تبیان، دستیار زندگی
جدول روز نهم جام یورو 2004 یونان باخت و صعود کرد یونان 1- روسیه2 یونان: نیکوپولیدس، سیتاریدیس، ونتیدیس، دلاس، باسیناسیس، زاگورانیس، پاپادوپولوس سرمربی:اتوره ها گل روسیه: مالافیف، رادیمف، کاریاکا، گوسف، بولیکین، شارونوف، آنیوک...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتایج و جدول روز نهم جام یورو 2004

یونان باخت و صعود کرد

یونان 1- روسیه2

یونان:

نیکوپولیدس، سیتاریدیس، ونتیدیس، دلاس، باسیناسیس، زاگورانیس، پاپادوپولوس

سرمربی:اتوره ها گل

روسیه:

مالافیف، رادیمف، کاریاکا، گوسف، بولیکین، شارونوف، آنیوکوف، آلنیچف، اروسیف، کریچینکو، بوگایفچ

سرمربی:گئورگی یارتسف

داور:

ژیل ویسیه (فرانسه)

ورزشگاه الگاروه

اگر کسی برای اولین بار این مسابقه را می دید، به این نتیجه می رسید که روسیه اولین بازی خود را انجام می دهد. اصلاً کسی باور نمی کرد که "کریچنکو"ی روس اولین گل بازی را در دقیقه 2 به ثمر برساند. اما روسیه با این گل زود هنگام تمام نقشه های یونان را تا حدی به هم ریخت. اما شاگردان ره ها گل نه تنها نبض بازی را در دست نگرفتند بلکه شاگردان "یارتسف" گل دوم را هم در دقیقه 17 به ثمر رساندند تا حساب کار 2 برصفر به سود روسیه شود بازی در میانه میدان جریان داشت و هافیک های روسیه بازی قدرتی را در دستور کار قرار دادند. اما این وریزاس بود که در دقیقه 43 یکی از گل های خورده را جبران کرد. در نیمه دوم هم شاگردا ره ها گل کاری از پیش نبردند و بازی با همین نتیجه به پایان رسید. اما ره ها گل، بازی یاران خود را ستود و یونان را مستحق صعود دانست.

اسپانیا با رائول هم باخت

اسپانیا صفر

کاسیاس، رائول، پویول، براو، آلبلدا، ژاوی، هلگوئرا، ویسنته، خواکین، تورس ، خوانیتو

سرمربی:ایاکی سائز

پرتغال 1

ریکاردو، پائولتا، فیگو، کاستا، رونالدو، دکو، کاروالیو، میگوئل، آندراده، ماشین، نونووالنته

سرمربی: لوئیز فیلیپه اسکولاری

داور:

آندرس فریسک

ورزشگاه:

خوسه آلواراده

نفس توی سینه هواداران اسپانیا حبس شده بود. وقتی گومز پشت به دروازه بود و با ضربه بی دقیق و حساب شده، ایکر کاسیاس را مغلوب کرد. کمتر کسی باورش می شد که اسپانیا با داشتن این مهره های گران قیمت، نتواند حتی از گروهش صعود کند.

پرتغال اما در شبی رویایی، از پله های سقوط بالا رفت و صعود کرد. لوئیز فیلیپه اسکولاری باز هم نشان داد که گرگ بازان دیده یی است که در شرایط حاد می تواند تیمش را نجات دهد. حالا ایاکی سائز باید پاسخ گوی مطبوعات سمج اسپانیا باشد و به اما و اگرهای آنها جواب دهد. چرا والرون بازی نکرد؟ چرا رائول، تعویض نمی شد و یا اصولاً چرا بازی کرد و هزاران اما و اگر دیگر.

اسکولاری به خوبی توانست از مهره چیری ایده آلش نهایت استفاده را ببرد و گومز در دقیقه 57 پاسخ اعتماد مربی اش را با گلی سرنوشت ساز داد. حالا پرتغال می تواند به روزهای آینده امیدوارتر باشد. تیم " اوزه بیو" باز هم پیروز شد.

جدول گروه A


امتیاز

تفاضل گل

گل خورده

گل زده

باخت

مساوی

برد

بازی

نام تیم

6

4

4

3

2+

0

0

2-

2

4

2

4

4

4

2

2

1

1

1

2

-

1

1

-

2

1

1

1

3

3

3

3

1- پرتغال

2- یونان

3- اسپانیا

4- روسیه