تبیان، دستیار زندگی
فدراسیون فوتبال عراق تاکید کرد که رای دادگاه داوری ورزشی را قبول ندارد و به دادگاه فدرال شکایت کرده چرا که حاضر نیست در خاک عربستان به مصاف سعودی ها برود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اختلاف عراق و عربستان ادامه دارد

فدراسیون فوتبال عراق تاکید کرد که رای دادگاه داوری ورزشی را قبول ندارد و به دادگاه فدرال شکایت کرده چرا که حاضر نیست در خاک عربستان به مصاف سعودی‌ها برود.

بخش ورزشی تبیان
عراق و عربستان، دادگاه

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از یورو اسپورت عربی، اختلاف فوتبالی بین عراق و عربستان همچنان ادامه‌ دارد. با وجود این که فیفا و دادگاه داوری ورزشی به سود سعودی‌ها رای دادند و درخواست عراق برای بازی کردن با عربستان در زمین بی طرف رد شده اما  عراقی‌ها همچنان اصرار دارند که باید در زمین بی طرف به مصاف تیم‌ ‌ملی فوتبال عربستان بروند.

فدراسیون فوتبال عراق تاکید کرد که رای دادگاه داوری ورزشی را قبول ندارد و به دادگاه فدرال شکایت کرده است.

عراق بعد از این که فیفا برگزاری بازی در این کشور را به خاطر جنگ و ناامنی ممنوع کرد تصمیم گرفت که ایران را به عنوان میزبان بازی‌های خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه انتخاب کند اما سعودی‌ها اعلام کردند که حاضر نیستند در خاک ایران به میدان بروند.

جنجال و حاشیه‌سازی سعودی‌ها باعث شد تا فدراسیون بین‌المللی فوتبال مکان میزبانی عراق را تغییر دهد و بازی این دو تیم در مالزی برگزار شود که در نهایت بازی در این کشور برگزار و با نتیجه‌ دو بر یک به سود عربستان به پایان رسید.

فدراسیون فوتبال عراق اصرار دارد که چون دیدار رفت در زمین بی طرف برگزار شده، باید دیدار برگشت هم در زمین بی طرف باشد اما سعودی‌ها می‌خواهند از نفوذ زیاد خود در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا استفاده کنند و بازی با عراق را در خاک خود برگزار کنند.

فدراسیون فوتبال عراق در جلسه اخیر خود تاکید کرد که رای دادگاه داوری ورزشی را قبول ندارد. کامل زغیر، سخنگوی فدراسیون فوتبال عراق گفت‌: دادگاه داوری ورزشی درخواست تجدید نظر ما را قبول نکرد ولی ما تسلیم نمی‌شویم و شکایت خود را به دادگاه فدرالی ارائه داده‌ایم و دست از تلاش بر نمی داریم.

تیم‌ ‌ملی فوتبال عراق در انتخابی جام جهانی عملکردی ناامید کننده از خود نشان داده و در پنج بازی تنها سه امتیاز کسب کرده این‌ در حالی است که عربستان با ۱۰ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی جای دارد.


منبع : ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .