تبیان، دستیار زندگی
رقابت های باشگاهی در قاره سبز به روزهای حساس و هیجان انگیز خود نزدیک شده است و در این فصل هم علاقه مندان به فوتبال در دنیا چشم به ساق های بازیکنانی دارند که از آن ها به عنوان ستاره های تیم های مختلف یاد می شود. در مستطیل سبز نقش ستاره ها در ارایه فوتبال م
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

4 لیگ و 5 ستاره


رقابت‌های باشگاهی در قاره سبز به روزهای حساس و هیجان‌انگیز خود نزدیک شده است و در این فصل هم علاقه‌مندان به فوتبال در دنیا چشم به ساق‌های بازیکنانی دارند که از آن‌ها به عنوان ستاره‌های تیم‌های مختلف یاد می‌شود.
ادن‌هازارد

در مستطیل سبز نقش ستاره‌ها در ارایه فوتبال مورد پسند تماشاگران بسیار پررنگ و تاثیرگذار است و در بسیاری از مواقع درخشش این ستاره‌ها می‌تواند موفقیت یک تیم را تضمین کند. سایت ترانسفرمارکت آلمان در گزارشی به معرفی بازیکنان برتر 4 لیگ معتبر اروپایی پرداخته و نقش این ستارگان در موفقیت‌های تیمشان را مورد ارزیابی قرار داده.
ادن‌هازارد (لیگ برتر- چلسی)
انتخاب بهترین بازیکن در لیگی که کلکسیونی از بهترین‌های دنیای فوتبال را در دل خود جای داده کار اصلا آسانی نیست. الکسیس سانچز و دیگو کاستا در همان شروع کارشان در جزیره عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند، سسک فابرگاس طوری بازی می‌کند که انگار برای بازی کردن در خط میانی چلسی به دنیا آمده و داوید دخه‌آ هم معجزه‌ای بوده برای لوئیز فن‌گال و تیمش. اما بین تمام ستارگان شاغل در لیگ جزیره ادن‌هازارد تنها بازیکنی بوده که در طول فصل عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و در تمامی بازی‌ها عصای دست مورینیو بوده. ‌هازارد در لیگ برتر هم از نظر وضعیت فردی و هم از نظر وضعیت تیمی شرایط بسیار خوبی دارد. ستاره 24 ساله آبی‌ها با 2562 دقیقه حضور در ترکیب اصلی یکی از پرکارترین بازیکنان تیمش در لیگ برتر بوده. هر چند که وظایف دفاعی هازارد نسبت به فصل گذشته به مراتب بیشتر شده اما او توانسته است با 11 گل زده و 9 پاس گل خودش را به عنوان تاثیرگذارترین بازیکن چلسی معرفی کند. بدون شک نقش ‌هازارد در صدرنشینی چلسی غیرقابل انکار بوده.
لیونل مسی (لالیگا- بارسلونا)
گویا دیدن سومین توپ طلا در دستان کریس رونالدو سیلی محکمی بود برای بیدار شدن دوباره لیونل مسی و زنده شدن جادوی این فوق ستاره آرژانتینی در مستطیل سبز. با شروع فصل جدید درخشش خیره‌کننده لیونل مسی هم آغاز شد. او بدون شک این فصل بهترین و تاثیرگذارترین بازیکن لالیگا بوده و توانسته است با گلزنی‌ها و پاس‌های طلایی خود تیمش را به صدر جدول برساند. مسی تا اینجا در هر 28 بازی بارسلونا در لالیگا حضور داشته و در 2475 دقیقه‌ای که در زمین حضور داشته موفق شده 32 گل برای تیمش به ثمر برساند؛ 21 گل در نوکمپ و 11 گل در خانه حریفان. 4 گل او نیز از روی نقطه پنالتی بوده است. مسی 11 گل با پای راست، 18 گل با پای چپ و 3 گل با سر به ثمر رسانده است. این فوق ستاره همچنین 15 پاس گل نیز داده که آخرین پاس گل او منجر به پیروزی شیرین آبی‌اناری‌ها در ال‌کلاسیکو شد.
اما این پایان کار این دو ستاره نیست . رئال با رونالدو توانست در آخرین بازی لالیگا 5 گل وارد دروازه حریف خود کند تا بار دیگر به کورس آقای گلی و همچنین قهرمانی لالیگا برگردد.
رئال مادرید با هنرنمایی کریستیانو رونالدو موفق شد با نتیجه 9 بر یک گرانادا را شکست دهد که رونالدو 5 گل به ثمر رساند.
رونالدو با 5 گل یکشنبه شب خود توانست گل‌های زده خود در تمامی رقابت‌ها با پیراهن رئال مادرید را به عدد 300 برساند. اتفاقی که تا به حال تنها آلفردو دی استفانو و رائول گونزالس به آن نایل آمده بوند. کریستیانو رونالدو برای اولین بار در دوران ورزشی خود در یک بازی 5 گل به ثمر رساند.

انتخاب بهترین بازیکن در لیگی که کلکسیونی از بهترین‌های دنیای فوتبال را در دل خود جای داده کار اصلا آسانی نیست. الکسیس سانچز و دیگو کاستا در همان شروع کارشان در جزیره عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند، سسک فابرگاس طوری بازی می‌کند که انگار برای بازی کردن در خط میانی چلسی به دنیا آمده و داوید دخه‌آ هم معجزه‌ای بوده برای لوئیز فن‌گال و تیمش

رونالدو در نیمه اول بازی با گرانادا در طول 8 دقیقه هت‌تریک کرد و در نیمه دوم این بازی هم دو گل دیگر به ثمر رساند تا او 5 گله و رئال مادرید در این بازی 9 گله شود.
گفتنی است رائول گونزالس با به ثمر رساندن 323 گل در 741 بازی برترین گلزن تاریخ مادریدی ها به شمار می‌رود و پس از او آلفردو دی استفانو مرحوم با 308 گل در 398 مسابقه و کریستیانو رونالدو با 300 گل در 287 بازی قرار گرفته اند و به نظر می رسد که برترین بازیکن دو سال اخیر فوتبال جهان بتواند به زودی نام خود را به عنوان برترین گلزن تاریخ باشگاه رئال مادرید به ثبت برساند.

آرین روبن (بوندس‌لیگا- بایرن)
شاید کمتر کسى فکر مى‌کرد که آرین روبن زیر نظر پپ گواردیولا تا این اندازه پیشرفت کند و خود را به مهم‌ترین بازیکن بایرن‌مونیخ تبدیل نماید. آرین روبن این فصل از یک بازیکن شوتزن خودخواه به یک بازیکن تیمی تبدیل شده است و از همه مهم‌تر در زمینه دقایقی که بازی می‌کند و گل‌هایی که می‌زند، ثبات پیدا کرده است. روبن در این فصل 71 درصد از نبردهاى تک به تک را به نفع خود خاتمه داده که براى بازیکنى تهاجمى، آمار بسیار قابل قبولى مى‌باشد. 17 گل زده و 8 پاس گل به خوبی نشان می‌دهد که نقش روبن تا چه حد در تفکرات تهاجمی گواردیولا مهم و حیاتی است. علاوه بر تمامی این آمارهای فوق‌العاده، نمرات مجله معتبر کیکر هم می‌تواند مهر تاییدی باشد بر انتخاب مرد شیشه‌ای مونیخی‌ها به عنوان مرد شماره یک بوندس‌لیگا. روبن با میانگین نمره 2.13 در صدر جدول امتیازات مجله کیکر قرار گرفته.
پل پوگبا (سری A- یوونتوس)
چند سال پیش انتخاب بهترین بازیکن سری A کار بسیار دشواری بود اما حالا و با توجه به افت محسوس خیلی از تیم‌های بزرگ ایتالیایی برای پیدا کردن بهترین گزینه یک آدرس سرراست وجود دارد؛ تورین و باشگاه یوونتوس. بهترین باشگاه حال حاضر ایتالیا بهترین‌ها را هم در خود جای داده است و پل پوگبا یکی از همین بهترین‌هاست. پوگبا با 50 هزار یورو از من‌یونایتد به تورین آمد و آنقدر خوب ظاهر شد تا قیمتش به 100 میلیون یورو برسد. بدون شک ستاره 100 میلیون یورویی بینکونری یکی از کامل‌ترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان است؛ یک بازیکن استثنایی. پوگبا بازیکن دوپایی است که با هر 2 پای خود قادر به شوتزنی است.
پوگبا به خوبی گل می‌زند، به خوبی دفاع می‌کند، تکل می‌زند و با سرعت و قدرت مثال‌زدنی خود جلو می‌رود. آنتونیو کونته، سرمربی سابق یوونتوس و فعلی تیم ملی ایتالیا پوگبا را یک مثال کامل برای فوتبالیست‌های امروزی می‌داند. الماس سیاه با قدرت بدنی بالا و پاس‌های بلند دقیق تقریبا در تمام نقاط زمین دیده می‌شود. هر وقت پوگبا برای تیمش به میدان می‌رود، کارهای سخت برای یووه خیلی راحت انجام می‌شود. شماره 6 یوونتوس رهبری خوبی در خط هافبک از خود نشان می‌دهد که برای بازیکنی با سن و سال او عجیب است.

بخش ورزشی تبیان


منبع: خراسان