تبیان، دستیار زندگی
فشردگی تقویم فوتبال در قاره اروپا باعث شده تا مصدومیت به دغدغه اصلی اکثر باشگاه های بزرگ اروپایی تبدیل شود. بازیکنان باشگاه های مطرح اروپایی به دلیل حضور در لیگ های داخلی، لیگ قهرمانان و بازی های ملی دائما با خطر مصدومیت مواجه هستند و گاها مصدومیت هم زمان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راز کلینیک پزشکی نوکمپ

فشردگی تقویم فوتبال در قاره اروپا باعث شده تا مصدومیت به دغدغه اصلی اکثر باشگاه های بزرگ اروپایی تبدیل شود. بازیکنان باشگاه های مطرح اروپایی به دلیل حضور در لیگ های داخلی، لیگ قهرمانان و بازی های ملی دائما با خطر مصدومیت مواجه هستند و گاها مصدومیت هم زمان چند بازیکن تاثیرگذار می تواند به قیمت از دست رفتن جام قهرمانی برای یک تیم بزرگ و مدعی تمام شود.

بخش ورزشی تبیان
ورزشگاه

فصل گذشته پپ گواردیولا سرمربی بایرن در لیست مصدومان باشگاه نام 8 بازیکن تاثیرگذار خود را می دید، لوئیز فن گال به دلیل همین مصدومیت ها هرگز نتوانسته از ترکیب ایده آلش در اولدترافورد استفاده کند، بازیکنان تاثیرگذار آرسن ونگر هم معمولا از مشتریان پر و پا قرص کلینیک باشگاه خود بودند و همین لیست شوم در استمفوردبریج هم دیده می شد که در نهایت منجر به اخراج خوزه مورینیو شد. اکثر این تیم ها با لیست بلندبالای مصدومان خود پا به لیگ قهرمانان گذاشته اند و امیدوارند که بازیکنان جانشین بتوانند جای خالی ستارگان خانه نشین را پر کنند اما در این میان یک استثنا وجود دارد؛ بارسلونا.

فقط یک مصدوم

بارسا در حالی برای کسب جام قهرمانی در لالیگا، جام حذفی و لیگ قهرمانان می جنگد که در حال حاضر فقط نام یک بازیکن در لیست پزشکی این تیم دیده می شود. رافیا، تنها مصدوم آبی و اناری هاست که اکثر بازی های این فصل را از دست داده است. این در حالی است که بازیکنان بارسلونا به دلیل سبک خاص بازی این تیم که بر پایه تملک توپ و میدان است بیش از بازیکنان دیگر تیم ها با خطر مصدومیت مواجه هستند. حال این که چرا بارسلونا در سال های اخیر کمتر با مشکل مصدومیت بازیکنان کلیدی خود مواجه بوده، سوالی است که پاسخش را می توان در کلینیک فوق پیشرفته نوکمپ یافت.

راز کلینیک پزشکی نوکمپ

حدود 4 سال است که کادر پزشکی باشگاه بارسلونا با سرپرستی دکتر ریکار پرونا برای دریافت اطلاعات بیشتر از وضعیت پزشکی بازیکنانش اقدام به نمونه برداری های ژنتیکی کرده است. در واقع باشگاه بارسا برای پیشگیری از مصدومیت و اطلاع از وضعیت جسمی و سلامتی بازیکنان خود از آن ها تست DNA و بزاق گرفته است. اطلاعاتی که از این تست ها به دست می آید، به کادر پزشکی و آمادگی جسمانی تیم کمک می کند تا متوجه بشوند احتمال مصدومیت کدام بازیکنان بیشتر است. با انجام آزمایشات دقیق بر روی تست DNA، پزشکان بارسلونا نقاط ضعف و قوت بازیکنان را به طور دقیق مشخص می کنند و به این ترتیب می توانند برای هر بازیکن، تمرینات ویژه ای را در نظر بگیرند.

نقش DNA

هر فرد ممکن است با استعداد ژنتیکی نسبت به بیماری های معین و یا نقاط ضعف مشخصی متولد شود. به عنوان مثا ل برخی به طور ژنتیکی مشکلات مفصلی دارند و برخی از ضعف عضلانی رنج می برند. آزمایش GPDT، یک تست نوآورانه است که این امکان را فراهم می آورد تا کشف کنیم افراد از نظر ژنتیکی تا چه حد در معرض ابتلا به انواع بیماری ها، شامل بیماری های قلبی و عروقی، انواع سرطان ها، اختلالات و نقایص سیستم ایمنی، دیابت و همچنین مشکلات جسمانی هستند. این تست پروفایل DNA شما را تجزیه و تحلیل می کند تا ببیند که آیا DNA شما حاوی نشانگرهای کلیدی انواع بیماری ها هست یا خیر. این تست شما را قادر می سازد تا با دانستن میزان ریسک خودتان برای ابتلا به انواع بیماری ها و با برداشتن گام های ضروری جهت جلوگیری از بروز بیماری ها، آینده سلامتی خود را تحت کنترل در آورید.


منبع : خراسان