تبیان، دستیار زندگی
شیاطین سرخ با مربی جدید خود شنبه شب در دیداری دوستانه به مصاف گالاتاسرای رفتند و از زلاتان در ترکیب منچستر رونمایی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یونایتد با زلاتان اوج می گیرد؟

شیاطین سرخ با مربی جدید خود شنبه شب در دیداری دوستانه به مصاف گالاتاسرای رفتند و از زلاتان در ترکیب منچستر رونمایی شد.

بخش ورزشی تبیان
زلاتان

مهاجم تنومند سوئدی در چهارمین دقیقه اولین بازی خود برای این تیم در اولین تماس با توپ به کمک یک ضربه قیچی گلی زیبا زد و برای حریفان خط و نشان کشید. دوران زلاتان در منچستریونایتد در حال آغاز شدن است. تقریبا یک ماه از مراسم معارفه پر زرق و برق او در اولدترافورد گذشته  و دیدار با گالاتاسرای استارت خوبی برای این مهاجم پا به سن گذاشته بود.
تاثیر ایبرا در تمام سال های دوران حرفه ای او در هر تیمی که بازی کرده ، غیر قابل انکار بوده، اما حالا همگان منتظرند میزان آمادگی او در سن 34 سالگی را با توجه به فشار سنگین بازی در لیگ برتر  بسنجند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که بازی کردن در لیگ جزیره، بسیار شدیدتر و سخت تر از تصور بازیکنانی است که برای اولین بار حضور در این کشور را تجربه می کنند.
در سن 34 سالگی معدود ستارگانی با قدرت بدنی زلاتان امکان انتقال از لوشامپیونا به لیگ برتر را تجربه خواهند کرد. بر خلاف لوئیز فن گال که قصد داشت لیگ برتر، لیگ قهرمانان، جام اتحادیه و تمامی جام های ممکن را با هم کسب کند که البته در بیشتر آن ها هم ناتوان بود، هدف آقای خاص کاملا روشن است؛ فقط لیگ برتر!
 با این حجم از مسابقات، مورینیو می تواند با استفاده از بازیکنانی مثل مارسیال، راشفورد و رونی، پشت سر یک مهاجم نوک کلاسیک خط حمله غیرقابل تصوری را روانه لیگ برتر امسال بکند. شاید با توجه به همین بنیه هجومی فوق العاده بود که شیاطین سرخ تصمیم گرفتند تمام منابع مالی خود را صرف خرید هنریک میختاریان و زلاتان بکنند. این حجم از مهاجمان بزرگ در خط حمله یونایتدها احتمال اجبار مورینیو برای استفاده تمام وقت از زلاتان را کاهش می دهد و قاعدتا آقای خاص به همین دلیل، تمام مهاجمانش را حفظ کرده است. همانطور که بیشتر مردم و کارشناسان فکر می کنند، احتمالا زلاتان اولین گزینه سرمربی 53 ساله پرتغالی برای ترکیب اصلی تیم خواهد بود اما هیچ تضمینی وجود ندارد که با توجه به فضای پرفشار لیگ برتر و سن و سال زلاتان، این بازیکن دوباره قادر باشد کیفیتی که در پاری سن ژرمن به نمایش گذاشت را در هوای بارانی انگلیس هم تکرار کند.
 فصل گذشته، مهاجم سابق میلان و بارسا موفق شد 50 گل در مجموع 51 بازی پی اس جی به ثمر برساند. اما امکان تکرار چنین آماری در لیگ دشوار و فیزیکی جزیره و با توجه به حجم فشرده بازی ها در بسیاری از مقاطع سال شاید کمی رویایی به نظر برسد. شاید به همین دلیل است که مورینیو ترجیح داده  تا زمان تعطیلات تابستانی زلاتان را کمی از حد معمول بیشتر کند. او به یک بازیکن آماده و سرحال احتیاج دارد و قاعدتا سرمربی جدید قرمزها هم با ما هم عقیده است که زلاتان حداقل از لحاظ بدنی، بازیکن سال های گذشته نخواهد بود. مورینیو باید زمان استفاده از زلاتان را مدیریت بکند و این موضوع در رابطه با بازیکنانی که زیاد میانه خوبی با نیمکت نشینی و تعویض شدن ندارند، کمی دشوار خواهد بود.
 زلاتان تشنه بازی کردن است و این عطش حتی در دیدارهای دوستانه نیز فروکش نمی کند. از سال 2008 تاکنون، به غیر از یک مقطع کوتاه مصدومیت در سال قبل، ایبرا هر فصل در بیش از 40 مسابقه به میدان رفته  که آماری باورنکردنی به شمار می آید. زمانی که زلاتان قصد جدایی از پی اس جی را داشت، حسن ختامی با عنوان «مثل یک پادشاه آمدم و مانند یک اسطوره خداحافظی خواهم کرد» را به عنوان شاه بیت غزل باشکوه دوران حضورش در فرانسه عنوان کرد و حالا با آمدن به انگلیس، مدعیانی همانند کانتونا را برای پادشاهی در مقابل خودش می بیند. البته زلاتان در همان ابتدای کار موضع خود را با بیان این که «من خدای منچستر هستم» از دیگران جدا کرد.
 همین روحیه است که او را تبدیل به بازیکنی بی نظیر کرده  و به نظر همیشه او یک شعار دارد: «زلاتان مقابل دنیا» او همیشه و در هر تیمی که باشد تجربه و انگیزه را به رختکن می برد. شاید این تردید وجود داشته باشد که با روحیه ای که او دارد، نتواند با مورینیو که خودش خاص است کنار بیاید، اما این 2 در فصل 2008-09 در اینتر با هم کار کرده اند و این بار ایبرا قدم بلندی برداشته است.
برای ستاره سوئدی که همیشه و در هر سنی به دنبال پیشرفت است، اولدترافورد می تواند جای مناسبی باشد. او می تواند حالا با مربی منچسترسیتی که دشمنش هم هست مبارزه کند. مخصوصا که هواداران یونایتد هم نیاز به یک قهرمان دیگر دارند تا خنده را به لبانشان بازگرداند.


منبع: سایت گل