تبیان، دستیار زندگی
بایرن مونیخ سه شنبه شب در دیداری دشوار میزبان بارسلونا خواهد بود. پرافتخارترین تیم آلمان از مشکل مصدومیت بازیکنان کلیدی خود رنج می برد تا آنجا که غیبت این بازیکنان در بازی رفت هم آثار خود را نشان داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لشکر شکست‌خورده بایرن میزبان بارسا


بایرن‌مونیخ سه‌شنبه شب در دیداری دشوار میزبان بارسلونا خواهد بود. پرافتخارترین تیم آلمان از مشکل مصدومیت بازیکنان کلیدی خود رنج می‌برد تا آنجا که غیبت این بازیکنان در بازی رفت هم آثار خود را نشان داد.


بایرن مونیخ

بایرن در بازی رفت با نتیجه ۳ بر صفر مقابل بارسلونا در نیوکمپ شکست خورده که این امر کار را برای بازی برگشت برای باورایایی‌ها دشوار می‌کند. مثلث خط حمله بارسا متشکل از لیونل مسی، نیمار و لوییس سوارس این روزها در اوج آمادگی قرار دارد و این امر کار را برای هر تیمی سخت می‌کند.
بارسلونا شنبه شب با نتیجه ۲ بر صفر از سد رئال سوسیه داد گذشت و اختلاف خود  با رئال مادرید در صدر جدول را به چهار امتیاز رساند. این اختلاف امتیاز یعنی اینکه باید بارسا را پیشاپیش قهرمان رقابتهای لالیگا دانست. این پنجمین قهرمانی بارسا در هفت سال گذشته است.
«لوییس انریکه»، سرمربی بارسا، موفق شده در نخستین فصل حضورش در لالیگا آمیزه‎ای از قدرت تدافعی و سبکبالی تهاجمی در تیمش حاکم کند.
وی گفت: ما طرحی داریم و می‎خواهیم آن را به بهترین نحو انجام دهیم. می‎خواهیم از همان ابتدا برای حریف دردسر درست کنیم. وقتی همه فکر می‌کنند عقب نشینی بهتر است، ما پیشروی خواهیم کرد.
بایرن مونیخ، قهرمان پنج باره رقابتهای اروپایی، هر پنج بازی قبلی خود در تمام رقابتها را با شکست پشت سر گذاشته است. این تیم پس از قهرمانی در رقابتهای بوندس لیگا در هیچ بازی برنده نبوده که آخرین آن شکست یک بر صفر روز شنبه مقابل آگزبورگ بوده است.

بایرن شکست ۳ بر یک مقابل پورتو در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی را با پیروزی ۶ بر یک در بازی برگشت پاسخ داد و اکنو باید دید آیا آنها می‎توانند در این بازی هم به چنین کار بزرگی که در حد معجزه می‌ماند دست بزنند یا خیر
«پپ گواردیولا» با این ذهنیت به بایرن پیوست تا قهرمانی سه گانه این تیم در سال ۲۰۱۳ را تکرار کند. این مربی اکنون باید درحالی در بازی برگشت مقابل بارسا به میدان برود که داوید آلابا، آرین روبن، فرانک ریبری و هولگر باداشتوبر را به خدمت ندارد. گواردیولا که در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ با بارسلونا قهرمان شده اکنون باید به فکر استراتژی جدید برای بازی مقابل تیم سابق خود باشد.
وی گفت: اگر ما فقط به فکر گلزنی باشیم همان اتفاق سال گذشته با رئال مادرید برایمان رخ خواهد داد. باید آرامش خود را حفظ کنیم، بازی را کنتزل کنیم و ببینیم چه اتفاقی روی می‌دهد.
بایرن شکست ۳ بر یک مقابل پورتو در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی را با پیروزی ۶ بر یک در بازی برگشت پاسخ داد و اکنو باید دید آیا آنها می‎توانند در این بازی هم به چنین کار بزرگی که در حد معجزه می‌ماند دست بزنند یا خیر.
فیلیپ لام در خصوص این بازی گفت: در چند بازی گذشته اوضاع اصلا بر وفق مراد ما نبوده است. ما نمی‌توانیم شانس‌های خود را به گل تبدیل کنیم.
بخش ورزشی تبیان

منبع: سایت یوفا