تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی بانوان فوتبال ایران به دلیل بی پولی باید از رقابت های مقدماتی المپیک کنار بکشد .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محرومیت دختران فوتبالیست از المپیک

درخشش بانوان ایران

تیم ملی بانوان فوتبال ایران به دلیل بی پولی باید از رقابت های مقدماتی المپیک کنار بکشد.

این خبری بود که فریده شجاعی معاون بانوان فدراسیون فوتبال با افسوس آن را اعلام کرد. دختران تیم فوتبال ایران که در یکساله گذشته ، رشدی چشمگیر داشته اند درست در سالی که تازه فیفا مجوز بازی کردن شان با لباس های کاملا اسلامی را صادر کرده ، باید برای بی پولی ورزش ، از حضور در بازی های مقدماتی المپیک محروم شوند.

فریده شجاعی در این باره می گوید:« حیف است این موقعیت‌ را از دست بدهیم. کمیته ملی المپیک اعلام کرده بودجه و هزینه اعزام تیم ملی را پرداخت نمی‌کند. ما فقط یک اردوی تدارکاتی برون مرزی برای این تیم درنظرگرفته بودیم که با آن هم مخالفت شد و بعد اعلام کردیم که به سفر خارجی نمی‌رویم و همه برنامه‌ها را در داخل کشور پیاده می‌کنیم، ولی متاسفانه کمیته ملی المپیک هزینه‌های مرحله مقدماتی را تقبل نمی‌کند ومی‌گوید پول نداریم! فدراسیون هم می‌گوید این مسابقات به ما مربوط نمی‌شود.»

اما این تمام قصه نیست .کمیته ملی المپیک هم برای تصمیمش دلایلی دارد. افشارزاده ، دبیر کمیته المپیک در این باره  می گوید:« خود ما بهتر از هر کس دیگری می دانیم چقدر اعزام تیم بانون مان مهم است. با این وجود پولی نداریم. الان احسان حدادی را برای بی پولی اعزام نکردیم ، اردوهای کشتی و تیراندازی به دلیل مشکلات مالی به تعویق افتاده اند . فدراسیون های مدال آور ما تقریبا فعالیتی نداشتند و 3 ماه زمان را از دست دادیم. در این شرایط اعزام بانوان که در اولویت های کمیته و فدراسیون نیستند ، اصلا امکان پذیر نیست. »

فریده شجاعی نائب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال

بی پولی کمیته ملی المپیک شاید تابعی است از کسری بودجه کل کشور که کوچکی زاده ، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی چندی قبل از آن سخن گفته بود. اینکه دولت در 3 ماه پایانی سال با کسری بودجه ای معادل 21 هزار میلیارد تومان مواجه شده است. نکته ای که درباره اش افشارزاده می گوید:« کل کسری ما فقط 20 میلیارد تومان است. برای گرفتن این پول آقای علی آبادی به همه نامه نوشته از دکتر عزیزی گرفته تا شخص رئیس جمهور.

اگر این بودجه به موقع در اختیارمان نباشد که دیگر به درد نمی خورد. شما فکر کنید که حتی اگر تمام خزانه دولت را در بهار سال 1391 به ورزش بدهند دیگر فایده ای نخواهد داشت. ما هر روزی که زمان را از دست می دهیم ، شانس موفقیت مان کم می شود. به خدا پولی در اختیار مان نیست . این قدر قرض گرفته ایم که دیگر کسی پولی به ما قرض نمی دهد. با این شرایط ، روزهای خوبی پیش روی مان نیست . الان بیش از 200 میلیون به مربیان خارجی بدهی داریم. اردوهای مان دارند به تعویق می افتند و این نا به سامانی نتیجه اش را در مقدماتی های المپیک نشان می دهد. اگر ناکامی داشته باشیم چه کسی باید پاسخگو باشد؟»

بخش ورزشی


منبع: خبرآنلاین