تبیان، دستیار زندگی
دو نماینده بانوی ایرانی حاضر در رقابتهای شطرنج قهرمانی زنان جهان در آستانه از دست دادن لیگ برتر شطرنج هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احتمال غیبت دو نماینده بانوی ایرانی در مرحله پایانی لیگ برتر شطرنج

دو نماینده بانوی ایرانی حاضر در رقابتهای شطرنج قهرمانی زنان جهان در آستانه از دست دادن لیگ برتر شطرنج هستند.

بخش ورزشی تبیان
شطرنج بانوان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، فدراسیون شطرنج ایران ٢٢ بهمن تا ١٥ اسفندماه میزبان بزرگترین رویداد ورزش بانوان ایران است. رقابت های قهرمانی شطرنج بانوان جهان که با حضور سه نماینده بانوی ایرانی و ٦١ بانوی برتر شطرنج جهان در تهران پیگیری می شود.

این در حالی است که مرحله چهارم و پایانی لیگ برتر شطرنج نیز ١٩ تا ٢٢ بهمن در رشت برگزار می شود. سارا سادات خادم الشریعه و آتوسا پورکاشیان دو نماینده بانوی تیم سایپا در لیگ برتر شطرنج هستند که در قهرمانی زنان جهان نیز حضور دارند. این تداخل زمانی قهرمانی زنان جهان و لیگ برتر شطرنج این احتمال را پررنگ تر می کند که این دو بانوی شطرنجباز از حضور در مرحله پایانی لیگ برتر انصراف دهند.

اگرچه تیم سایپا در پایان مرحله سوم در صدر جدول قرار دارد، اما ممکن است انصراف دو نماینده خانم که جایگزینی برای آنها نیست شانس قهرمانی این تیم در لیگ برتر را به مخاطره بیاندازد. از طرف دیگر فدراسیون شطرنج اعلام کرده است که امکان تغییر تاریخ این دو رقابت وجود ندارد. با این حساب باید منتظر ماند و دید فدراسیون شطرنج چه واکنشی برای رفع مشکلات احتمالی این غیبت اجباری و تبعات ناشی از آن خواهد داشت.


منبع :فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .