تبیان، دستیار زندگی
زشگاه های یورو 2004 استادیوم براگا نام ورزشگاه: استادیوم براگا مالك: شورای شهر براگا ظرفیت: 30 هزار نفر آرشیتكت: سواتو موارا رقابت ها: 2 مسابقه در مرحله گروهی تاریخ افتتاح رسمی پروژه: 30 دسامبر 2003 میلادی استادیوم براگا در د...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی ورزشگاه های یورو 2004

استادیوم براگا

نام ورزشگاه:

استادیوم براگا

مالك:شورای شهر براگا

ظرفیت:

30 هزار نفر

آرشیتكت: سواتو موارا

رقابت ها:

2 مسابقه در مرحله گروهی

تاریخ افتتاح رسمی پروژه: 30 دسامبر 2003 میلادی

استادیوم براگا در دامنه كوهپایه های مونت كاسترو مشرف به دره رودخانه كاوارو در نزدیكی شهر براگا واقع شده است.

طراحی و معماری این ورزشگاه از جمله برجسته ترین طراحی‌هایی است كه در ساخت استادیوم های پرتغال به كار گرفته شده است. ورزشگاه براگا دارای دو جایگاه ویژه است. جایگاه تماشاچیان نیز سرپوشیده است. پایین هر یك از دو قسمت كه به عنوان جایگاه تماشاچیان طراحی شده به دو آمفی تاتر سنگی منتهی می شود. طراحی نور نیز به گونه ای است كه چمن های سبز زمین با بهره مندی از نور طبیعی با بهترین كیفیت نگهداری شوند.

یكی از اعضای شورای شهر براگا در خصوص این استادیوم می‌گوید: فوتبال امروز از چارچوب تعریف ورزش خارج شده و تبدیل به یك نمایش بزرگ شده است و درست شبیه به سینما، تاتر و یا تلویزیون عمل می كند. این دقیقاً همان دلیلی است كه ما را مجاب به ساخت این ورزشگاه تنها با دو جایگاه كرده است.

ارنه واكر، رییس استادیوم ها و كمیته امنیتی یوفا، پس از بازدید از ورزشگاه براگا گفت: براگا نمایانگر مفهوم هنر است، زیبا ترین معماری ها، جالب ترین ویژگی های یك استادیوم از سرتاسر دنیا در اینجا جمع شده است.

آنتونیو لارانخو، مدیر تورنمنت یورو 2004 نیز افزود: این استادیوم یك جواهر تمام عیار است. اینجا تنها یك ورزشگاه مخصوص فوتبال یا هر رشته ورزشی دیگر نیست، بلكه یكی از بی‌همتاترین ساختارهای دنیای امروز است.

استادیوم براگا در 30 دسامبر 2003 میلادی به طور رسمی با برگزاری دیداری میان دو تیم براگا و سلتاویگو با پیروزی یك بر صفر میزبان افتتاح شد.