تبیان، دستیار زندگی
برخى از بازیکنان با حضور تاثیر گذار و طولانى مدت در یک باشگاه، به اسطوره هاى این باشگاه تبدیل مى شوند، استیون جرارد که در این فصل سرانجام از لیورپول جدا شد و فرانچسکو توتى از چنین اسطوره هایى هستند که وفادارى خود را به باشگاه هاى لیورپول و رم به طور کامل
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ستارگان وفادار


برخى از بازیکنان با حضور تاثیر‌گذار و طولانى‌مدت در یک باشگاه، به اسطوره‌هاى این باشگاه تبدیل مى‌شوند، استیون جرارد که در این فصل سرانجام از لیورپول جدا شد و فرانچسکو توتى از چنین اسطوره‌هایى هستند که وفادارى خود را به باشگاه‌هاى لیورپول و رم به طور کامل اثبات نموده‌اند، در این یادداشت در‌کنار گلادیاتور ایتالیایى، به معرفى‌10 اسطوره بزرگ باشگاهى دیگر در تاریخ فوتبال می‌پردازیم.

1‌. استیون جرارد – لیورپول‌

ستارگان جهان فوتبال، فوتبال جهان

این اسطوره بزرگ لیورپول در تابستان پیش‌رو سرانجام از لیورپول جدا خواهد شد، جرارد در این تیم بیش از‌700 بازى انجام داده و بیش از‌180 گل نیز به ثمر رسانده و بزرگ‌ترین موفقیت ‌او فتح لیگ قهرمانان اروپا در سال 2005 در فینال درام استانبول بوده است. 17‌سال حضور در لیورپول و‌ 13سال در اختیار داشتن بازوبند کاپیتانى، جرارد را به اسطوره‌اى غیر‌قابل جانشین بدل نموده و شاید تنها ناکامى جرارد عدم فتح لیگ جزیره با لیورپول در این سال‌ها بوده است.

2‌. اووه زیلر – ‌هامبورگ‌

زیلر به عنوان یک بازیکن 16 ساله در سال 1953 اولین حضورش در تیم اصلى‌ هامبورگ را تجربه نمود و تا پایان دوران حرفه‌اى خود در سال 1972 به این تیم وفادار ماند، نایب‌قهرمان جام‌جهانی‌ 1966،‌ با هامبورگ به افتخارات فراوانى رسیده و در دهه‌90 میلادى نیز به عنوان مدیر باشگاه مورد علاقه خود انتخاب گردید.

3. کارل‌هاینتس کروبل – اینتراخت فرانکفورت‌

کروبل ملقب به چارلى رکورد بیشترین بازى بوندس‌لیگا در لباس یک تیم را با انجام 602 بازى براى اینتراخت فرانکفورت به خود اختصاص داده است. این بازیکن بین سال‌هاى 1972 تا 1991 در خدمت این باشگاه بوده و هرگز فاتح بوندس‌لیگا نشده‌.

4. ایکر کاسیاس - رئال مادرید‌

ایکر مقدس از سال 1989 در باشگاه رئال مادرید حضور داشته و از سال 1999 به تیم اصلى راه یافته است. این سنگربان اسطوره‌اى به افتخارات فراوانى با رئال‌مادرید و همچنین تیم ملى اسپانیا دست یافته و توانسته5 مرتبه متوالى به عنوان برترین سنگربان سال فوتبال جهان نیز انتخاب گردد، او سمبلى در باشگاه محسوب مى‌شود که البته به دلیل برخى اشتباهات اخیرش تا حدودى تقدس و محبوبیت خود در بین هواداران مادریدى را از دست داده است.

5 . فرانکو باره‌سى - میلان‌

باره‌سى که بى‌تردید در‌کنار بکن باوئر از بهترین لیبروهاى تاریخ فوتبال محسوب مى‌شود، بیش از 20 سال در میلان حضور داشته و 532 بار براى این تیم به میدان رفته است. از افتخارات بى‌شمار وى با میلان مى‌توان به 6 قهرمانى در سرى A و 3 قهرمانى در لیگ قهرمانان اروپا اشاره نمود. شماره 6 میلان به افتخار این مدافع اسطوره‌اى هرگز به بازیکن دیگرى تعلق نخواهد گرفت و بایگانى شده است.

ایکر مقدس از سال 1989 در باشگاه رئال مادرید حضور داشته و از سال 1999 به تیم اصلى راه یافته است. این سنگربان اسطوره‌اى به افتخارات فراوانى با رئال‌مادرید و همچنین تیم ملى اسپانیا دست یافته و توانسته5 مرتبه متوالى به عنوان برترین سنگربان سال فوتبال جهان نیز انتخاب گردد، او سمبلى در باشگاه محسوب مى‌شود که البته به دلیل برخى اشتباهات اخیرش تا حدودى تقدس و محبوبیت خود در بین هواداران مادریدى را از دست داده است

6 . رایان گیگز – منچستریونایتد‌

13 قهرمانى در لیگ برتر، 2 قهرمانى در لیگ قهرمانان اروپا از افتخارات حضور 23 ساله گیگز در جمع شیاطین سرخ محسوب مى‌شود، گیگز ولزى که از سال 1991 تا‌2014 در منچستریونایتد حضور داشته هم اکنون نیز به عنوان کمک مربى، دستیار لوئیز فن‌گال در اولدترافورد محسوب مى‌شود.

7 . روجریو سنى – سائوپائولو‌

این سنگربان برزیلى از 22 سال پیش در باشگاه سائوپائولو حضور دارد و با این تیم به بیش از‌600 پیروزى دست یافته است. سنى که به عنوان سنگربان ذخیره فاتح جام‌جهانی‌ 2002 نیز بوده‌، تا‌کنون در دیدارهاى باشگاهى همچنین موفق به زدن بیش از‌120 گل از روى ضربات پنالتى و ایستگاهى شده است.

8 . خاویر زانتى – اینترمیلان‌

شاید اینتر بدون زانتى براى هواداران این باشگاه قابل تصور نباشد، چون وى از سال‌‌ 1995‌‌ در این باشگاه حضور داشته و بى‌تردید مهم‌ترین افتخار وى با اینتر فتح لیگ قهرمانان اروپا در سال‌2010 بوده است. این مدافع بى‌حاشیه و متعصب آرژانتینى، پایان سال گذشته به دوران حرفه‌اى خود پایان داد.

9 . پائولو مالدینى – میلان‌

مالدینى با 25‌ سال حضور در میلان و با انجام 647 بازى، در این زمینه رکورددار سرى A محسوب مى‌شود. وى که یکى از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال محسوب مى‌شود به عناوین فراوانى در میلان دست یافته و تنها یک مرتبه و آن هم در یک بازى دوستانه از زمین مسابقه اخراج شده است.

10. پله – سانتوس‌

پله بهترین بازیکن تاریخ فوتبال تا پیش از پیوستن به تیم فوتبالى از شهر نیویورک به باشگاه خود سانتوس وفادار بوده و در 666 بازى براى این تیم، 646 گل به ثمر رسانده است. وى از سال 1956 تا 1974 در باشگاه سانتوس شهر سائوپائولو حضور داشته و با احتساب بازى‌هاى دوستانه بیش از 1000 گل براى این تیم به ثبت رسانده است.

بخش ورزشی تبیان

منبع : خراسان ورزشی