تبیان، دستیار زندگی
استقلال هفته هاست که خوب نتیجه نمی گیرد و ظاهرا امیر قلعه نویی نتوانسته راهکاری برای خروج از این وضعیت پیدا کند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روزهای بحرانی قلعه نویی


استقلال هفته‌هاست که خوب نتیجه نمی‌گیرد و ظاهرا امیر قلعه‌نویی نتوانسته راهکاری برای خروج از این وضعیت پیدا کند.


امیر قلعه نویی

کسب شش امتیاز از هشت بازی و حذف در جام حذفی ناکامی‌های او و تیمش را تداوم بخشیده است. استقلال امتیازهای زیادی را از دست داده و این مساله شاید برای خیلی‌ تیم‌های دیگر هم به وجود ‌آید اما سرمربی آبی‌های پایتخت که در ابتدای فصل فکرش را هم نمی‌کرد که چنین پایانی در نیم فصل اول انتظارش را بکشد.

استقلال با امیر قلعه‌نویی به ته خط رسیده و 2 ناکامی بزرگ در داربی و جام حذفی گواه این مدعاست. استقلال پس از شکست در داربی در شرایط نه‌چندان مساعد راهی اصفهان شد تا بلکه در جام حذفی امیدها را زنده نگه دارد و با شکست دادن ذوب‌آهن و صعود به نیمه نهایی هم به نوعی جبران مافات کند و هم در دیداری تکراری به مصاف پرسپولیس برود و داربی هشتادم را در نیمه نهایی جام حذفی انجام دهد. اما هیچ کدام از این رویاها محقق نشد و تیم قلعه‌نویی با وجود شروع خوبش مثل داربی و پیش افتادن از حریف با 2 گل، در ادامه بسیار شکننده و آسیب‌پذیر نشان داد و بازی برده را با تساوی عوض کرد تا کار به ضربات پنالتی بکشد.

در ضیافت پنالتی‌ها ساق‌های خسته و فکرهای درگیر آبی‌ها مثل ذهن خسته قلعه‌نویی یاری نکردند و استقلال بدون زدن هیچ ضربه‌ای قافیه را به ذوب‌آهن و یحیی گل‌محمدی باخت تا نه داربی‌ای در جام حذفی در کار باشد و نه امیدی برای بهبود شرایط آبی‌های بحران‌زده. پس از حذف استقلال از جام حذفی شایعه تغییر در کادر فنی رنگ و بویی جدی‌تر به خود گرفت و بهرام افشارزاده، مدیرعامل باشگاه هم به صراحت لب به انتقاد از امیر قلعه‌نویی و اوضاع نامناسب جسمانی آبی‌پوشان گشود.

استقلال با وجود اینکه شروع خوبی در لیگ چهاردهم داشت و در هفت هفته ابتدایی با بردهای پی در پی اش همه را به وحشت انداخت بود، حالا به روزی افتاده است که دربی را به پرسپولیس ناآماده و ضعیف می بازد و در جام حذفی هم بازی 2 بر صفر برده را به ذوب آهن می بازد و از رسیدن به نیمه نهایی بازمی ماند.

امیر قلعه نویی که در سالهای اخیر یکه تاز عرصه مربیگری بوده و موفقیت های زیادی را با استقلال و سپاهان کسب کرده است، حالا به بن بست رسیده و همه آنهایی که در این سالها زخم زبان های او را تحمل کرده بودند فرصت را مناسب می بینند برای زدن او و حمله به تفکرات تاکتیکی اش که به زعم آنها به بن بست رسیده و استقلال باید با تفکرات جدید هدایت شود.

حال سوال این است که آیا هیات مدیره استقلال با برکناری و یا ایجاد تغییر در کادر فنی این تیم موافقت خواهد کرد؟ آیا امیر قلعه نویی به نشست هیات مدیره خواهد رفت تا توضیحاتش را ارائه کند؟ آیا هیات مدیره گزینه بهتری از امیر قلعه نویی دارد که جانشین وی کند؟

حالا امیر قلعه نویی گوشه رینگ افتاده و منتقدانش تا می توانند او را خواهند زد. شاید بخشی از این زدن ها به خاطر مسائل فنی و نتیجه نگرفتن استقلال باشد اما طبیعتا بخش عمده ای از این انتقادات مربوط به عقده هایی است که منتقدان از صحبت های سالهای اخیر قلعه نویی دارند. آنجا که او در نشست های خبری و مصاحبه هایش از هر فرصتی استفاده می کرد تا با زخم زبان هایش همه را از خود دور کند.

استقلال حالا روزهای بدی را تجربه می کند و بدتر از این تیم، امیر قلعه نویی است که روزهای سختی را پشت سرمی گذارد و خیلی ها منتظرند تا هیات مدیره در جلسه روز یکشنبه او را برکنار کنند و یک سرمربی جدید را برای آبی پوشان تهرانی انتخاب کنند.

حال سوال این است که آیا هیات مدیره استقلال با برکناری و یا ایجاد تغییر در کادر فنی این تیم موافقت خواهد کرد؟ آیا امیر قلعه نویی به نشست هیات مدیره خواهد رفت تا توضیحاتش را ارائه کند؟ آیا هیات مدیره گزینه بهتری از امیر قلعه نویی دارد که جانشین وی کند؟

امیر قلعه نویی حالا تنها مانده. میان همه منتقدانی که برای چنین روزی لحظه شماری می کردند. همه افتخاراتی که او برای استقلال کسب کرده زیر سایه ناکامی های لیگ چهاردهم و جام حذفی قرار گرفته است. باید دید این بار مسئولان باشگاه استقلال پشت قلعه نویی را خالی خواهند کرد یا همچنان وی را به عنوان سرمربی حفظ خواهند کرد.


بخش ورزشی تبیان