تبیان، دستیار زندگی
بعد از استرالیا و برد آسان مقابل این تیم نوبت به کانادا رسید. تیمی که مشخص بود از کلاس متفاوتی نسبت به استرالیا برخوردار است و کار به سادگی روز اول نیست.اما شاگردان لوزانو در دیداری حماسی و در حالی که 2 ست نخست را به کانادایی ها واگذار کرده بودند، در نهای
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازگشت به جاده موفقیت

بعد از استرالیا و برد آسان مقابل این تیم نوبت به کانادا رسید. تیمی که مشخص بود از کلاس متفاوتی نسبت به استرالیا برخوردار است و کار به سادگی روز اول نیست.اما شاگردان لوزانو در دیداری حماسی و در حالی که 2 ست نخست را به کانادایی ها واگذار کرده بودند، در نهایت با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسیدند تا بعد از پیروزی بر استرالیا در گام نخست، دومین دیدار خود را هم با پیروزی پشت سر بگذارند.

بخش ورزشی تبیان
 گل

تیم ملی کانادا روز اول نیز با ارائه یک بازی قابل قبول مقابل لهستان، 3 بر 2 از قهرمان جهان شکست خورده بود تا سرسختی خود را به اثبات رسانده باشد. تیم ملی ایران در این مسابقه با نتیجه 3 بر 2 و امتیازهای 29 بر 27، 25 بر 19، 20 بر 25، 21 بر 25 و 14 بر 16 پیروز شد. ترکیب تیم ملی ایران مثل بازی نخست مقابل استرالیا، متشکل از سعید معروف، امیر غفور، مجتبی میرزاجان پور، میلاد عبادی پور، عادل غلامی، محمد موسوی و فرهاد ظریف (لیبرو) بود. توصیه رائول لوزانو در این بازی استفاده از پاس های سرعتی برای جا گذاشتن مدافعان کانادایی بود و در مقابل به نظر می رسید که کانادایی ها علاقه خاصی به پاس های دوبله و بلند دارند.

تیم کانادا در پایان این بازی 66 امتیاز از حمله، 11 امتیاز از دفاع، 7 امتیاز از سرویس و 25 امتیاز از اشتباهات ایران کسب کرد. تیم ملی ایران نیز تا پایان ست پنجم، 70 امتیاز از حمله، 9 امتیاز از دفاع، 7 امتیاز از سرویس و 26 امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد.

در پایان این مسابقه سایت فدراسیون جهانی والیبال با تمجید از درخشش عبادی پور، دریافت کننده جوان تیم ملی ایران نوشت:« میلاد عبادی پور با کسب 26 امتیاز بهترین مهاجم ایران بود. او در بخش هجومی عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست 25 امتیاز از آبشار به دست بیاورد و همچنین یک دفاع موفق نیز داشت.» نمایش ایران خصوصا بعد از شوک دو ست اول کارشناسان و اهالی والیبال را امیدوار کرده است تا یکی از سه سهمیه المپیک که بین این 12 تیم و البته بهترین تیم آسیا در این تورنمنت تقسیم می شود متعلق به ما باشد.

تشکر لوزانو از بازیکنانش

رائول لوزانو سرمربی تیم ملی والیبال ایران در نشست خبری بعد از پیروزی 3 بر 2 مقابل کانادا ابتدا با تبریک به رقیب بازنده حرف هایش را آغاز کرد: «من می توانم به دوستم در کادر فنی تیم کانادا برای نمایش خوب تیمش تبریک بگویم. کانادا در این بازی نمایش خوبی داشت. آنها بعد از بازی سنگین و سختی که روز قبل با لهستان داشتند امروز خیلی خوب ظاهر شدند و نشان دادند تیم بزرگی هستند.» اما تحلیل او از روند مسابقه؛ «من از شروع خوب در مسابقات و پایان خوبی که در این مسابقه داشتیم، خوشحالم. ما در دو ست باختیم اما در ست سوم توانستیم متفاوت ظاهر شویم و بهتر کار کنیم. در دو ست اول نتوانستیم خوب کار کنیم ولی در ست سوم به بعد در دریافت بهتر شدیم و توانستیم در زمان کوتاهی به بازی برگردیم. از این بابت از بازیکنانم تشکر می کنم.» اما گلن هوگ سرمربی تیم کانادا داشتن چنین روز سختی را پیش بینی می کرده است: «ما می دانستیم بعد از پنج ست مسابقه در روز گذشته، روز سختی را پیش رو داریم. ما نشاط لازم را بعد از ست دوم از دست دادیم. حریف (ایران) بعد از ست دوم تعویض های خوبی داشت. حالا ما باید بعد از یک روز استراحت روی بازی های بعدی خود تمرکز کنیم.»

همه از اتحاد می گویند

اما ستاره های تیم ایران هم ازشکل گیری دوباره اتحاد و هماهنگی در این تیم می گویند. اتفاقی که هر بارحاصل شده نتیجه آن برای والیبال کشور قابل توجه بوده است. شهرام محمودی اولین نفری است که روی این نکته انگشت می گذارد: «ما رفته رفته اتحاد و انسجام تیمی را به دست آوردیم. در این دیدار همه زحمت کشیدند. همه بازیکنان ذخیره و ثابت کمک کردند. خیلی خوشحالم که این بازی سخت و حیاتی را بردیم. به نظرم این مهم ترین پیروزی ما در مسابقات بود که به دست آمد.»

بعد از او فرهاد قائمی هم اشاره ای مشابه دارد: «در تمام مسابقات همه بازیکنان ایران همدل هستند. مهم نیست که چه کسی بازی می کند یا بیرون است، مهم این است که پیروز شدیم. حساسیت این مسابقات خیلی بالا است. ما هم دوست داشتیم 3 بر صفر ببریم ولی خوشحالم که پیروز شدیم و تلاش می کنیم سهمیه را بگیریم. پشتوانه و دلگرمی ما مردم هستند و خوشحالم که آنها را شاد کردیم.»

اما بشنوید از کاپیتان سعید معروف که پس از پیروزی تیم ملی ایران برابر کانادا این برد را روحیه بخش دانست: «می دانستیم کانادا تیم بسیار قدرتمندی است. ست نخست بازی خیلی نزدیک بود. ما ست سوم به بازی برگشتیم. همه بازیکنان کمک کردند تا پیروز شویم. این یک پیروزی بزرگ و روحیه بخش برای بازی های پیش روی ما بود.» نکته آخرهم اینکه تیم ملی ایران همراه سایر تیم ها امروز استراحت می کند و در سومین بازی خود از ساعت 11 فردا به مصاف فرانسه می رود.