تبیان، دستیار زندگی
دروازه بان ملی پوش فوتسال ایران مورد توجه یکی از باشگاههای اسپانیایی قرار گرفته و در صورت ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بانوی فوتسالیست ایرانی لژیونر می شود

فوتسال بانوان

دروازه بان ملی پوش فوتسال ایران مورد توجه یکی از باشگاههای اسپانیایی قرار گرفته و در صورت فراهم شدن مقدمات این انتقال وی عنوان نخستین لژیونر زن فوتبال ایران را به خود اختصاص خواهد داد.

پیشنهاد انتقال "بهناز خیاط" به یکی از باشگاههای اسپانیایی در سفر اخیر تیم تجارتخانه هرمزگان به پرتغال از طریق نمایندگان این باشگاه مطرح شد و درحال حاضر مقدمات پیوستن ملی پوش فوتسال کشورمان درحال پیگیری است.

این پیشنهاد در حالی از سوی یکی از باشگاههای اروپایی مطرح شده که بواسطه الزام پوشش بانوان کشورمان در میادین ورزشی، انتقال این بازیکن زن فوتسالیست درهاله ای از ابهام قرار دارد.

به نظر می رسد درصورتی که بانوان ایرانی بتوانند با پوشش اسلامی در میادین خارجی حاضر شوند، محدودیتی برای انتقال آنها به باشگاههای خارجی وجود ندارد.

فریده شجاعی نایب رئیس سوم و رئیس کمیته بانوان فدراسیون فوتبال ضمن تایید خبر پیشنهاد یکی از باشگاههای اسپانیایی به بهناز خیاط دروازه بان تیم ملی فوتسال بانوان به مهر گفت: فدراسیون فوتبال از این پیشنهاد استقبال می کند و آن را به نفع تیم ملی فوتسال کشورمان می داند چرا که این حضور تجربه بازیکنان را از حضور در تیم های اروپایی افزایش می دهد و به کیفیت سطح فنی بازیکنان ما می افزاید.

فوتسال بانوان در آستانه نخستین لژیونر

شجاعی اضافه کرد: البته فدراسیون فوتبال به شرطی با حضور این بازیکن در لیگ اسپانیا موافقت خواهد کرد که وی بتواند با پوشش کامل درمسابقات حاضر شود که با توجه به اینکه "بهنازخیاط" درپست دروازه بانی بازی می کند، تصورنمی کنم مشکلی از این نظر وجود داشته باشد.

وی یادآورشد: در قاره آسیا، مجوز AFC برای حضور دروازه بانها با پوشش کامل در مسابقات کسب شده و محدودیتی از این نظر برای بانوان ایرانی و مسلمان وجود ندارد ولی این مجوز در اروپا صادر نشده و باید ببینیم آیا تیم های اروپایی حاضرند با رعایت پوشش کامل اسلامی دروازه بان تیم ملی فوتسال را به خدمت بگیرند یا نه؟

رئیس کمیته بانوان فدراسیون فوتبال درعین حال تصریح کرد: پیشنهاد بازی بانوان ایرانی در تیم های خارجی تازگی ندارد ولی به دلیل مسائل پوششی فدراسیون فوتبال نمی تواند مجوزچنین حضوری را صادر کند.

وی در پایان گفت: امیدوارم شرایطی فراهم شود که با حفظ شئونات اسلامی بتوانیم برای نخستین بار یک لژیونر زن در فوتبال کشور داشته باشیم و از این طریق توانمندی فنی و تکنیکی بانوان ورزشکار ایرانی را به اروپا معرفی کنیم.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری