تبیان، دستیار زندگی
بعد از مدت ها انتظار سرانجام مسابقات گالای 2015 برگزار شد و مطابق انتظار لیونل مسی پنجمین توپ طلای دوران بازیگری اش را به دست آورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسی از جنس افسانه!

بعد از مدت ها انتظار سرانجام مسابقات گالای 2015 برگزار شد و مطابق انتظار لیونل مسی پنجمین توپ طلای دوران بازیگری اش را به دست آورد.

بخش ورزشی تبیان
مسی

فوق ستاره آرژانتینی که فصل گذشته نقش مهمی در کسب سه گانه توسط بارسا داشت، با توپ طلای اخیرش دست نیافتنی تر از قبل شد و عملا به تاریخ پیوست. تا پیش از این، بیشترین تعداد توپ طلای به دست آمده توسط یک بازیکن، در عدد سه متوقف بود، اما مسی این سقف را بالا برد. جالب تر اینکه او در حال حاضر 28 ساله است و شاید چهار تا پنج سال دیگر فرصت داشته باشد برای اینکه باز هم عنوان بهترین فوتبالیست سال را به دست بیاورد و جایگاهش را افسانه ای تر از قبل کند. افتخار جدید لئو، طی 24 ساعت گذشته واکنش های فراوانی را برانگیخته و حتی پای سرمربی تیم ملی ایران را هم وسط کشیده است.

چرا به رونالدو رای نمی دهی؟

مطابق معمول تنها ساعتی پس از آنکه مراسم انتخاب بهترین های فوتبال جهان در سال میلادی گذشته به پایان رسید، سایت فیفا ریز آرای مربیان، کاپیتان ها و روزنامه نگاران منتخب را روی خروجی اش گذاشت تا همه چیز را شفاف کرده باشد. براساس این فهرست مشخص شد سرمربی و کاپیتان تیم ملی ایران کاملا شبیه به هم رای داده اند. هم کارلوس کی روش و هم آندرانیک تیموریان به ترتیب لیونل مسی، کریس رونالدو و نیمار را به عنوان برترین بازیکنان سال 2015 برگزیدند. اتفاقا حالا همین مساله، به حاشیه ای برای کی روش تبدیل شده است. دیروز سایت جهانی گل در گزارشی به تحلیل رای ندادن کی روش به کریس رونالدو پرداخت. سرمربی ایران که پیش تر در سال 2013 هم به خاطر رای ندادن به ستاره هموطنش تحت فشار قرار گرفته بود، در پنج سالی که هدایت تیم کشورمان را بر عهده داشته 4 بار رای اول و 5 امتیازی اش را به لیونل مسی داده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت گل در این مورد می نویسد: «دلیل ترجیح داده شدن مسی به رونالدو به عنوان انتخاب اول از سوی کی روش، دلخوری سرمربی ایران از ستاره رئال مادرید بابت مقصر دانستن او در حذف زودهنگام پرتغال از جام جهانی 2010 است. کی روش ادعا کرده از آن زمان با رونالدو حرف نزده و در حال حاضر هم روابط طرفین به سردی گذشته است.» این در حالی است که کی روش بارها مکانیزم رای دادنش در مراسم گالا را تشریح کرده و گفته است که بعد از مشورت و رای گیری از همه اعضای کادر فنی تیم ملی و نیز برخی مربیان دیگر در فوتبال ایران برگه اش را پر می کند و آنچه می نویسد لزوما دیدگاه شخص خودش نیست.

واکنش برانکو

سرمربی پرسپولیس هم که پیش تر از تمایلاتش به بارسلونا سخن گفته بود، به توپ طلای پنجم مسی واکنش نشان داد. برانکو ایوانکوویچ گفته حتی جایزه پوشکاش هم باید به مسی می رسید. جایزه پوشکاش به زننده زیباترین گل سال تعلق می گیرد که فیفا معمولا تلاش می کند فاتح آن با برنده توپ طلا مشترک نباشد. امسال وندل لیرای برزیلی این جایزه را از آن خودش کرد. بخشی از سخنان برانکو با سایت کاپ را بخوانید: «مسی ستاره ای است که تمام خصوصیات یک بازیکن کامل را دارد. او با تکنیک، باهوش، باقدرت و بی حاشیه است. مسی باز هم به حق خود رسید و برای پنجمین بار توپ طلا را به دست آورد. به نظر من مسی حتی می توانست جایزه پوشکاش را از آن خود کند چون صاحب یکی از بهترین گل هایی بود که تا به حال دیده ام. »

بهترین بازیکن تاریخ؟

کسب پنجمین توپ طلا باعث شد انبوهی از ستارگان فعلی و قدیمی دنیای فوتبال در فضای مجازی به لیونل مسی تبریک بگویند. در این میان نکته جالب آن بود که هر روز افراد بیشتری، خیلی راحت تر عنوان بهترین بازیکن تاریخ را به مسی می دهند. روز گذشته دو هافبک سرشناس انگلیسی، یعنی لمپارد و جرارد هم با چنین لقبی به مسی تبریک گفته بودند. بخشی از توییت های ارسالی به این مناسبت را به نقل از «آی اسپورت» بخوانید:

- وین رونی: تبریک به لئو مسی برای پنجمین توپ طلا. یک دستاورد باورنکردنی!
- آردا توران: اسطوره زنده. مسی نابغه پنجمین توپ طلا را می برد و من عمیقا افتخار می کنم که بخشی از این خانواده هستم.
- جویی بارتون: باورم نمی شود که سوارز آنجا نیست. سوارز باید قبل از نیمار و رونالدو باشد؛ دومین بازیکن بزرگ دنیا.
- اریک لاملا: فقط یک لئو مسی وجود دارد. تبریک لیونل.
- جرارد پیکه: تبریک به لئو مسی بزرگ برای توپ طلای پنجم.
- گری لینه کر: توپ طلای 2015 به بهترین بازیکنی رسید که فوتبال تا حالا به خودش دیده است.
- استیون جرارد: بهترین در جهان. مسی نابغه. بهترین بازیکن تاریخ؟ من این طور فکر می کنم.
- فرانک لمپارد: مسی بی رقیب. بهترین بازیکن تاریخ برای من.
- جوردی آلبا: رفیق، تو بهترینی. برای دانستن این، اصلا لازم نبود 2 هزار کیلومتر سفر کنی!
- نیمار: برای من افتخار بود که در کنار تو در زمین باشم لئو. تو همیشه الگوی من خواهی بود.
- کریستین ویری: تبریک به بهترین بازیکن تاریخ فوتبال؛ لئو مسی.


منبع : دنیای اقتصاد