تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم ملی والیبال بانوان گفت: «حتی اگر روزی همراه شاگردانم به شهر محل زندگی و زادگاه خودم هم بروم، باز هم همین پوشش را خواهم داشت.»
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قصه حجاب همیشگی سرمربی تیم ملی بانوان

مایدا چیچیچ شاید برای خیلی ها نام آشنایی نباشد اما والیبالی ها می گویند نام او خیلی زود به اندازه خولیو ولاسکو سر زبان ها می افتد.

بخش ورزشی تبیان

مایدا چیچیچ

وی را اهالی والیبال خیلی خوب می شناسند. سرمربی تیم ملی والیبال بانوان ایران که شاگردانش می گویند به شدت کاربلد است و در حال تبدیل تیم بانوان ایران به یک تیم قدرتمند بین المللی است اما آنهایی که دور از والیبال بانوان هستند، نام او را به یک دلیل دیگر شنیده اند؛ حجاب.

مایدا همان مربی خارجی است که بیرون از ایران هم حجاب دارد. هیچ کس از او نخواسته در بازی های خارج از ایران پوشش اسلامی داشته باشد و هیچ کجاری قراردادش هم ذکر نشده ملزم به رعایت پوشش اسلامی در بازی های خارج از کشور هستی اما خودش تمایل دارد حجاب داشته باشد.   اولین بار هم خودش گفت: «حجاب من اجباری نیست و خودم دوست دارم حجاب داشته باشم.»

حجاب رابطه من را با مردم ایران نزدیک می کند

مایدا حالا راز علاقه اش به پوشش اسلامی در بازی های خارجی را فاش کرد: «روسری را دوست دارم. پوشش جالبی است. هیچ کس به من نمی گوید در بازی های خارج از ایران و در تورنمنت ها یا اردوهای خارجی هم حجاب داشته باش اما خودم تمایل دارم پوششم مثل بازیکنان تیم ملی و همکارانم باشد.

این پوشش من را به شاگردانم و مردم ایران، به خصوص دخترهایی که آنها را در ایران می بینم و رابطه خوبی میان مان برقرار می شود، نزدیک می کند.»

مایدا چیچیچ

خودم جواب خبرنگاران را می دهم

مایدا در ادامه گفت: «وقتی برای بار اول با تیم ایران به سفر خارجی رفتیم، نماینده فدراسیون تعجب کرد از این که من چند روسری به همراه دارم. به او گفتم مگر از نظر شما اشکالی دارد که من خارج از کشور هم حجاب داشته باشم. در جواب من گفته شد نه، اما شاید رسانه های خارجی تصور کنند ما تو را ملزم به این پوشش کرده ایم که گفتم جواب آنها را خودم می دهم و می گویم این پوشش دلخواه خودم است. حتی اگر روزی همراه شاگردانم به شهر محل زندگی و زادگاه خودم هم بروم، باز هم همین پوشش را خواهم داشت تا همه ببینند من هم عضوی از تیم هستم.»


منبع : رادنیوز