تبیان، دستیار زندگی
پس از چند اشتباه متوالی،به گلر شماره یک تیم ملی هشدار دادند که باید وضعیت باشگاهی اش را مشخص کند.روزی که علیرضا حقیقی پرسپولیس را به مقصد روبین کازان ترک کرد در مخلیه اش هم فکر چنین روزهایی را نداشت. روزهایی که شاید به واسطه نیمکت نشینی محض در روبین کازا
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهاجرت حقیقی برای حفظ یک پیراهن

پس از چند اشتباه متوالی،به گلر شماره یک تیم ملی هشدار دادند که باید وضعیت باشگاهی اش را مشخص کند.روزی که علیرضا حقیقی پرسپولیس را به مقصد روبین کازان ترک  کرد در مخیله اش هم فکر چنین روزهایی را نداشت. روزهایی که شاید به واسطه نیمکت نشینی محض در روبین کازان، موقعیت بی نظیرش در تیم ملی را از دست بدهد.

مهدی طاهرخانی - بخش ورزشی تبیان
علیرضا حقیقی

وقتی این گلر جوان در جام جهانی توانست سه بازی متوالی درون دروازه ایران قرار بگیرد برایش حجت تمام شد مادامی که کی روش سرمربی ایران باشد او جایگاه ثابتی در تیم ملی دارد. اما فکر چنین روزهایی را نکرده بود. اگر چه تیم حقیقی در لیگ پرتغال در انتهای جدول حضور داشت اما دست کم او فرصت بازی کردن پیدا می کرد و همین حضور در میدان، او را در موقعیت خوبی قرار می داد. اما بخاطر همان قرارداد عجیبی که رویانیان چند سال قبل با کازان بست، در ابتدای فصل، او مجبور شد به این تیم روسی برگردد اما با توجه به وضعیت گلرهای این تیم در بهترین حالت فقط فرصت نیمکت نشینی را پیدا می کند. در بعضی از بازی ها او حتی سکونشین هم شده است. از آنجایی که گلر روس این تیم به تازگی به تیم ملی روسیه دعوت شده، بعید است تا پایان فصل فرصتی به علیرضا حقیقی برای عرض اندام برسد.
اما مشکل از جایی شروع شد که به واسطه این نیمکت نشین های متوالی، حقیقی از فرم همیشگی اش خارج شد. دریافت گل های بد مقابل تیم ملی ژاپن و ترکمنستان،موج انتقادات را بالا برد تا جایی که دن گاسپار مربی دروازه بانان تیم ملی، پس از بازی با ترکمنستان به حقیقی هشدار داد :«اگر همچنان از ترکیب اصلی تیم باشگاهی ات دور باشی شاید ناباورانه جایت را به رقبای جوانت بدهی.»
همین تشر از سوی دستیار کی روش که مسلما نظر او و سرمربی تیم ملی یکی است، موجب شد حقیقی در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های داخلی صریحا اعتراف کند برای خروج از کازان خودش را به آب و آتش می زند و حاضر است بخشی از قراردادش را ببخشد تا تنها فرصت حضور در میدان را در یک تیم دیگر پیدا کند.

خیلی بعید است پرسپولیس اصلا گزینه مناسبی باشد. نفت تهران فعلا بیرانوند را در اختیار دارد که تنها در صورت فروش این گلر در نیم فصل، شاید منصوریان علاقه مند به جذب حقیقی باشد. سپاهان دو گلر خوب دارد. استقلال که با رحمتی مشکلی ندارد. ذوب آهن هم این روزها با رشید مظاهری خوب پیش می رود. تراکتورسازی هم با اخباری مشکلی از بابت گلر ندارد

یکی از رسانه های  نزدیک به علیرضا حقیقی عنوان کرد چند تیم اروپایی خواهان او هستند و شاید در پنجره نقل و انتقالات زمستانی او با بخشیدن بخشی از قراردادش، به تیم دیگر برود. البته از سوی دیگر خبر می رسد که یکی از دوستان حقیقی به چند مدیر برنامه رسمی در ایران سپرده است در صورت داشتن پیشنهاد خوب از لیگ ایران او را در جریان بگذارند.
اما مسئله اصلی این است که تیم های مدعی این فصل کلا مشکلی از بابت دروازه بانی ندارند. مهمترین انتخاب او پرسپولیس است که سوشا را در اختیار دارد و شاید این بازگشت موجب شود بین او و مکانی اختلافاتی به وجود بیاید و در نهایت فرصت بازی در پرسپولیس را هم از دست بدهد.
 از این رو خیلی بعید است پرسپولیس اصلا گزینه مناسبی باشد. نفت تهران فعلا بیرانوند را در اختیار دارد که تنها در صورت فروش این گلر در نیم فصل، شاید منصوریان علاقه مند به جذب حقیقی باشد. سپاهان دو گلر خوب دارد. استقلال که با رحمتی مشکلی ندارد. ذوب آهن هم این روزها با رشید مظاهری خوب پیش می رود. تراکتورسازی هم با اخباری مشکلی از بابت گلر ندارد. بعیید است حقیقی راضی شود به غیر از این تیم ها، گزینه دیگری را مثل سایپا ، راه آهن و یا حتی ملوان، انتخاب کند. اما اگر برای او پیشنهاد جدی خارجی نرسد آن وقت همین گزینه های داخلی که ما به راحتی از آنها گذشتیم شاید یک گزینه "حقیقی" برای علیرضا حقیقی شوند.

او می َداند برای تثبیت خودش در تیم ملی محتاج حضور در تیمی است که تنها در آنجا بازی کند. از این رو منتظرراخبار جدیدی از او باشید. کی روش زنگ خطر را برایش به صدا در آورده و گفته که در صورت نیمکت نشینی شاید جایگاهت را به رقبایت بدهی،چه عاملی از این محرک تر؟