تبیان، دستیار زندگی
در روزهای اخیر ویدئویی در فضای مجازی پخش شد که طی آن یک دختر نوجوان ایرانی مورد ضرب و شتم شدیدی قرار می گیرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنجال ویدئوی ضرب و شتم دختر نوجوان ایرانی + فیلم

در روزهای اخیر ویدئویی در فضای مجازی پخش شد که طی آن در مراسم ابتدایی مسابقات تلفیقی ورزش های رزمی (MMA) که در کشور ارمنستان برگزار شده و گویا شیوه برگزاری نیز کاملا غیر استاندارد می باشد یک دختر نوجوان ایرانی مورد ضرب و شتم شدیدی قرار می گیرد...

فرآوری: رضا سیگاری-بخش ورزشی تبیان
کاراته، جنجال ضرب و شتم

در روزهای اخیر ویدئویی در فضای مجازی پخش شد که طی آن در مراسم ابتدایی مسابقات تلفیقی ورزش های رزمی (MMA) که در کشور ارمنستان برگزار شده و گویا شیوه برگزاری نیز کاملا غیر استاندارد می باشد یک دختر نوجوان ایرانی مورد ضرب و شتم شدیدی قرار می گیرد. جالب اینجاست که این اتفاق دو ماه قبل رخ داده بود و به تازگی پس از انتشار ویدئوی بعد رسانه ای پیدا کرده و با واکنش هایی نیز همراه شد.
پس از انتشار این ویدئو بررسی ها برای پیدا کردن ریشه اعزام چنین تیمی به مسابقات برون مرزی نیز آغاز شد و طبق اعلام مسئولین ذیربط مشخص گردید که اعزامی با این مشخصات به صورت قانونی صورت نگرفته و تیم مذکور به صورت غیر قانونی در کشور ارمنستان حضور یافته و در این مسابقات شرکت کرده است.
وزارت ورزش و جوانان یکی از اولین ورود کننده ها به این مساله بود که با صدور یک بیانیه و محکوم کردن این کار، اعلام کرد تا رسیدن به مقصرین ماجرا و جلوگیری از فعالیت هایشان موضوع را پیگیری خواهد نمود.
با توجه به اینکه دختر نوجوان مضروب در این ویدیو با لباس رشته کاراته در داخل قفس حضور دارد، انگشت اتهام به سمت فدارسیون کاراته نشانه رفته شد که این فدارسیون با انتشار بیانیه ای از خود دفاع و رفع اتهام نمود، در قسمتی از این بیانیه آمده است:
این فیلم مربوط به رقابت های رشته MMA (تلفیقی از رشته های رزمی) است که در آن ورزشکاران در قفس به رقابت با یکدیگر می پردازند و اساسا این رشته ورزشی ارتباطی با کاراته ندارد. تنها دلیل آنکه هر بیننده ای تصور می کند این ورزشکار از کاراته کاهای ایران بوده، لباس کاراته ای که دختر مبارز نوجوان بر تن کرده است.
 همچنین در بیانیه فدارسیون کاراته آمده است:
 "کلیه سفرهای خارجی کاراته کارهای ایرانی به رقابت های آسیایی و جهانی، تنها پس از تایید فدراسیون و اخذ مجوز آن در شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان صورت می گیرد.
 در انتهای این بیانیه هشداری نیز به خانواده ها داده شده است:
"در پایان ضمن هشدار به کلیه والدین محترم، تقاضا داریم این عزیزان برای فعالیت ورزشی فرزندان خود در رشته کاراته به سبک هایی مراجعه کنند که مورد تایید فدارسیون می باشد و در صورت مواجهه با افراد فاقد صلاحیت و دریافت پیشنهادهایی اغوا کننده، مراتب را به فدارسیون اعلام کنند.
با کنار هم قرار دادن تمامی این مطالب، این نتیجه حاصل می شود که تیم اعزام شده به ارمنستان به صورت غیرقانونی به این رقابت ها اعزام شده و تشکیل و اعزام آن هیچ وجهه قانونی نداشته و بایستی مورد پیگرد قانونی قرار بگیرد. با توجه به موضعی که وزارت ورزش در این خصوص از خود نشان داده، به نظر می رسد در روزهای آینده شاهد خبرهایی در مورد شناسایی و برخورد با افراد خاطی در این ماجرا باشیم.

  • دختر ایرانی کتک خوردن دختر ایرانی در رینگ

  • منبع: کاراته ، وزرات ورزش