تبیان، دستیار زندگی
از همان لحظه که داور سوت پایان آخرین بازی لیگ برتر را کشید دغدغه هواداران تیم های پر طرفداربرای آینده آغازشد. اینکه کدام ستاره ها می آیند و چه بازیکنانی خواهند رفت. این گونه است که برای بسیاری از رسانه های ورزشی کشش اخبار فصل نقل وانتقالات کم از خود مسابق
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین گمانه ها درخصوص شایعات نقل  و انتقالات سرخابی ها

از همان لحظه که داور سوت پایان آخرین بازی لیگ برتر را کشید دغدغه هواداران تیم های پر طرفداربرای آینده آغازشد. اینکه کدام ستاره ها می آیند و چه بازیکنانی خواهند رفت.

بخش ورزشی تبیان
فوتبال

این گونه است که برای بسیاری از رسانه های ورزشی کشش اخبار فصل نقل وانتقالات کم از خود مسابقات لیگ ندارد. این وسط استقلال و پرسپولیس در صدر شنیده ها و شایعات قرار می گیرند و خبرمذاکره با این باشگاه ها می تواند موجب قیمت پیدا کردن برخی بازیکنان شود. تشخیص اخبار صحیح و واقعی با شایعات هم کار چندان راحتی نیست چراکه بارها پیش آمده باشگاه ها تماس بابازیکنی را تکذیب کرده اند تا این انتقال در آرامش انجام شود. این فصل هم داستان به همانگونه در حال تکرار است.

پرسولیس نگران کوچ ستاره ها

پرسپولیس نقل وانتقالات را خیلی زود شروع کرد. آنها پروژه نیمه تمام بیرانوند در میانه فصل را تمام کردند تا خیال هوادارانشان از پستی که یک فصل تمام آزارشان داد، راحت شود. اگرچه همین انتقال هم کم با مشکل مواجه نبوده است. باشگاه نفت همچنان مدعی است این بازیکن قرار داد داشته و حق امضای قرارداد با قرمزها را نداشته است اما پرسپولیسی ها هم اطمینان می دهند او با توجه به قانون امکان فسخ قرارداد درصورت گرفتن کمتر از 50 درصد مطالبات مالی با برگه فسخ به باشگاه پرسپولیس وارد شده و قرارداد بسته است. از درون دروازه که بگذریم آنها بیشتر از لیست خریدشان روی لیست رفتنی ها اجماع دارند. سوشا مکانی، رضانورمحمدی، بابک حاتمی، مایکل اومانا، رضاخالقی فر، مهردادکفشگری و احتمالا بنگسون در آن قراردارند. اما هستند بازیکنانی که خودشان هم ساز جدایی کوک کرده اند مثل مهدی طارمی و رامین رضاییان که هردو مدعی هستند مشتری های خارجی دارند. درمورد مهدی طارمی صحبت از ترکیه و اسپانیا است و به واسطه استعدادی که او از خود نشان داده، جدایی محتمل است اما رامین رضاییان شرایط پیچیده ای دارد و باشگاه مدعی است یک سال دیگر از قرار داد او باقی مانده است. رضاییان در شرایطی فصل پیش با پرسپولیس قرارداد دوساله بست که برای جدایی فصل دوم شرطی در قراردادش وجود داشت. این شرء این بود که اگر رضاییان 70 درصد قراردادش را در پایان فصل نخست نگرفته باشد می تواند از جمع سرخپوشان جدا شود و این در حالی است که این بازیکن برای فصل گذشته بالاتر از این رقم را گرفت. به این ترتیب و با توجه به قرارداد رضاییان با پرسپولیس، جدایی او از جمع سرخپوشان سخت به نظر می رسد.
طاهری دیروز درگفت وگو با خبرگزاری تسنیم درمورد این بازیکن و افرادی مثل مسلمان و عالیشاه این گونه توضیح داد: «بیشتر نفراتی که نام بردید با باشگاه قرارداد دارند و طبیعی است که نگرانی بابت آنها وجود ندارد، اما درباره دیگر نفرات هم ما کارمان را انجام می دهیم و برای تمدید قراردادشان اقدام خواهد شد.» اما ورودی ها و اخبار آنها همیشه مهم تر از خروجی ها است. پرسپولیس قطعا بیشترین خانه تکانی را درخط دفاع دارد. کنعانی زادگان و ماهینی دو بازیکن پرسپولیس بودندکه به خاطر طی کردن خدمت سربازی در ملوان بازی می کردند، آنها بدون هیچ حرف و حدیثی باید به اردوگاه قرمز بازگردند اما بی شک پرسپولیس نیاز به چند بازیکن مطمئن برای جایگزینی مدافعان پر اشتباه خود دارد. از شجاع خلیل زاده به عنوان محبوب ترین بازیکن برانکو یاد می شود اما سرباز تراکتور یک مشکل بزرگ برای پرسپولیسی شدن داردو آن هم باقی ماندن چند ماه از قراردادش باباشگاه سپاهان است و چه بسا به خاطر همین چند ماه اصفهانی ها او را به بازگشت به نصف جهان مجاب کنند. درمورد جایگزین مهدی طارمی هم گمانه زنی زیاد است اما گفته می شود کاوه رضایی بیشترین شانس را بین گزینه ها دارد. از ترابی و امیری هم برای قدرت بخشیدن به فازهجومی قرمزها یاد می شود اما نفر اول با سایپا قرارداد دارد و بعید است این باشگاه مهم ترین استعداد خود را به این راحتی ها از دست بدهد. پرسپولیس در جذب این بازیکنان بزرگ راه سختی درپیش داردو این درحالی است که دیروز هم خبرگزاری تسنیم خبر از پیشنهاد یک تیم روس به علی علیپور دیگر مهاجم قرمزها داد. پیشنهاد رسمی باشگاه روسی از سوی مدیربرنامه های این بازیکن به باشگاه پرسپولیس رسیده و مسوولان این باشگاه نیز مبلغ رضایت نامه وی را مشخص کرده اند.

استقلال و تکذیب تمام گمانه ها

اما در باشگاه استقلال امکان تشخیص اتفاقات و جابه جایی ها سخت تر است. برخلاف پرسپولیس هنوز فصل برایشان تمام نشده و فینال بزرگ حذفی را پیش رو دارند. اتفاقی که نمی گذارد رسما فعالیت خود در نقل وانتقالات را شروع کنند مبادا که تمرکز تیمشان برهم بخورد. اینجا تکلیف سرمربی هم معلوم نیست و همه چیز در گرو همین بازی است. باخت احتمالی در فینال مقابل ذوب و یحیی قطعا در سرنوشت پرویز مظلومی تاثیر جدی خواهد گذاشت. متوجه باشید که مقداد نجف نژاد، رئیس هیات مدیره باشگاه هم پای خود را در یک کفش کرده که پرویز مظلومی باید برود. او حتی گزینه خود برای جایگزینی راهم اعلام کرده و آن کسی نیست جز «علیرضا منصوریان». اما اخبار غیررسمی درمورد مذاکره آبی ها بابازیکنان مختلف کم نیست. گفته می شود مرد فعال این باشگاه مهدی رحمتی کاپیتان تیم است که تلفن به دست مشغول رایزنی با رفقای قدیم و جدید برای حضور در این باشگاه است. سیدجلال حسینی، محمدرضا خلعتبری و وریا غفوری از سرلیست های او برای مذاکره هستند. محمدرضا خلعتبری با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش به شایعات مربوط به جدایی اش از سپاهان قوت بخشید. او در این پست که ژس او را با جام قهرمانی نشان می دهد نوشته که به امید بازگشت سپاهان به روزهای اوج. روزی می آییم و روزی باید برویم.
سیدجلال هم به خاطر مشکلات عدیده نفت بارها از مسوولان این باشگاه انتقاد کردتا شانسی برای ماندن نداشته باشد حتی اگردل او با پرسپولیس باشد اما برانکو که سال پیش روی نام او قلم قرمز کشید قطعا ازتصمیم خود بازنخواهد گشت؛ اینها دلایلی است که می توانداو را به تیم رقیب نزدیکتر کند. اما موضع رسمی باشگاه استقلال فعلا تکذیب تمام این گمانه زنی ها است. افشارزاده در آخرین مصاحبه اش با خبرگزاری فارس قسم می خورد که با کسی مذاکره نکرده است: «ممکن است ما کسی را در مراسمی ببینیم و سلام و علیک کنیم، اما دلیل نمی شود آن شخص می خواهد به استقلال بیاید، این گمانه زنی ها شگرد رسانه ها است و به خدای احد و واحد قسم که من تا امروز نه کمیته ای مشخص کرده ام و نه با بازیکنی مذاکره کرده ام. همه هدفم این است که در این 9 روز از پرویز مظلومی حمایت کنم و همه خلا ها را پر کنم، شاید بخواهم بعدا لیستی از مربیان بگیرم، اما تا امروز با هیچ بازیکنی صحبت نکرده ام، شاید برایتان جالب باشد که برای من فایل صوتی آوردند که از طرف استقلال با بازیکن صحبت شده، اما با تمام احترامی که برای همه دوستان به خصوص برای آقایان خلعتبری، حسینی، غفوری و... قائل هستم، اما هیچ حرفی با بازیکنی نزده ام.»


منبع : گل