تبیان، دستیار زندگی
مصاحبه با خانم مریم عزتی صاحب وبلاگ برگزیده ی مسابقه وبلاگ نویسی فرهنگ محرم و عاشورا که توسط انجمن وبلاگ نویسان مذهبی برگزار گردید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه با سرکار خانم مریم عزتی

صاحب وبلاگ برگزیده مسابقه فرهنگ محرم و عاشورا

مصاحبه

لطفاً خودتان را معرفی کنید و بفرمائید از کی به وبلاگ نویسی مشغول شدید؟

من مریم عزتی هستم و از تیر ماه سال 1385 شروع به وبلاگ نویسی نمودم .

هدفتان از وبلاگ نویسی چه بود؟آیا به اهداف خود رسیده اید؟

فكر می كردم و البته همین تفكر را همین الان هم دارم كه خداوند توان و توفیق می دهد در جهت رضای او و اهل بیت علیهم السلام قلم بزنم و در حد كوچكی خدمتگزارشان باشم و خدا را شكر به این مهم هم نائل شده ام . ( البته هیچگاه نت را و حتی وبلاگ نویسی را برای پر كردن وقت و سرگرمی انتخاب نكرده و نمی كنم ) .

چرا به موضوعات مذهبی برای نوشتن علاقمندید؟

هم در وجود خودم نیاز به معرفت به خدا و اهل بیت را می دیدم و هم فعالیت در موضوعات مذهبی منجر به حصول به روحیات معنوی می شود و از طرفی هم واقعا در محیط نت با توجه به هجمه ای که دین مبین اسلام با آن روبه روست وظیفه خود دیدم تا من هم سهم كوچكی در دفاع از عقایدم داشته باشم و البته به شدت حضو روبلاگ نویسان مذهبی الزامی است.

به نظر شما کدام از اهمیت بیشتری برخوردار است؟خودتان از نوشتن لذت بیشتری ببرید یا مخاطبین از خواندن مطالب شما لذت ببرند؟

البته نمی شود یكی از این دو مورد را انتخاب كرد چون به نظرم ارتباط متقابلی بین این دو وجود دارد. اگر خودم از نوشتن و نوشته هایم لذت نبرم مطمئناً مخاطب هم از نوشته هایم لذت نخواهد برد. سعی می كنم همیشه خودم هم یكی از مخاطبین نوشته هایم باشم و در بیشتر موارد سعی می كنم مطالب مذهبی را در جنبه ای دیگر بررسی كنم و ریز بینانه و نكته سنجانه عمل كنم.

زمانی برای اتمام وبلاگ نویسی در نظر گرفته اید؟

گاهی به این موضوع می اندیشم. تا زمانی كه احساس كنم هنوز توفیق خداوند رفیق راهم هست ادامه می دهم ولی اگر ببینم فعالیت در این زمینه به رشد ابعاد مختلف روح و وجودم نمی انجامد و نارضایی خدا را به همراه دارد و مرا از خدا دور می كند ، در اولین فرصت با دنیای وبلاگ نویسی وداع خواهم نمود .

مولفه های جذب مخاطب از نظر شما چیست؟

یك ظاهر موجه و متوسط ( از لحاظ قالب وبلاگ  تزئینات داخلی آن ) برای وبلاگ ، تمیز و آراسته نوشتن ، انتخاب رنگ نوشته ها ، اندازه نوشته ها ، انتخاب مطالب تقریبا كوتاه، پرداختن به موضوعاتی كه تاكنون كمتر كسی به آن پرداخته است ، پرهیز از مطالب تكراری و اگر هم تكراری بود با نكته سنجی و دقت لبّ مطلب و پیام آن را به مخاطب رسانیدن ، انتخاب تصاویر مرتبط و معنادار متناسب با متن و  ... و باز هم تاكید می كنم كه سعی می كنم اول نظر خود را به عنوان یك مخاطب بسنجم و بعد از مخاطب انتظار برخود خوب با نا خوب داشته باشم .

در مورد انجمن وبلاگ نویسان چه نظری دارید؟ با طرح پیشنهاد و انتقاد خود ما را همراهی کنید.

خیلی خوب است كه گاهی به واسطه مناسبتهای مذهبی ، مسابقاتی را در این زمینه برگزار می كنید و اما امیدوارم در داوریها از ملاك و معیارهایی استفاده شود تا دوستان دلسرد نشوند . چون متاسفانه بوده است مسابقاتی در این مضمون كه برندگان با تبصره هایی و بندهایی خارج از قانون اساسی مثلا آن جشنواره وبلاگ نویسی به اصطلاح برنده شده اند و خود در یكی از این مسابقات شاهد بوده ام كه حتی درگیری لفظی هم پیش آمده بود و البته حق را به حق خورده دادم . چون وبلاگی كه به جای وبلاگ این شخص انتخاب شده بود فاقد حداقل مولفه های یك وبلاگ شایسته بود ... خیلی خوب است همیشه این مسابقات دایر باشد و مربوط به ایام خاص نباشد . چون اهل بیت ما در روزهای خاص سال مختص و محدود و محصور نشده اند . می توان روزهایی را به برگزاری جلسات وبلاگ نویسی اختصاص داد و از مسئولینی كه می توانند به كاربران خدمات بدهند و آنان را حمایت كنند دعوت به عمل آورده و از صحبتها و راهنمایی های راهگشای آنان بهره مند شد . چون دنیای اسلام امروز متاسفانه با كم همتی مسلمانان در معرض هجوم و توهین های بسیار موهنی شده است كه ما كه كشور شیعه هستیم باید هوشیار باشیم و به مقابله با آنان به پا خیزیم . موفق و موید باشید