تبیان، دستیار زندگی
کاسیاس می رود، کاسیاس می ماند، کاسیاس می رود، کاسیاس می ماند...!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وداع ایکر مقدس با رئال


کاسیاس می‌رود، کاسیاس می‌ماند، کاسیاس می‌رود، کاسیاس می‌ماند...! در فاصله صبح چهارشنبه تا عصر جمعه گذشته از مادرید مدام این 2 جمله به گوش می‌رسید تا این‌که بالاخره دیروز خبر رسمی انتقال سنگربان اسطوره‌ای رئال‌مادرید به تیم پورتو همچون آواری بر سر هواداران ایکر مقدس خراب شد.


کاسیاس

3، 4 روز گذشته به قدری اخبار ضد و نقیض از مادرید به گوش رسید که بسیاری تصور کردند این‌ها شایعه‌ای بیش نیست و امکان ندارد دروازه‌بان متعصب کهکشانی‌ها در تیمی غیر از مادرید از فوتبال خداحافظی کند. ایکر مقدس به محض اطلاع از به هم خوردن مذاکرات میان رئال و پورتو حتی در تمرینات رئال هم شرکت و به رسم معمول همه بازیکنان خود را به رافا بنیتز، سرمربی جدید هم معرفی کرد اما حقیقت تلخ‌تر از چیزی بود که به نظر می‌رسید و سرانجام روز مرگ ایکر (چند وقت پیش که شایعه جدایی او از رئال منتشر شد بارها در مصاحبه‌های مختلف به این نکته اشاره کرده بود که تنها مرگ از رئال جدایش می‌کند!) فرا رسید.

ایکر پس از ۲۵ سال حضور در رئال‌مادرید سرانجام تصمیم به جدایی گرفت. اسطوره دروازه‌بانی رئال در این 2 فصل اخیر فشار زیادی را تحمل کرد و در نهایت هم چاره‌ای جز جدایی از این تیم نداشت و تصمیم گرفت که فوتبال پرتغال را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کند؛ گرچه از آرسنال و پاری‌سن‌ژرمن هم پیشنهاد داشت.

نیمکت‌نشین شدن توسط آقای خاص، بی‌اعتمادی گروهی از هواداران و سر دادن شعارهای انتقادی از سوی آنان، ناتوانی در کسب جام در فصل گذشته و... همه و همه دست به دست هم داد تا کاسیاس هر روز بیشتر به جدایی از رئال فکر کند.

در این بین عده‌ای معتقدند بی‌مهری‌های رئیس باشگاه، فلورنتینو پرز هم در تصمیم ایکر بی‌تاثیر نبوده است؛ مسئله‌ای که والدین او هم به آن اشاره می‌کنند: «2 رئیس قبلی رئال مثل کالدرون و لورنزو سانز به خوبی با پسر ما رفتار کردند ولی فلورنتینو پرز از او خوشش نمی‌آید. رئیس فعلی هیچ وقت کاسیاس را دوست نداشته چون قدش کوتاه است.

ایکر مسائلی را تحمل کرده که هنوز در رسانه‌ها بیان نشده. او فشار روانی زیادی را تحمل کرد و نسبت به بقیه بازیکن‌ها رفتار متفاوتی با وی شد. از سال ۲۰۱۰ با هدایت پرز علیه پسر ما کمپینی راه افتاد. ایکر پیشنهادات خوبی داشت ولی پرز نمی‌خواست به یک تیم بزرگ برود. پورتو در حد تیم‌های دسته دوم اسپانیاست. ایکر شایسته حضور در تیمی مثل بارسلوناست. یک قهرمان نباید فوتبالش را در پورتو تمام کند. مشکلی نداشتیم اگر ایکر به بارسا می‌رفت چون آن‌ها جنتلمن هستند!»

کاسیاس 3 بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، یک قهرمانی در جام جهانی باشگاهی، 2 قهرمانی در جام کنفدراسیون‌ها، 3 قهرمانی در سوپر جام اروپا، 5 قهرمانی در رقابت‌های لالیگا، 2 قهرمانی در جام حذفی، 4 قهرمانی در سوپر جام اسپانیا، یک قهرمانی در جام جهانی و 2 قهرمانی در جام ملت‌های اروپا را به دست آورد.

بیانیه باشگاه

«برای رئال‌مادرید امروز روز آن است که به ستایش از ایکر کاسیاس بپردازد و زحماتی که او در این سال‌ها برای باشگاه رئال کشیده است را ارج بنهد. یکی از بهترین دروازه‌بان‌های باشگاه رئال از جمع ما جدا نمی‌شود بلکه بهترین سنگربان تاریخ رئال‌مادرید و فوتبال اسپانیا از جمع ما جدا شده است. احساسات و خاطرات بسیار زیادی پشت این جدایی وجود دارد. جانفشانی و موفقیت‌های زیادی در ورای این جدایی وجود دارد. ایکر کاسیاس با بازی‌های درخشانی که به نمایش گذاشت رئال را بزرگتر از آنی کرد که بود. او کاپیتان رئال‌مادرید بود و نام خود را به عنوان اسطوره در تاریخ باشگاه رئال‌مادرید ثبت کرد. رئال‌مادرید باشگاهی است که قدمت ۱۱۳ ساله دارد. کاسیاس ۲۵ سال کامل در باشگاه ما حضور داشت. او رشد بسیار زیادی در رئال داشت و از یک دروازه‌بان جوان به بهترین دروازه‌بان تبدیل شد. کاسیاس به دروازه‌بانی مورد اعتماد تبدیل شد و هواداران عشق زیادی به او داشتند. نه تنها هواداران رئال‌مادرید بلکه هواداران دیگر تیم‌ها هم عاشقانه کاسیاس را دوست داشتند.»

افتخارات

کاسیاس 3 بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، یک قهرمانی در جام جهانی باشگاهی، 2 قهرمانی در جام کنفدراسیون‌ها، 3 قهرمانی در سوپر جام اروپا، 5 قهرمانی در رقابت‌های لالیگا، 2 قهرمانی در جام حذفی، 4 قهرمانی در سوپر جام اسپانیا، یک قهرمانی در جام جهانی و 2 قهرمانی در جام ملت‌های اروپا را به دست آورد. او ۷۲۵ بار پیراهن رئال‌مادرید را بر تن کرد و ۵ بار هم به عنوان بهترین دروازه‌بان جهان انتخاب شد.


بخش ورزشی تبیان