تبیان، دستیار زندگی
بازی پرسپولیس مقابل سایپا درحال انجام بود که مصاحبه کی روش با ساکرنت منتشر شد و روی خروجی خبرگزاری های داخلی آمد. مصاحبه ای تند که در آن برانکو را «حسود» خطاب کرد و مدعی شد او به صندلی اش درتیم ملی چشم دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بررسی یک ادعای بزرگ

بازی پرسپولیس مقابل سایپا درحال انجام بود که مصاحبه کی‌روش با ساکرنت منتشر شد و روی خروجی خبرگزاری‌های داخلی آمد. مصاحبه‌ای تند که در آن برانکو را «حسود» خطاب کرد و مدعی شد او به صندلی‌اش درتیم‌ملی چشم دارد.

بخش ورزشی تبیان

کی روش

کی‌روش با صراحت ازخواستش برای سکوت برانکو از سوی تاج و فدراسیون فوتبال می‌گوید: «این از روی هماهنگی باشد یا از روی اتفاق، برانکو کسی است که به او قول داده شده وقتی من از تیم‌ملی رفتم هدایت تیم را بر عهده بگیرد. برانکو حسود است و ناامید شده و به من توهین کرده است. او نمی‌تواند از تیم‌ملی به‌عنوان یک بهانه برای اشتباهات خودش استفاده کند. او چرا این موضوعات را مطرح می‌کند؟ او باید احترام بیشتری برای ما قائل باشد. من از رئیس فدراسیون فوتبال می‌خواهم که این اجازه را به برانکو ندهد تا برنامه‌ای که قبلا مورد تایید قرار گرفته را زیرسوال ببرد. اگر فدراسیون به اندازه کافی قوی نیست تا از تیم‌ملی دفاع کند، من اینجا چه‌کار می‌کنم؟»

پاسخ حملات او بلافاصله بعد از بازی پرسپولیس ودرهمان کنفرانس خبری از برانکو پرسیده می‌شود اما سرمربی پرسپولیس که گویا علاقه‌ای ندارد کام شیرین خود از برد را تلخ کند، حاضر به پاسخگویی نمی‌شود. موضع تاج بازهم سکوت است اما برای پرسش دراین خصوص خبرنگاران سراغ کفاشیان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال می‌روند. ازنظراو برانکو چشم طمع به جایگاه این مربی ندارد.

کفاشیان می‌گوید: «خیر. قسم می‌خورم در هیات‌رئیسه و در فدراسیون فوتبال هیچ دیدگاهی نسبت به حضور برانکو روی نیمکت تیم‌ملی ایران وجود نداشته و چنین چیزی یک‌بار هم مطرح نشده است. ما تا به حال چنین بحثی را در هیات‌رئیسه و فدراسیون نداشته‌ایم چون معتقدیم فقط باید با کی‌روش به جام‌جهانی 2018 برویم و تا پایان جام‌جهانی از این مربی پرتغالی حمایت خواهیم کرد. با توجه به شناختی که از شخصیت برانکو دارم، معتقدم او نیز چنین نظری ندارد.

شخصیت برانکو را خیلی خوب می‌شناسم. این روزها وی از حضورش روی نیمکت پرسپولیس لذت می‌برد و هیچ چشمی به نیمکت تیم‌ملی ندوخته است و من قویا این موضوع را رد می‌کنم.» او تغییر روی نیمکت تیم‌ملی در این مقطع را صلاح نمی‌داند: «دلیلی ندارد در یک وضعیت حساس و بعد از 5 سال بخواهیم تیم را از کی‌روش گرفته و به فرد دیگری بسپاریم. این دیدگاه اصلا منطقی نیست.»

اما به فاصله کمتراز 24 ساعت بعدبرانکو اینبار درحاشیه تمرین ریکاوری تیمش نسبت به این مصاحبه واکنش نشان می‌دهد. او با چاشنی طنز اطمینان می‌دهد چشمش دنبال تیم‌ملی است اما از تلویزیون: «بله، کفاشیان حق دارد، چون من یک سال و نیم دیگر قرارداد دارم و قراردادم را یک سال پیش تمدید کردم. به هر حال یکی می‌آید و بعد از کی‌روش سرمربی تیم‌ملی می‌شود. بالاخره یکی باید بیاید، همان‌طور که بعد از من قلعه‌نویی آمد، بعد از او علی دایی، بعد از دایی قطبی و بعد از او هم کی‌روش آمد.

بعد از کی‌روش هم یکی باید بیاید، اما من با پرسپولیس یک سال و نیم دیگر قرارداد دارم و این را باید همه بدانند. خوشحالم که کفاشیان این موضوع را به خوبی متوجه شده است؛ درست است خبرنگاران اینجا پدر مرا درآورده‌اند، اما با این موضوع هم مشکلی ندارم! من از وقتی که با پرسپولیس در تمرین می‌گذرانم، لذت می‌برم و از کاری که در اینجا انجام می‌دهم، خوشحالم.

همه اینها هم به لطف مدیریت طاهری است، من به تیم‌ملی نگاه می‌کنم اما از طریق تلویزیون!» این ادعا که قولی به برانکو درمورد نیمکت تیم‌ملی داده شده توسط برخی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون هم تکذیب شد تا نتوان درمورد ادعای سرمربی تیم‌ملی به یک نتیجه صددرصدی رسید. اما آنچه مسجل به‌نظر می‌رسد ادامه جنگ قدرت میان این دو مربی محبوب است.


منبع : اسپرت