تبیان، دستیار زندگی
حساس ترین دیدار از هفته سی و ششم رقابتهای فوتبال دسته اول باشگاه های اسپانیا را تیم های رئال مادرید و والنسیا برگزار کردند که این بازی جذاب و دیدنی با تساوی خاتمه یافت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توقف رئال ، بارسا در آستانه قهرمانی


حساس‌ترین دیدار از هفته سی و ششم رقابتهای فوتبال دسته اول باشگاه‌های اسپانیا را تیم‌های رئال مادرید و والنسیا برگزار کردند که این بازی جذاب و دیدنی با تساوی خاتمه یافت.


رئال و بارسا

تیم فوتبال رئال مادرید جدال حساس خود برابر والنسیا را در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار کرد که در پایانی جدالی حساس و نفسگیر برابر این رقیب خود ۲ - ۲ متوقف شد. این نتیجه بیشتر از همه به سود بارسلونا شد و آبی اناری‌ها را در آستانه فتح جام قرار داد.
رئالی‌ها که از برد بارسا برابر سوسیه داد خبر داشتند با انگیزه‌ای فراوان پای به میدان گذاشتند و از همان دقیقه اول بازی سعی کردند والنسیا را تحت فشار قرار دهند اما با بدشانسی باور نکردنی مواجه شدند. تیر دروازه به یار دوازدهم والنسیا تبدیل شده بود و مقاومت سر سختی مقابل میزبان داشت.
در دقایق ابتدایی این نیمه ضربات گرث بیل و دیگر بازیکنان رئال پشت سر هم به تیر دروازه والنسیا اصابت کرد طوری که در همان ۱۷ دقیقه اول سه بار تیر دروازه مانع گلزنی رئالی‌ها شد. پس از آن در دقیقه ۱۹ پاکو آلکاسر در یک ضد حمله دروازه کاسیاس را باز کرد.
رئالی‌ها در ادامه فشار را بیشتر کردند اما باز هم این والنسیا بود که گلزنی کرد. ژاوی فوئگو در دقیقه ۲۶ با ضربه سر خود دروازه رئال را برای بار دوم گشود. پس از آن تیر دروازه والنسیا مانع گلزنی خامس رودریگز شد و پس از آن بود که دیه گو آلوز ضربه سنگین بیل را به کرنر فرستاد. رئال مادرید در دقیقه ۴۵ صاحب یک ضربه پنالتی شد که کریستیانو رونالدو آن را از دست داد.
با شروع نیمه دوم رئال مادرید توفان به پا کرد و از چپ و راست دروازه والنسیا را مورد آماج حملات خود قرار داد که باز هم دیه گو آلوز ایستادگی باور نکردنی از خود نشان داد. سرانجام فشار حملات رئال مادرید در دقیقه ۵۶ نتیجه داد و په په روی یک ضربه کرنر با پروازی بلند دروازه والنسیا را باز کرد تا رئال مادرید به بازی برگردد. سه دقیقه بعد والنسیا دست به یک ضد حمله خطرناک زد اما این بار کاسیاس خوش شانس بود که ضربه بازیکن حریف به داخل چارچوب نبود.

در دقایق ابتدایی این نیمه ضربات گرث بیل و دیگر بازیکنان رئال پشت سر هم به تیر دروازه والنسیا اصابت کرد طوری که در همان ۱۷ دقیقه اول سه بار تیر دروازه مانع گلزنی رئالی‌ها شد. پس از آن در دقیقه ۱۹ پاکو آلکاسر در یک ضد حمله دروازه کاسیاس را باز کرد
بازی نفسگیر دو تیم در ادامه با میدانداری والنسیا همراه شد اما چند دقیقه بعد رئال مادرید برتری خود را به رخ کشید و روی ضربه سر محکم سرخیو راموس می‌توانست به گل برسد که دروازه‌بان والنسیا آن را عالی دفع کرد.
والنسیا در دقیقه ۸۱ بازی صاحب یک فرصت عالی برای رسیدن به گل سوم شد اما نگردو قدر این موقعیت را ندانست و توپ را به بالای دروازه کاسیاس زد. نگردو در دقیقه ۸۲ موقعیتی استثنایی برای زدن گل سوم داشت اما ضربه سر خود را به بیرون زد و این در حالی بود که کاسیاس تنها نظاره گر صحنه شد.
رئال مادرید سرانجام در دقیقه ۸۴ به گل تساوی رسید. ایسکو پشت محوطه جریمه والنسیا با شوتی دقیق توانست دروازه حریف را باز کند. یک دقیقه بعد والنسیا صاحب موقعیت گلزنی شد که این بار پارخو آن را به راحتی از دست داد. در دقایق باقی مانده رئالی ها از چپ و راست روی دروازه حریف توپ ریختند تا برای سومین بار به گل برسند.
پنج دقیقه وقت اضافه‌ای که داور چهارم به تماشاگران نشان داد سکوهای سانتیاگو برنابئو را امیدوار نگه داشت اما این والنسیا بود که در دقیقه ۳ + ۹۰ تا آستانه گل سوم پیش رفت اما مهاجم این تیم موقعیت تک به تک را به راحتی تقدیم کاسیاس کرد.
رئال و بارسا

سرانجام این بازی جذاب و دیدنی با تساوی ۲ - ۲ خاتمه یافت تا رئال مادرید با ۲ امتیاز خانگی که از دست داد قهرمانی را تا حد زیادی به بارسلونا هدیه دهد. با این نتیجه رئال مادرید ۸۶ امتیازی شد تا فاصله این تیم با بارسلونا به ۴ امتیاز برسد و این در حالی است که تنها دو هفته تا پایان فصل باقی مانده است.
سوسیه‌داد قربانی تازه بارسلونا

صدرنشین رقابتهای فوتبال دسته اول باشگاه‌های اسپانیا با پیروزی برابر سوسیه داد ۳ امتیاز دیگر به اندوخته‌های خود اضافه کرد و در مسیر قهرمانی گام دیگری برداشت.
تیم بارسلونا که چهارشنبه شب با پیروزی پرگل برابر بایرن مونیخ در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا از روحیه بالایی برخوردار بود در ادامه هفته سی و ششم رقابتهای لالیگا اسپانیا تیم رئال سوسیه داد را نیز قربانی کرد.
در این بازی که به میزبانی آبی اناری‌ها در ورزشگاه نیوکمپ برگزار شد شاگردان لوئیس انریکه با حساب ۲ بر صفر از سد رقیب میانه جدولی خود گذشتند تا به روند بردهای متوالی خود ادامه دهند. نیمار در دقیقه ۵۹ با ضربه سر گل اول را به ثمر رساند و پدور در دقیقه ۸۵ با یک قیچی برگردان کار شاگردان دیوید مویس را تمام کرد. در این بازی لیونل مسی هر چه زد به در بسته خورد تا او نتواند گلزنی کند.
تیم بارسلونا با این پیروزی ۹۰ امتیازی شد و در صدر جدول رده‌بندی لالیگا جایگاه خود را مستحکم‌تر کرد. شاگردان لوئیس انریکه حالا با آسودگی خاطر به دیدار برگشت مقابل بایرن مونیخ فکر خواهند کرد.
در یکی دیگر از بازی‌های برگزار شده تیم گرانادا میزبان کوردوبای قعر جدولی بود که این تیم را با حساب از پیش روی برداشت.

بخش ورزشی تبیان

منبع: سایت لالیگا