تبیان، دستیار زندگی
با باز شدن پنجره نقل وانتقالات تابستانی یک بار دیگر نام بازیکنان سرشناس دنیای فوتبال بر سر زبان ها افتاد و تیم های باشگاهی رقابتی متفاوت را بری جذب بهترین ها آغاز کردند. در تابستان امسال شماره یک های مستطیل سبز در بازار نقل وانتقالات هم شماره یک بوده اند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از ایکر مقدس تا آخرین میراث فرگی


با باز شدن پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی یک بار دیگر نام بازیکنان سرشناس دنیای فوتبال بر سر زبان‌ها افتاد و تیم‌های باشگاهی رقابتی متفاوت را بری جذب بهترین‌ها آغاز کردند.
در تابستان امسال شماره یک‌های مستطیل سبز در بازار نقل‌وانتقالات هم شماره یک بوده‌اند و تیم‌های بزرگ جذب یک دروازه‌بان مطمئن را در اولویت‌های کاری خود قرار داده‌اند. در ادامه این مطلب نگاهی خواهیم داشت به جابه‌جایی‌های احتمالی نقل‌وانتقالات تابستانی در قفس توری.

فوتبال جهان

داوید دخه‌آ

بعد از پشت سر گذاشتن یک فصل رویایی در درون دروازه منچستریونایتد بود که رئالی‌ها داوید دخه‌آ را بهترین گزینه برای جانشینی ایکر کاسیاس دیدند. حالا آخرین میراث فرگوسن فاصله چندانی با درهای خروجی اولدترافورد ندارد. دخه‌آ پیوستن به رئال‌مادرید و ایستادن در قفس توری برنابئو را بهترین و کوتاه‌ترین مسیر برای رسیدن به پیراهن شماره یک تیم ملی اسپانیا می‌بیند و به هیچ عنوان دوست ندارد این فرصت طلایی را از دست بدهد.

پتر چک

با آمدن کورتووا به چلسی جا برای پتر چک در چارچوب دروازه آبی‌ها به شدت تنگ شد به طوری که فصل گذشته فقط 6 بازی به این دروازه‌بان با تجربه رسید. با توجه به اعتماد مورینیو به کورتووا حالا چک جدایی از چلسی و پیوستن به یک تیم جدید را تنها راه فرار از نیمکت‌نشینی می‌بیند. با شروع نارضایتی چک از نیمکت‌نشینی، باشگاه آرسنال علاقه خود را برای امضای قرارداد با این دروازه‌بان ابراز کرد و حالا طرفین به توافق شخصی رسیده‌اند و همه چیز آماده است تا سنگربان چلسی به جمع توپچی‌ها بپیوندد.

ایکر کاسیاس

کاسیاس خیلی دوست دارد تا با پیراهن رئال‌مادرید از دنیای فوتبال خداحافظی کند اما شرایط برای کار کردن او در رئال بسیار سخت شده است. مسلما با نهایی شدن انتقال دخه‌آ به مادرید دیگر هیچ تضمینی برای حضور ایکر مقدس در ترکیب اصلی رئالی‌ها وجود نخواهد داشت. بر اساس آخرین اخبار گزارش شده، این ستاره 34 ساله از طریق مدیر برنامه‌هایش با 7 تیم رایزنی کرده است. طبق اعلام روزنامه A.S، تیم‌هایی که با او مذاکره کرده‌اند، ‌پاری‌سن‌ژرمن فرانسه، آرسنال و تاتنهام انگلیس، رم و اینتر ایتالیا، فنرباغچه و بشیکتاش اسپور ترکیه هستند. طبق همین گزارش، احتمال حضور وی در تیم‌های لیگ ترکیه بسیار کم است. همچنین اگر آرسنال پتر چک را از چلسی به خدمت بگیرد، بحث حضور وی نزد توپچی‌ها منتفی خواهد بود.

بعد از پشت سر گذاشتن یک فصل رویایی در درون دروازه منچستریونایتد بود که رئالی‌ها داوید دخه‌آ را بهترین گزینه برای جانشینی ایکر کاسیاس دیدند. حالا آخرین میراث فرگوسن فاصله چندانی با درهای خروجی اولدترافورد ندارد

سمیر ‌هاندانوویچ

بدون شک سمیر ‌هاندانوویچ یکی از معدود خوب‌های اینتر در فصل گذشته بود و توانست در بسیاری از مواقع ضعف‌های خط دفاعی تیمش را‌ پوشش دهد. بازی‌های درخشان هاندانوویچ باعث شده تا او یکی از گزینه‌های من‌یونایتدی‌ها برای جانشینی دخه‌آ باشد. این در حالی است که اختلافات به وجود آمده بین هاندانوویچ و سران باشگاه اینتر می‌تواند کار منچستری‌ها را برای رسیدن به این دروازه‌بان آسان‌تر کند.

هوگو لوریس

این سنگربان فرانسوی نیز مانند داوید دخه‌آ فصل خوبی را در رقابت‌های لیگ جزیره پشت سر گذاشت و الان چند مشتری بسیار خوب دارد. منچستریونایتد که به احتمال زیاد دخه‌آ را از دست می‌دهد به دنبال این سنگربان فرانسوی است و این احتمال زیاد است که او به این تیم برود. لوریس هر چند تجربه بسیار زیادی دارد اما تنها ۲۸ سال سن دارد و می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای شیاطین سرخ باشد. او درباره شایعه پیوستنش به شیاطین سرخ گفت: «فعلا منچستریونایتد یکی از بهترین دروازه‌بان‌های فوتبال اروپا را در اختیار دارد. باید در شرایط کنونی آرامش خود را حفظ کنم.» پاری‌سن‌ژرمن نیز از تیم‌هایی است که به جذب لوریس علاقه زیادی دارد و این احتمال وجود دارد که راهی این تیم نیز بشود.

بخش ورزشی تبیان

منبع : خراسان نیوز