تبیان، دستیار زندگی
با بسته شدن پرونده لیگ قهرمانان اروپا در فصل 15 - 2014 و قهرمانی بارسلونا در این رقابت ها، سایت ها و رسانه های مختلف ورزشی طبق عادت مرسوم همه ساله اقدام به انتخاب تیمی منتخب از بهترین بازیکنان این تورنمنت می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تیم منتخب لیگ قهرمانان اروپا


با بسته شدن پرونده لیگ قهرمانان اروپا در فصل 15 - 2014 و قهرمانی بارسلونا در این رقابت‌ها، سایت‌ها و رسانه‌های مختلف ورزشی طبق عادت مرسوم همه ساله اقدام به انتخاب تیمی منتخب از بهترین بازیکنان این تورنمنت می‌کنند.


لیگ قهرمانان اروپا

بر این اساس مارک آندره تراشتگن، اینیستا، پیکه و مسی از بارسلونا، کروس و رونالدو از رئال‌مادرید، کیه‌لینی از یوونتوس، لوئیز آدریانو از شاختار، ژابی آلونسو از بایرن، عبدالنور از موناکو و یاسین براهیمی از پورتو 11 بازیکن تیم منتخب تورنمنت را تشکیل می‌دهند. 11 بازیکن برتر برای تیم منتخب لیگ قهرمانان فصل 15 - 2014 به این شرح هستند.

تراشتگن: دروازه‌بان آلمانی بارسلونا، تا پیش از دریافت گل از موراتا در بازی فینال، 6 کلین‌شیت را به ثبت رسانده بود. او که در لیگ قهرمانان دروازه‌بان ثابت بارسا بود، با نمایش‌های خوب خود نقش مهمی در قهرمان شدن بارسا ایفا کرد.

پیکه: مدافع ارزشمند بارسا از نیمه‌های فصل اوج گرفت و به یک ستون مستحکم در خط دفاعی بارسا بدل شد. پیکه از دور یک‌هشتم تا فینال، تنها 10 بار روی بازیکنان حریف مرتکب خطا شد. او نقش مهمی در کلین‌شیت‌های تراشتگن و بارسا داشت.

کیه‌لینی: غیبت او در بازی فینال کاملا به ضرر یووه تمام شد. او کمک کرد تا یووه 6 بار در لیگ قهرمانان دروازه خود را بسته نگه دارد.

عبدالنور: این مدافع تونسی باشگاه موناکو، در 4 بازی اول گروهی غایب بود اما با بازگشتش به میادین یک گل به زنیت زد و کمک کرد تا موناکو بالاتر از لورکوزن، صدرنشین گروهش شود. او مقابل آرسنال هم نمایش درخشانی داشت.

براهیمی: بازیکن کناری الجزایری باشگاه پورتو که عملکردی درخشان در این فصل داشت. او در اولین بازی پورتو مقابل باته، هت‌تریک کرد و در ادامه رقابت‌ها 2 گل دیگر نیز به ثمر رساند. او 3 پاس گل نیز داد.

اینیستا: از نیمه‌های فصل یک بار دیگر به اوج آمادگی رسید. او 5 پاس گل در این تورنمنت داد از جمله پاس گلی که در بازی فینال، روی گل اول به راکیتیچ داد. اینیستا به عنوان بهترین بازیکن فینال نیز برگزیده شد.

آلونسو: سلطان پاس در بایرن‌مونیخ. او اگرچه اشتباهاتی در امر دفاع داشت اما مثل همیشه نقش مهمی در راه‌اندازی حملات بایرن و سازماندهی خط میانی تیم مونیخی ایفا کرد.

کروس: یکی از بهترین خریدهای چند فصل اخیر رئال‌مادرید. رکورددار پاس صحیح در بین همه هافبک‌های اروپایی. کروس 3 پاس گل نیز در این رقابت‌ها داد.

اینیستا: از نیمه‌های فصل یک بار دیگر به اوج آمادگی رسید. او 5 پاس گل در این تورنمنت داد از جمله پاس گلی که در بازی فینال، روی گل اول به راکیتیچ داد. اینیستا به عنوان بهترین بازیکن فینال نیز برگزیده شد.

مسی: همچون همیشه بهترین بازیکن بارسلونا بود. 10 گل در این فصل لیگ قهرمانان به ثمر رساند؛ به خصوص 2 گل او در بازی رفت به بایرن در برتری 3 - صفر بارسلونا، نقش مهمی در رسیدن آبی‌اناری‌ها به فینال داشت.

رونالدو: کریستیانو نیز همچون مسی 10 گل به ثمر رساند و مشترکا با او و نیمار آقای گل رقابت‌ها شد. این ستاره پرتغالی بدشانس بود که با وجود 2 بار گلزنی به یووه در نیمه نهایی، نتوانست به فینال صعود کند.

لوئیز آدریانو: مهاجم برزیلی شاختار، مقابل باته‌بوریسوف موفق به زدن 5 گل شد. او در مجموع 9 گل به ثمر رساند و بدشانس بود که شاختار در یک هشتم به بایرن برخورد کرد و از دور رقابت‌ها حذف شد.


بخش ورزشی تبیان

منبع: گل