تبیان، دستیار زندگی
تكرار قهرمانی، از به دست آوردن آن سخت تر است. این جمله آشناترین مونولوگ مربیان تیم های قهرمان است. طبیعی هم هست. معمولا وقتی تیمی قهرمان می شود، زیر ذره بین قرار می گیرد و انگیزه های زیادی را برابر حریفان ایجاد می كند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مورینیو اخراج می شود؟

تكرار قهرمانی، از به‌دست آوردن آن سخت‌تر است. این جمله آشناترین مونولوگ مربیان تیم‌های قهرمان است. طبیعی هم هست. معمولا وقتی تیمی قهرمان می‌شود، زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد و انگیزه‌های زیادی را برابر حریفان ایجاد می‌كند. اما اینكه یك تیم قهرمان، فصل جدید را با باخت‌های پی‌درپی آغاز كند، دیگر خیلی جای تعجب دارد. این اتفاقات داستان این روزهای چلسی است؛ داستانی كه گرایش آن به تلخی خیلی زیاد است و حتی تعطیلات بازی‌های ملی و خرید‌های شتاب‌زده دقایق آخر هم نتوانسته سرپوشی روی آن بگذارد. تیم ژوزه مورینیو بیمار است.

بخش ورزشی تبیان

فوتبال

این را خود آقای خاص هم بهتر از هركس دیگری می‌داند. بهترین خط دفاع فصل گذشته لیگ‌برتر، حال در پنج مسابقه، 12گل دریافت كرده است. دو گل بیش‌تر از ساندرلند قعرجدولی. به‌راستی مشكل كجاست؟
خود مورینیو در ابتدای فصل از عدم قهرمانی دوباره تیمش سخن گفته بود. عده‌ای این اظهارنظر را به كاهش فشار روی بازیكنان ربط می‌دادند. حق هم داشتند. درست است كه روی كاغذ دو تیم شهر منچستر با ریخت و پاش‌های فراوان، ستاره‌ها را جمع كردند اما باز هم هارمونی لندنی‌ها را هیچ تیمی در سراسر جزیره نداشت.
اما حالا، انگار خود ژوزه چیزی می‌دانست. انتظار قهرمانی دوباره از چلسی چیز عجیبی نیست اما اگر آبی‌پوشان می‌خواهند قهرمان هم نشوند، حداقل باید در كورس قهرمانی بالانشینان حضور داشته باشند. چیزی كه با اختلاف 11امتیازی آنها با صدر جدول، خیلی دست‌نیافتنی است. برای پوشاندن عیب‌های ظاهری تیم، پس از تحقیر در اتحاد، مربی پرتغالی 60میلیون یورو خرید كرد؛ بابا عبدالرحمن و پدرو رودریگز. خرید‌ها جواب هم داد. با درخشش پدرو، چلسی، وست‌بروم را 3 بر 2 شكست داد اما دو شكست پیاپی ثابت كرد كه مشكل جای دیگری است.
شرایط فعلی فصل7-2006 را تداعی می‌كند. جایی كه رومن آبراموویچ عطای حضور مورینیو را به لقایش بخشید و او را اخراج كرد. این نتایج حتی از آن زمان هم بدتر است. هرچند كه مربی سابق رئال و اینتر اخیرا اعلام كرده مطمئن است كه اخراج نخواهد شد. شاید هم حق با او باشد. اما اگر آقای خوشحال فصلی و خاص سابق فكری به حال تیمش نكند، با تمام ستارهایش در این منجلاب فرو خواهد رفت.


منبع :گل