تبیان، دستیار زندگی
مسابقه‌های جودوی قهرمانی بانوان کشور با قهرمانی تیم تهران به پایان رسید و اکرم خانی از تیم لرستان به عنوان فنی‌ترین جودوکار انتخاب شد. در حالی که او از نحوه آمدن به این مسابقه‌ها به شدت از دست هیات استان خود ناراحت است و می‌گوید که برای آن‌ها احترام قائل
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اتفاقی عجیب برای جودوکار زن ایران!


مسابقه‌های جودوی قهرمانی بانوان کشور با قهرمانی تیم تهران به پایان رسید و اکرم خانی از تیم لرستان به عنوان فنی‌ترین جودوکار انتخاب شد. در حالی که او از نحوه آمدن به این مسابقه‌ها به شدت از دست هیات استان خود ناراحت است و می‌گوید که برای آن‌ها احترام قائل نشدند و با مینی‌بوس از رده خارج شده آن‌ها را به تهران آوردند.

اکرم خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: روزی که قرار شد به مسابقه‌های قهرمانی کشور بیاییم خود را آماده کردیم و ساک‌هایمان را بستیم. حداقل فکرمان این بود که اگر با هواپیما هم نیاییم با یک اتوبوس خوب راهی تهران خواهیم شد، اما در کمال تعجب دیدیم که با یک مینی‌بوس از رده خارج که اصلا وسایل گرمایشی نداشت، ما را به تهران آوردند. به این مسئله اعتراض کردیم اما گفتند که پول ندارند و باید با همین برویم.

مینی بوس جودوکار

وی افزود: حتی پیشنهاد دادیم که یکی از دوستان‌مان اتوبوس دارد اگر می‌شود آن را اجاره کنیم و ببریم اما مسئولان هیات گفتند پول آن را نداریم. آن‌ها حتی گفتند که همین مینی‌بوس را هم از جای دیگر اجاره کرده‌ایم و پولش را بعدا می‌خواهیم بدهیم.

ملی‌پوش جودو بانوان ایران با اشاره به اینکه هیات استان در اعزام آن‌ها به مسابقه‌های قهرمانی کشور کوتاهی کرده است گفت: به خاطر همین عدم توجهات برخی از جودوکاران خوب ما که در سال‌های گذشته همراه تیم بودند و به واسط حضور آن‌ها قهرمان می‌شدیم، در این دوره همراه ما نیامدند و باعث شد که ما نتوانیم قهرمانی خود را تکرار کنیم.

وی ادامه داد: شاهکارهای هیات به همین جا ختم نشد. آن‌ها حتی به ما هزینه‌ای برای شرکت در مسابقه‌های قهرمانی کشور ندادند. ما برای حضور در این رقابت‌ها هزینه‌هایی انجام دادیم که گفتند بعدا اگر پول دست‌مان آمد آن را پرداخت خواهیم کرد! آن‌ها حتی یک دست لباس یا گرم‌کن هم برای ما تهیه نکردند چه برسد به اینکه بخواهند هزینه به ما بدهند این در حالی است که مسئولان استان تهران در همان پای سکو جوایز قهرمانان‌شان را دادند اما دریغ از هیات ما.

ملی‌پوش جودوی ایران با اشاره به اینکه به خاطر سفر با مینی‌بوس که وسیله‌ی گرمایشی نداشت هنگام بازگشت بیمار و به بیمارستان منتقل شد گفت: واقعا متاسفم که این را می‌گویم. هنگام بازگشت به خاطر اینکه مینی‌بوس ما سرد بود بیمار شدم و یک شب را هم در بیمارستان بستری بودم. روز (دوشنبه) از بیمارستان مرخص شدم و به خانه برگشتم. این مسئله را به مسئولان ورزش استان نگفتم چون اگر می‌گفتم هم فرقی نمی‌کرد و آن‌ها حالی از من نمی‌پرسیدند. مشکلات در استان خیلی زیاد است. نمی‌خواهم به آن‌ها بپردازم.

خانی ادامه داد: وقتی از مسئولان هیات این مسائل را پیگیر شدیم به ما گفتند که تربیت بدنی به ما بودجه نداده و پول نداریم. گرشاسبی رییس هیات استان حتی بعد از بازگشت ما نپرسید که چه کار کرده‌ایم چه برسد به اینکه به مشکلات ما رسیدگی کند.

ملی‌پوش جودوی ایران با اشاره به اینکه به خاطر سفر با مینی‌بوس که وسیله‌ی گرمایشی نداشت هنگام بازگشت بیمار و به بیمارستان منتقل شد گفت: واقعا متاسفم که این را می‌گویم. هنگام بازگشت به خاطر اینکه مینی‌بوس ما سرد بود بیمار شدم و یک شب را هم در بیمارستان بستری بودم. روز (دوشنبه) از بیمارستان مرخص شدم و به خانه برگشتم. این مسئله را به مسئولان ورزش استان نگفتم چون اگر می‌گفتم هم فرقی نمی‌کرد و آن‌ها حالی از من نمی‌پرسیدند. مشکلات در استان خیلی زیاد است. نمی‌خواهم به آن‌ها بپردازم

وی ادامه داد: با این کارهایی که انجام می‌دهند واقعا انگیزه‌ای برای ادامه کار نمی‌ماند و فرد ناامید می‌شود. به خاطر همین کارها بوده که چندین جودوکار خوب ما دیگر حاضر به مسابقه نیستند.

ملی‌پوش جودوی ایران در پاسخ به این سوال که خودش چرا علی‌رغم تمام این مسائل هنوز هم جودو را ادامه می‌دهد گفت: تنها به خاطر عشق و علاقه‌ام به این رشته است و می‌خواهم توانمندی خودم را نشان دهم.

خانی در مسابقه‌های قهرمانی کشور، قهرمان و به عنوان فنی‌ترین جودوکار نیز انتخاب شد. وی در مورد سطح رقابت‌های قهرمانی کشور گفت: در یک کلام می‌توانم بگویم که همه مدعیان حضور داشتند و همه آمده بودند که قهرمان شوند اما خدا لطف کرد و ما باز هم قهرمان شدم.

بخش ورزشی تبیان

منبع : ایسنا