تبیان، دستیار زندگی
گلر سابق تیم ملی فوتبال بانوان كه این روزها در اردوی تیم ملی والیبال حضور دارد، علت تغییر رشته ورزشی خود را نداشتن برنامه‌ای مشخص برای فوتبال بانوان از سوی مسئولان عنوان كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دروازه‌بان فوتبال بانوان،‌ والیبالیست شد!


گلر سابق تیم ملی فوتبال بانوان كه این روزها در اردوی تیم ملی والیبال حضور دارد، علت تغییر رشته ورزشی خود را نداشتن برنامه‌ای مشخص برای فوتبال بانوان از سوی مسئولان عنوان كرد.


مریم یكتایی، درباره حضورش در اردوی تیم ملی والیبال بانوان گفت: حدود 4 سال پیش فوتبال را از تیم جوانان آغاز كردم و پس از آن به تیم ملی فوتبال بزرگسالان راه یافتم و در مسابقات برون‌مرزی هم حضور داشتم كه آخرین حضورم در تیم فوتبال مربوط به مسابقات غرب آسیاست.

دروازه بانی که فوتبالیست شد

وی ادامه داد: من از ابتدا به خاطر آمادگی بدنی‌ام همزمان رشته‌های والیبال و فوتبال را ادامه می‌دادم اما رشته اصلی‌ام فوتبال بود. در حال حاضر به دلیل آنكه برنامه خاصی برای فوتبال بانوان وجود ندارد، دعوت تیم ملی والیبال را پذیرفتم و هم‌اكنون در این رشته فعالیت می‌كنم و در مرحله چهارم تیم ملی والیبال حضور دارم.

گلر سابق تیم ملی فوتبال بانوان كه در حال حاضر پاسور تیم ملی والیبال است، ادامه داد: قصد دارم والیبال را به صورت حرفه ای ادامه دهم چون فكر می‌كنم من موفقیت بیشتری در این رشته خواهم داشت، اما در صورتی كه در والیبال موفق نشدم، اگر اجازه دهند، ممكن است دوباره فوتبال بازی كنم.

وی با اشاره به اینكه شرایط حضور در والیبال را بهتر از فوتبال می‌دانم، افزود: متاسفانه آنطور كه باید در رشته فوتبال به بانوان رسیدگی نمی‌شود، حتی وقتی ما نایب‌قهرمان غرب آسیا شدیم كسی ما را تحویل نگرفت و برنامه‌ریزی برای فوتبال بانوان انجام نشد.

یكتایی خاطرنشان كرد: در چند سالی كه در اردوی تیم ملی فوتبال حضور داشتم، خیلی كم پیش می‌آمد كه هتل آكادمیك را در اختیار بانوان بگذارند و ما را در سوله‌ای كه در كنار زمین قرار داشت ، مستقر می‌كردند.

این بازیكن سابق فوتبال بانوان كه در لیگ سال 90 در تیم شهرداری ارومیه توپ می‌زد، ادامه می‌دهد: اگر برنامه‌ریزی مطلوب‌تری برای فوتبال می‌شد، من هم هدفم حضور حرفه‌ای در این رشته بود اما حالا حضور در تیم ملی والیبال را ترجیح می دهم.

بخش ورزشی تبیان


منبع ایسنا