تبیان، دستیار زندگی
فینال لیگ قهرمانان اروپا؛ تلخ و شیرین، امید و ناامیدی، موفقیت و حسرت و احساساتی کاملا متفاوت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حسرت فینال لیگ قهرمانان اروپا


فینال لیگ قهرمانان اروپا؛ تلخ و شیرین، امید و ناامیدی، موفقیت و حسرت و احساساتی کاملا متفاوت. شنبه گذشته استادیوم 100 ساله المپیک برلین یک بار دیگر شاهد چهره و احساسات کاملا متفاوت ستارگان دنیای فوتبال بود.
لیگ قهرمانان اروپا

در یک سو بازیکنان بارسا با تکمیل سه‌گانه تاریخی در پوست خود نمی‌گنجیدند و در سوی دیگر ستارگانی همچون آندره‌آ پیرلو، جی‌جی بوفون، کارلوس ته‌وز، پل پوگبا و آرتورو ویدال با حسرت به جام نقره‌ای لیگ قهرمانان اروپا خیره شده بودند. لیگ قهرمانان اروپا بی‌شک معتبرترین تورنمنت باشگاهی جهان است و هر بازیکنی آرزوی فتح آن را دارد اما در تاریخ این رقابت‌ها ما به نام‌های بزرگی برمی‌خوریم که حسرت فتح این جام در دلشان مانده است؛ درست مثل بوفون؛ مردی که 11 بار با تیم‌های پارما و یوونتوس در این رقابت‌ها حاضر بوده اما هرگز دستش به جام قهرمانی نرسیده است.

لوتار ماتئوس

اسطوره فوتبال آلمان با پیراهن بایرن‌مونیخ 4 بار حضور در لیگ قهرمانان را تجربه کرد. ماتئوس قهرمانی در جام‌جهانی و توپ طلا را در کلکسیون افتخاراتش می‌دید و در فینال معروف نوکمپ تنها چند ثانیه با فتح لیگ قهرمانان فاصله داشت اما گل دقیقه 93 سولسشر باعث شد تا ماتئوس مثل فینال 1987 باز هم ناکامی در فینال لیگ قهرمانان را تجربه کند.

رونالدو

قهرمانی در 3 لیگ معتبر اروپایی و قهرمانی در جام‌جهانی افتخاراتی است که خرگوش چاق برزیل را به بهترین مهاجم یک دهه اخیر دنیای فوتبال تبدیل کرده است. رونالدو با 4 تیم بزرگ اروپایی 7 بار در لیگ قهرمانان اروپا حاضر شد اما هرگز نتوانست طعم قهرمانی در این تورنمنت بزرگ باشگاهی را بچشد.

میشائیل بالاک

بالاک با پیراهن تیم‌های لورکوزن، بایرن‌مونیخ و چلسی 12 دوره در لیگ قهرمانان اروپا پا به توپ شد اما هر بار با دست خالی با این رقابت‌ها خداحافظی کرد.

دنیس برکمپ

اسطوره فراموش نشدنی فوتبال هلند را می‌توان بدشانس‌ترین ستاره دنیای فوتبال در‌50 سال اخیر نامید. برکمپ بدون‌شک یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال بود اما موفقیت‌های او در کسب جام هیچ سنخیتی با نام و توانایی‌های این بازیکن دوست‌داشتنی ندارد. او با پیراهن آرسنال 8 بار در لیگ قهرمانان حاضر شد و هر 8 بار چیزی جز ناکامی عایدش نشد.

گابریل باتیستوتا

در زمان حضور گابی گل، فیورنتینا یکی از قدرت‌های برتر فوتبال ایتالیا بود. بنفش‌ها در آن سال‌ها همواره یکی از مدعیان اصلی سریA بودند اما قدرت آن‌ها هرگز در اروپا به چشم نیامد و باتیستوتا با پیراهن تیم اول شهر فلورانس نتوانست فاتح لیگ قهرمانان شود. بعدها او با پیراهن رم هم طعم ناکامی در اروپا را چشید.

بعد از ناکامی‌های سریالی در لیگ قهرمانان با پیراهن تیم‌هایی همچون بارسا، اینتر و یوونتوس، کاناوارو به رئال آمد تا کلکسیون افتخاراتش را با فتح لیگ قهرمانان تکمیل کند اما او در مادرید نتوانست به معتبرترین جام قهرمانی در قاره سبز برسد

لوران بلان

بلان زمان امضای قرارداد با من‌یونایتد اعتراف کرد‌ که برای فتح لیگ قهرمانان پا به اولدترافورد گذاشته اما او با پیراهن شیاطین سرخ هرگز نتوانست به رویای خود برسد. بلان با منچستر 2 بار به لیگ قهرمانان راه یافت اما از بخت بدش در آن سال‌ها من‌یونایتد ضعیف‌ترین عملکرد را در این تورنمنت داشت.

فابیو کاناوارو

بعد از ناکامی‌های سریالی در لیگ قهرمانان با پیراهن تیم‌هایی همچون بارسا، اینتر و یوونتوس، کاناوارو به رئال آمد تا کلکسیون افتخاراتش را با فتح لیگ قهرمانان تکمیل کند اما او در مادرید نتوانست به معتبرترین جام قهرمانی در قاره سبز برسد.

زلاتان ایبراهیموویچ

زلاتان در یک دهه اخیر پیراهن بهترین تیم‌های اروپایی را برتن کرده است. باور این‌که او هم در این لیست قرار بگیرد، کمی سخت است. او 13 دوره با پیراهن تیم‌های آژاکس، یووه، اینتر، میلان، بارسا و پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان حاضر بوده اما هرگز دستش به جام قهرمانی در این رقابت‌ها نرسیده.

پاول ندود

9 بار حضور در لیگ قهرمانان و 9 بار ناکامی. ندود هم یکی از ستارگانی است که با حسرت قهرمانی در معتبرترین تورنمنت باشگاهی با فوتبال خداحافظی کرد.

لیلین تورام

بعد از ناکامی در لیگ قهرمانان با تیم‌های پارما و یوونتوس، تورام به نوکمپ رفت تا به حسرت دیرینه خود پایان دهد اما او در نهمین تجربه‌اش در این رقابت‌ها هم نتوانست جام قهرمانی را لمس کند.

پاتریک ویرا

ویرا هم به مانند بالاک، 12 دوره حضور در لیگ قهرمانان را در کارنامه خود می‌بیند اما حضورهای متعدد او در این رقابت‌ها هرگز به کسب عنوان قهرمانی منجر نشد.

بخش ورزشی تبیان

منبع: خراسان نیوز