیم نامزدی كه شایستگی لازم را دارد، میزان اقبال عمومی‌در چه حدی است و چگونه است؟ یكی از مهم‌ترین فاكتورها نظرسنجی است اما نوع نظرسنجی چه از نظر زمان و چه از نظر محتوا و چه از نظر ارگان، در قالب یك شورایی به تصمیمی‌می‌رسد كه ان‌شاءالله این تصمیم مورد عنایت همه اعضای ائتلاف خواهد بود

اظهارنظر شخصی خود را مطرح كردند، به نظر می‌رسد منصفان و وجدانهای عمومی‌جامعه برداشت توطئه آمیز و برداشت تطهیر فتنه را از این سخنان نمی‌كنند. بلكه صحبت‌های ایشان نظرات شخصی بود. وی خاطرنشان كرد: در جلساتی كه خدمت اعضای ائتلاف بودیم، پایداری بر این میثاق وجود دارد كه همگی نفع خود را كنار می‌گذارند و به تصمیم ائتلاف تن می‌دهند كه این تصمیم با بدنه اجتماعی ان‌شاءالله همخوانی خواهد داشت. رئیس ستاد ائتلاف سه گانه اصولگرایان در خصوص اینكه «آیا ائتلاف وارد تعیین تیم انتخاباتی كاندیداها خواهد شد؟ » گفت: هر كدام از اعضای ائتلاف برای خود تیم‌های انتخاباتی جدا خواهند داشت، و ائتلاف وارد تعیین اعضای ستادها نخواهد شد. لذا وارد بحث تبلیغاتی نخواهیم شد اما در نهایت كه یك كاندیدا انتخاب می‌شود، تمام ظرفیت‌ها پشت سر او خواهند بود. وی در بخش دیگر از این نشست خبری راجع به هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها تصریح كرد: هزینه‌های تبلیغاتی باید بر مبنای قانون باشد.

مشورت ائتلاف سه گانه با نخبگان و جامعتین

مظفر ادامه داد: ائتلاف سه گانه، با نخبگان و گروه‌های مرجع و بخصوص جامعه روحانیت و مدرسین مشورت خواهد داشت و از نظرات آنان بهره‌گیری خواهد كرد. نماینده مردم تهران در مجلس به رسانه‌ها توصیه كرد: رسانه‌ها برای ایجاد امید و نشاط انتخاباتی تلاش كنند. حضور بیشتر مردم اقتدار ملی ما را رقم خواهد زد. امروز كه جامعه در وضعیت تهدید قرار دارد، حضور و مشاركت مردم بالاتر از همه تجهیزات نظامی، می‌تواند این تهدیدات را خنثی كند. ضمنا رسانه‌ها اخلاق انتخاباتی را در جامعه گسترش دهند. رقیبانی كه زمانی رفیق هم بودند نباید به چهره هم چنگ بزنند. سیاست ما عین دیانت و اخلاق ماست. رئیس ستاد ائتلاف سه گانه اصولگرایان افزود: برنامه محوری یكی از مسائل مهم مربوط به ائتلاف است. گروه‌های كاری برای تدوین برنامه‌های اصولی و منسجم برای رفع مشكلات معیشتی و اقتصادی و سایر مشكلات مردم فعالیت خواهند كرد. وی گفت: اینكه گفته می‌شود یكی از این 3 نامزد اصل است و دیگران در حاشیه هستند، جزو بداخلاقی‌های انتخاباتی است. فعلا هیچكدام به نفع دیگری كنار نرفته‌اند و هیچ یك قراردادی برای خدشه به ائتلاف با هم نگذاشته‌اند و بر پیمان وثیق خود باقی هستند و تا آخر هم خواهند بود.

بخش سیاست تبیان

منابع: تهران امروز