تبیان، دستیار زندگی
پلم تقدیر ورزش و زنان سال 2004 به طاهره طاهریان اهدا شد از میان نامزدهای دریافت دیپلم تقدیر « ورزش و زنان » در سال2004 ، طاهر طاهریان موفق به كسب این عنوان شد. كمیسیون زنان و ورزش كمیته ی بین المللی المپیك همه ساله با ارسال د...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری از ورزش بانوان

>دیپلم تقدیر ورزش و زنان سال

2004 به طاهره طاهریان اهدا شداز میان نامزدهای دریافت دیپلم تقدیر « ورزش و زنان » در سال2004 ، طاهر طاهریان موفق به كسب این عنوان شد.

كمیسیون زنان و ورزش كمیته ی بین المللی المپیك همه ساله با ارسال دعوت نامه ای از كلیه ی كشورهای عضو كمیته ی بین المللی المپیك درخواست می كند تا نامزد منتخب كشور خود را برای دریافت جایزه ی2004 زنان و ورزش به آن كمیسیون معرفی كنند كه بر اساس این دعوت نامه از سوی كمیته ی ملی المپیك كشورمان ، طاهره طاهریان معاون سابق ورزش بانوانبه كمیسیون زنان و ورزش كمیته ی ملی المپیك معرفی شد كه در پی آن موفق شد ، دیپلم تقدیر ورزش و زنان این رویداد فرهنگی و ورزشی كمیته ی بین المللی المپیك را دریافت كند .

بر اساس این گزارش ، انتخاب بانوان برتر هر قاره از میان72 نامزد معرفی شده از سوی كمیته های ملی المپیك كشورهای مختلف انجام شده كه در پایان ، خلیلی مسائورا ( الجزایر ) ازقاره ی آفریقا ، فردوس آرا ( بنگلادش ) از قاره ی آسیا ، گالینا گوروخوا ( روسیه ) از قاره ی اروپا و لورین لاندون ( استرالیا ) از قاره ی اقیانوسیه به عنوان نفرات برتر هر قاره و دریافت كنندگان جوایز زنان و ورزش در سال2004 معرفی شدند . گفتنی است ؛ در سال جاری قاره ی آمریكا هیچ جایزه ای دریافت نكرده است .

برای شركت در مسابقات انتخابی المپیك؛

گروه اول تیم ملی شمشیربازی بانوان عازم مانیل شد

علیرغم اخبار منتشر شده مبنی بر آماده نبودن روادید ملی‌پوشان شمشیربازی بانوان برای اعزام به مسابقات آسیایی مانیل فیلیپین( انتخابی المپیك) و وجود ابهام در این سفر، گروه نخست تیم ملی شمشیربازی بانوان برای شركت در این رقابتها، صبح امروز عازم مانیل شد.

به گزارش ایسنا، ریما رادپور در اسلحه سابر، عاطفه خامه سیفی در اسلحه اپه و شیرین مرضایی در اسلحه فلوره اعضای تیم ایران در رقابت‌های انتخابی المپیك آتن هستند. این مسابقات روز دوشنبه 31 فروردین آغاز می‌شود.

گروه دوم تیم ملی شمشیربازی بانوان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا بعدازظهر یك شنبنه سی‌ام فروردین ماه عازم فیلیپین می‌شوند. این تیم را وحیده نادعلی و فاطمه عبدلی در اسلحه اپه، مهدیه منتظران و مارال ترك قشقایی در اسلحه فلوره، ستایش دولتشاهی و تكتم حانی در اسلحه‌ی سابر تشكیل می‌دهند. این مسابقات از روز چهارشنبه این هفته آغاز خواهد شد.

تیم ملی شمشیربازی بانوان را در این مسابقات خانم ناهید آچاك به عنوان مربی و شهناز رسولی به عنوان سرپرست همراهی می‌كنند.

مسابقات تا هفتم اردیبهشت جاری ادامه دارد.