تبیان، دستیار زندگی
پس از حمله های تروریستی هفته گذشته گروه داعش در پاریس، کتاب خاطرات «ارنست همینگوی» از پایتخت فرانسه صدرنشین جدول پر فروش ترین ها شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمله های پاریس کتاب «همینگوی» را صدر نشین کرد

پس از حمله های تروریستی هفته گذشته گروه داعش در پاریس، کتاب خاطرات «ارنست همینگوی» از پایتخت فرانسه صدرنشین جدول پر فروش ترین ها شد.

بخش ادبیات تبیان
ارنست همینگوی

با گذشت یک هفته از انفجار پنج بمب توسط گروه داعش در نقاط مختلف شهر پاریس، فروش کتاب «پاریس یک جشن است» که در ایران با نام «پاریس جشن بی کران» شناخته می شود به قلم ارنست همینگوی نویسنده سرشناس برنده نوبل آن چنان افزایش یافته که نامش در صدر فهرست پرفروش ترین های فرانسه قرار گرفته است.
این اثر که نام کاملش «پاریس یک جشن است، یک ضیافت متحرک» است، در بردارنده خاطرات نویسنده «پیرمرد و دریا» از زندگی در پایتخت فرانسه در دهه 1920 است. این کتاب هم اکنون در رتبه نخست پرفروش ترین های سایت فرانسوی «آمازون» قرار دارد.
براساس اعلام «فولیو» ناشر فرانسوی، سفارش ها از 10 تا 15 جلد به 500 جلد افزایش یافته است. این ناشر همچنین گفت: روز پنج شنبه افزایش فروش بسیار چشمگیر بود و 1600 جلد از این کتاب از انبارمان خارج شد. ما همچنین سفارش های زیادی از گروه هایی مثل «FNAC» و «آمازون» داشتیم، چیزی حدود 8500 نسخه. فروش معمول ما در سال بین 6000 تا 8000 جلد است.
مدیر این انتشارات همچنین اشاره کرد که 20 هزار جلد دیگر از کتاب همینگوی را زیر چاپ برده و قصد دارد برای چاپ بعدی اقدام کند.
به گزارش گاردین، فروشگاه محصولات فرهنگی«FNAC»  در ایستگاه «سن-لازار» اعلام کرد در عرض 24 ساعت انبارش از نسخه های کتاب همینگوی خالی شده و باز کتاب سفارش داده است.

با گذشت یک هفته از انفجار پنج بمب توسط گروه داعش در نقاط مختلف شهر پاریس، فروش کتاب «پاریس یک جشن است» که در ایران با نام «پاریس جشن بی کران» شناخته می شود به قلم ارنست همینگوی نویسنده سرشناس برنده نوبل آن چنان افزایش یافته که نامش در صدر فهرست پرفروش ترین های فرانسه قرار گرفته است

خالق «وداع با اسلحه» در این کتاب آورده است: اگر خوش شانس بوده باشید و در جوانی در پاریس زندگی کرده باشید، در باقی عمرتان هرجا که می روید، پاریس با شما باقی می ماند، چون پاریس یک ضیافت متحرک است.
همینگوی در این اثر به خوردن و آشامیدن در رستوران ها و کافه های سرتاسر پایتخت فرانسه پرداخته است. او این کتاب را اواخر عمر به نگارش درآورد، اما پس از مرگش در سال 1964 به چاپ رسید.
ارنست میلر همینگوی نویسنده و روزنامه نگار سرشناس آمریکایی و برنده جایزه های نوبل ادبیات و پولیتزر، بیست و یکم جولای ١٨٩٩ در ایلیونز آمریکا و از یک پدر فیزیکدان متولد شد.
«پیرمرد و دریا» معروفترین اثر اوست که در سال ١٩٥٢ منتشر شد و با استقبال چشم گیری همراه بود. این کتاب جایزه ادبی «پولیتزر» را در سال ١٩٥٣ برای او به همراه آورد. یک سال بعد از آن، موفقیت همینگوی با دریافت نوبل ادبیات کامل شد. «وداع با اسلحه»، «نسل گمشده»، «خورشید همچنان می درخشد»، «مردان بدون زنان»، «برنده هیچ نمی برد» و «زنگ ها برای که به صدا درمی آیند» از دیگر کتاب های معروف این نویسنده هستند.
خالق «برف های کلیمانجارو» در اواخر عمر به دلیل چند حادثه رانندگی، از جراحت و مصدومیت های زیادی در بدن خود رنج می برد و فشار خون بالا به همراه مشکلات کلیه نیز او را آزار می داد. ابتلا به افسردگی موجب شد در سال ١٩٦١ اقدام به خودکشی کند اما موفق نشد. بعد از سه هفته روان درمانی، همینگوی سرانجام روز دوم جولای ١٩٦١ در خانه اش در «آیداهو» به زندگی اش پایان داد.


منبع: ایسنا