تبیان، دستیار زندگی
سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در همایش فرهیختگان و دانشگاهیان حامی دولت اسلامی با تاكید بر اینكه دولت نهم كارهای بسیار بزرگی را شروع كرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اصلاحات واقعی را احمدی‌نژاد در اقتصاد كشور آغاز كرد
سید محمدرضا میرتاج‌الدینی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در همایش فرهیختگان و دانشگاهیان حامی دولت اسلامی با تاكید بر اینكه دولت نهم كارهای بسیار بزرگی را شروع كرد، افزود: اصلاحات واقعی را احمدی‌نژاد در اقتصاد كشور آغاز كرد برخلاف تكنوكرات‌ها كه فقط پز می‌دهند.

وی با بیان اینكه خاتمی در آخرین نشست با خبرنگاران آرزویش را اجرای هدفمند كردن یارانه‌ها عنوان كرد، گفت: این در حالی است كه احمدی‌نژاد در سال دوم به این مسئله رسید و پس از كار كارشناسی لازم آن را به مجلس ارائه كرد.

میرتاج‌الدینی آمار یارانه‌ها در حامل‌های انرژی را بر‌اساس اعلام دولت 90 میلیارد دلار عنوان كرد و گفت: آقای موسوی می‌گوید كه مگر می‌شود به سرعت هدفمند كردن را انجام داد و 10 سال طول می‌كشد یعنی 900 میلیارد دلار به قیمت امروز باید ناعادلانه توزیع شده و هدر برود.

این نماینده مجلس با بیان اینكه زمزمه هدفمند كردن یارانه‌ها از برنامه دوم وجود داشته و در برنامه‌های سوم و چهارم جدی شده‌ اما اجرا نشده ‌است، افزود: تا زمانی كه از این گذرگاه عبور نكنیم اقتصاد كشور درست نخواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه اگر در بین چهار كاندیدا همه چیز یكسان باشد به كاندیدایی رای خواهم داد كه هدفمند كردن یارانه‌ها را جدی دنبال كند، اظهار داشت: این لایحه كه در كمیسیون‌ها رای آورده‌بود در صحن رای نیاورد چون یك گروه از خودی‌ها ترسیدند و جریان مخالف دولت هم رای نداد بعد هم یكی از آن مخالفین به من گفت چون در مجلس منتشر شد كه این لایحه برگ برنده احمدی‌نژاد در انتخابات است به آن رای ندادند در حالی كه عده زیادی آن را تهدید می‌دانستند.

وی با بیان اینكه همگان بر هدفمند كردن یارانه‌ها اذعان دارند، افزود: این در حالی است كه وقتی این مسئله از سوی دولت مطرح می‌شود او را به اقتصاد صدقه‌ای و گداپروری متهم می‌كنند اما وقتی خودشان می‌گویند یك بحث كارشناسی است.

میرتاج‌الدینی با تاكید بر اینكه دیگران جرات اجرای آن را نداشتند چون راهش را بلد نبودند، ادامه دا‌د: احمدی‌نژاد شهامت، شجاعت و جرات اجرای آن را داشت و گفت كه به تدریج قیمت‌ها را آزاد می‌كنیم و همزمان قدرت خرید را بالا می‌بریم كه دیگران بحث تورم و اقتصاد صدقه‌ای و ... را مطرح كردند اما در نهایت دیدند كه عدالتمندترین و هدفمندترین روش همان است كه احمدی‌نژاد می‌گوید.

خود را داعیه‌دار اخلاق می‌دانند تازه از كوره دررفته و می‌گویند كه ایران پر از دروغ و نفاق است

این نماینده مجلس تصریح كرد: هر زمانی كه جلوی توزیع غیرعادلانه و غیر هدفمند كردن این 90 میلیارد دلار را بگیریم به سمت عدالت حركت كرده‌ایم.

نماینده مردم تبریز در مجلس با تاكید بر اینكه افراد ثروتمندتر و مرفه‌تر بیشترین استفاده را از یارانه‌های حامل‌های انرژی در شرایط فعلی دارند، اضافه كرد: بر‌اساس گزارش رسمی مركز پژوهش‌های مجلس دهك بالایی جامعه 37 برابر بیشتر از دهك پایینی انرژی مصرف می‌كند و ما در دحال حاضر پرمصرف‌ترین كشور در زمینه گاز هستیم.

وی به سهمیه‌بندی بنزین در كشور اشاره و اضافه كرد: اگر هدفمند كردن یارانه‌ها اجرا شود با توجه به مبلغی كه در اختیار مردم قرار می‌گیرد و هزینه قبض‌هایی كه بدون یارانه می‌آید كم‌كم یك مدیریت مصرف طبیعی در كشور شكل می‌گیرد.

میرتاج‌الدینی به افزایش بودجه‌های عمرانی دولت از 9هزار میلیارد تومان در سال 83 به 26 و نیم هزار میلیارد توامن اشاره كرد و گفت: در سال نخست مجلس بودجه پیشنهادی دولت را كاهش داد اما در سال‌های بعد وقتی كار و تلاش دولت را دید بودجه‌های عمرانی را تصویب كرد.

این نماینده مجلس با بیان اینكه آقای موسوی همشهری من است و هیچ كجا علیه‌اش صحبت نكرده‌ام، ادامه داد: اما دیشب دیگر برایم عجیب بود كه چگونه این آدم به خودش جرات می‌دهد در مقابل میلیون‌ها انسان به رئیس ‌جمهور تهمت دروغگویی بزند، حالا فرض كنیم آمارهای بانك مركزی و مركز آمار هم غلط باشد آیا باید تهمت دروغگویی به آن‌ها زد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینكه آقای موسوی در زمان نخست‌وزیری از كجا آمار می‌داده‌ است؟ گفت: آقایان هاشمی و خاتمی از كجا آمار می‌داده‌اند و اگر احیاناً چند دانشگاهی و كارشناس در آن زمان‌ها آمار بانك مركزی و مركز آمار را رد می‌كردند آیا به رئیس‌ جمهور دروغگو می‌گفتند.

وی ادامه داد: خود را داعیه‌دار اخلاق می‌دانند تازه از كوره دررفته و می‌گویند كه ایران پر از دروغ و نفاق است.

این نماینده مجلس به ضریب جینی و تلاش‌های دولت نهم برای كاهش فاصله طبقاتی اشاره و اضافه كرد: توزیع سهام عدالت، افزایش حقوق بازنشستگان، توجه ویژه به عشایر و روستایی‌ها و... از جمله فعالیت‌های دولت برای كاهش فاصله طبقاتی بوده ‌است.

میرتاج‌الدینی در ادامه از میرحسین موسوی خواست تا صادقانه نظرش را درباره سیاست‌های اصل44، اقتصاد دولتی و مردمی و هدفمند كردن یارانه‌ها برای مردم بگوید.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینكه امام (ره) در زمان جنگ دستوری همچون سیاست‌های اصل 44 را داد اما آقای موسوی به آن عمل نكرد، ادامه داد: بدبختی و مشكلات كشور متعلق به آن زمان است.

وی با بیان اینكه كاش آقایان طرح و برنامه داشتند و می‌بینم كه برنامه ندارند، افزود: طبیعی است كه املای نانوشته غلط ندارد اما اینها می‌خواهند با هچوم و تخریب همه‌جانبه دولت، رای مردم را جذب كنند.

این نماینده مجلس با تاكید براینكه در مجموع دولت نهم معدل خوبی می‌گیرد، اضافه كرد: مردم احساس خطر كرده‌اند كه چه كسانی پشت صحنه هستند لذا با تمام توان و یكپارچه وارد صحنه خواهند شد و ثابت خواهند كرد كه حامی دولت مكتبی و عدالت‌محور هستند.

برای دیدن اخبار، اطلاعات، تحلیل های انتخاباتی دیگر کاندیداها اینجا کلیک کنید.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور