تبیان، دستیار زندگی
امروز و فردا کردن های مسئولان منچستریونایتد در اعلام رسمی جانشینی خوزه مورینیو به جای ژنرال هلندی طاقت بسیاری از هواداران و رسانه ها را طاق کرده و به سوژه ای خسته کننده و تکراری بدل شده بود، اصرار فن گال بر ماندنش در منچستر از یک طرف و از سوی دیگر سکوت آ
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بودجه ای خاص برای آقای خاص

امروز و فردا کردن  های مسئولان منچستریونایتد در اعلام رسمی جانشینی خوزه مورینیو به جای ژنرال هلندی طاقت بسیاری از هواداران و رسانه ها را طاق کرده و به سوژه ای خسته کننده و تکراری بدل شده بود، اصرار فن گال بر ماندنش در منچستر از یک طرف و از سوی دیگر سکوت آقای خاص در مقابل رسانه ها و افکار عمومی همگان را بلاتکلیف گذاشته بود تا اینکه بالاخره عصر دیروز شیاطین سرخ به شایعات پایان دادند و خبر اخراج فن گال را به طور رسمی اعلام کردند.

بخش ورزشی تبیان
خوزه مورینیو

رسانه  های بریتانیایی مدعی شده بودند، دوشنبه یونایتد به طور رسمی، با فن گال قطع همکاری خواهد کرد و بعد از حضور مندس در منچستر، سه شنبه مورینیو به عنوان سرمربی بعدی یونایتد معرفی خواهد شد. البته از آن جایی که مندس فعلا در چین حضور دارد و ممکن است فرآیند امضای قرارداد قدری زمان ببرد. گمانه زنی دیگر به رقم قرارداد این مربی پرتغالی مربوط  می شود که گزارش ها حاکی از این است که با یونایتد قراردادی 3 ساله به ارزش 30 میلیون پوند  می بندد، البته دیلی میل مدعی شده یونایتد برای آن که مورینیو را از دست ندهد، به او 4 میلیون پوند پرداخت کرده و به این ترتیب این مربی پرتغالی راهی باشگاه دیگری نشده است.
 آقای خاص  می خواهد هر چه سریع تر کارش را آغاز کند و بازیکنان موردنظرش را به اولدترافورد بیاورد تا از سایر رقبا عقب نماند. زلاتان، خامس، استونز، پوگبا، اوبامیانگ و موراتا از مهم ترین هدف  های مورینیو در یونایتد هستند، با حضور آقای خاص در اولدترافورد، دخیا و کریک ماندنی هستند و احتمال  می رود ماتا و شواین اشتایگر یونایتد را ترک کنند.
 رسانه  های معتبر مدعی هستند که یونایتد برای مورینیو بودجه ای 150 تا 200  میلیون پوندی را آماده کرده  و سرمربی پرتغالی، به دنبال خرید بازیکن در چند پست مختلف است: یک مدافع  میانی، حداقل یک هافبک میانی، یک بازیکن هجومی سرعتی و یک مهاجم. استونز مدافع ملی پوش و جوان اورتون، تابستان قبل هم مورد توجه مورینیو قرار داشت ولی در نهایت با مقاومت سران اورتون، در گودیسون پارک باقی ماند، اما به نظر می رسد آقای خاص در تابستان پیش رو بار دیگر برای جذب این بازیکن آینده دار تلاش خواهد کرد، اگرچه احتمالا رقیبی به نام سیتی خواهد داشت و باید برای این بازیکن حداقل 40 میلیون پوند بپردازد.
دیگر گزینه مورینیو برای خط دفاع یونایتد، مارکینیوش، مدافع پاری سن ژرمن است که یونایتد پیش از این نیز، شرایط این بازیکن را زیرنظر داشت. در صورتی که یونایتد در جذب این بازیکنان به بن بست بخورد، احتمال دارد برای جذب گارای مدافع آرژانتینی زنیت وارد عمل شود. گارای بارها و بارها در سال های اخیر به یونایتد لینک شده است. البته ساندرو هم دیگر گزینه سرمربی پرتغالی است، اما یوونتوس برای فروش این بازیکن درخواست مبلغی نجومی کرده و با این توصیف، یونایتد از خرید وی دست خواهد کشید.
گومز و ماریو، 2 هافبک جوان پرتغالی از گزینه  های مورینیو برای تقویت کمربند میانی یونایتد هستند. مدیربرنامه  های گومز، ژرژ مندس است؛ مردی که با حضور مورینیو در اولدترافورد، قدرت بیشتری در باشگاه پیدا خواهد کرد و در صورتی  که یونایتد این بازیکن را بخواهد، بعید است با مانع بزرگی روبه رو شود. ماریو، هافبک اسپورتینگ هم مشتریان دیگری به جز یونایتد دارد و البته خرید او 27 میلیون پوند هزینه برمی دارد. پل پوگبا ستاره سابق یونایتد، باز هم مورد توجه مورینیو قرار گرفته، البته از ایتالیا خبر رسیده که یوونتوس برای فروش وی، از یونایتد 150 میلیون یورو طلب  می کند  که همین موضوع  می تواند منجر به عقب نشینی یونایتد شود. خامس رودریگز با توجه به سرعت و خلاقیتش گزینه مناسبی برای افزایش قوای هجومی یونایتد است، این بازیکن شرایط خوبی در رئال ندارد و از ترک رئال استقبال  می کند. گفته  می شود رئال حاضر است با قیمتی کمتر از آنچه که او را خریداری کرده، این بازیکن را به فروش برساند.
 در بخش هجومی اسامی مختلفی به یونایتد لینک شده اند و در این قسمت، گمانه زنی  های متفاوتی شنیده  می شود. شیاطین از جذب زلاتان ایبراهیموویچ اطمینان کامل دارند. ایبرا با مورینیو رابطه بسیار خوبی دارد و از حضور در جزیره استقبال  می کند، یونایتد هم حاضر است دستمزد هفتگی 250 تا 300 هزار پوندی وی را بپردازد. بنابراین نباید مانعی برای حضورش وجود داشته باشد. از طرفی، منابع گسترده، موراتا را گزینه اول مورینیو  می دانند. خریدی که برای یونایتد 40 میلیون پوند هزینه برمی دارد.
موراتا سابقه همکاری با مورینیو را دارد و در صورتی که از یونایتد پیشنهادی دریافت کند، به خاطر مورینیو، آن ها را رد  می کند تا راهی منچستر شود. گاردین هم مدعی شده در صورتی که یونایتد نتواند موراتا را جذب کند، به دنبال خرید ایکاردی خواهد رفت. اوبامیانگ نیز قطعا یکی از مهاجمان موردنظر باشگاه  های بزرگ در تابستان خواهد بود. میرر، اوبامیانگ را هم در فهرست مورینیو قرار داده  و به نظر می رسد این بازیکن دیگر گزینه شیاطین سرخ باشد.


منبع : خراسان