تبیان، دستیار زندگی
علی کفاشیان عنوان کرده تنها با اجازه کی روش تیم امید می توان از وجود آزمون و جهانبخش بهره ببرد اما رسانه های نزدیک به این دو بازیکن عنوان کردند که آنها از سرمربی تیم ملی خواسته اند با حضورشان در تیم امید موافت نکند آن هم تنها به یک دلیل بزرگ.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا دل آزمون و جهانبخش با تیم امید نیست؟


علی کفاشیان عنوان کرده تنها با اجازه کی روش تیم امید می توان از وجود آزمون و جهانبخش بهره ببرد اما رسانه های نزدیک به این دو بازیکن عنوان کردند که آنها از سرمربی تیم ملی خواسته اند با حضورشان در تیم امید موافقت نکند آن هم تنها به یک دلیل بزرگ.


فوتبال

از روز نخست که محمد خاکپور به عنوان سرمربی تیم فوتبال امید انتخاب شد،یک خواسته را به عنوان مطالبه اصلی اش از فدراسیون فوتبال تکرار کرد؛ اجازه حضور دو بازیکن جوان تیم ملی بزرگسالان در تیم امید که باید در هنگام بازی های دوستانه فروردین ماه در سوئد همراه تیم کی روش باشند.
خاکپور که ستاره بزرگی را در تیم امید به همراه ندارد امیدوار است با اضافه کردن علیرضا جهانبخش و سردار ازمون یک خط حمله قوی و تقریبا با تجربه را در اختیار داشته باشد. اما یک واقعیت بزرگ و قابل تامل هم در این بین وجود دارد؛ آزمون و جهانبخش تا به امروز در هیچ اردویی کنار تیم امید نبوده اند و در صورت موافقت کی روش هم فرصت لازم و کافی در اختیارشان نیست تا با سایر بازیکنان تیم امید هماهنگ شوند.
بازی های مقدماتی المپیک از فروردین ماه سال پیش رو با حضور چهار کشور ایران، عربستان ، افغانستان و نپال در تهران آغاز می شود. این تورنمنت به صورت فشرده به میزبانی کشورمان برگزار خواهد شد و تنها یک تیم به عنوان صدر شین به مرحله بعد صعود می کند. یعنی اگر تیم امید کشو مان نتواند از سد عربستان بگذرد و بخاطر تفاضل گل یا احیانت باخت در بازی رو در رو دوم شود آن وقت به همین سادگی باز هم شانس حضور در المپیک را از دست داده ایم. اما اگر با استفاده از موقعیت میزبانی موفق شویم از سد این سه تیم بگذریم سپس وارد مرحله بعد می شویم که فوتبال ما امیدوار است پس از چهل و اندی سال رکورد عدم صعود به المپیک را بشکنیم
در این بین شاید در نگاه نخست حق با تیم امید باشد. چون همزمان با این بازی ها، تیم ملی فوتبال کشورمان برای اردوی تدارکاتی به کشور سوئد می رود و دو بازی جذاب مقابل تیم ملی این کشور و همچنین شیلی را برگزار می کند.
رسانه های نزدیک به علیرضا جهانبخش و سردار آزمون عنوان کرده اند این دو علاقه دارند عوض بازی با افغانستان، نپال و عربستان آن هم با تیم امید، همراه تیم ملی بزرگسالان به اروپا بروند. چرا که در صورت درخشش مقابل سوئد و شیلی(در صورت میدان دادن کی روش به آنها) شاید نمایندگان تیم های اروپایی این دو را بپسندند و این بازیکنان لژیونر که هم اینک در لیگ های  هلند و روسیه مشغول به فعالیت هستند مشتری های بزرگ تری را در تابستان پیدا کنند.
البته وضعیت جهانبخش مطلوب تر است چرا که تیم او هم اینک با اقتدار در رتبه نخست جدول لیگ دسته دو هلند حضور دارد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد جهانبخش سال بعد مجدد می تواند در لیگ برتر هلند با لباس نایخمن حاضر شود. اما آزمون که موقعیت مطلوب تری نسبت به جهانبخش در تیم ملی بزرگسالن دارد هم اینک به عنوان بازیکن قرضی به روستوف ،تیم انتهای جدول لیگ روسیه رفته و شاید همراه این تیم و شاگردان قربان باردیف سقوط کند.
از این رو این دو بازیکن در تماس های غیر مستقیم و جداگانه از کی روش خواسته اند تا اجازه حضور آنها در تیم امید را صادر نکند.
حالا باید دید تصمیم کی روش چیست. یا فشار فدراسیون فوتبال که باید تصمیم گیر اصلی باشد چه می شود. اگر کفاشیان به هر طریقی بتواند کی روش را راضی کند آن وقت این دو بازیکن عوض حضور در اردوی تیم ملی و فرصت عرض اندام مقابل دو تیم بزرگ سوئد و شیلی می بایست در تهران برای تیم امید بجنگند. در این صورت قطعا آزمون و جهانبخش از روحیه همیشگی برخوردار نخواهند بود و شاید بزرگترین زیان را در این بین تیم امید ببیند که ماه ها با دو مهاجم دیگر تمرین کرد و در روز مسابقه به دو مهاجم بزرگ اما نا هماهنگ با سایر بازیکنان میدان داد.
محمد خاکپور باید این بعد قضیه را نیز مورد بررسی قرار دهد. شاید در صورت ناکامی تیم امید در تهران، منتقدان به سرمربی تیم امید خرده بگیرند چرا حاضر به استفاده از بازیکنانی شد که اولا با تیم هماهنگ نبودند ثانیا بنا به دلایل گفته شده روحیه همیشگی را نداشتند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: خانواده ورزش