تبیان، دستیار زندگی
زدن 100 گل برای یک باشگاه کار بسیار بزرگی است و هر کسی از عهده آن برنمی آید. در واقع تعداد بازیکنانی که موفق شده اند برای یک باشگاه این تعداد گل یا بیش از آن را بزنند زیاد نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

100 گل با پیراهن یک باشگاه


زدن 100 گل برای یک باشگاه کار بسیار بزرگی است و هر کسی از عهده آن برنمی‌آید. در واقع تعداد بازیکنانی که موفق شده‌اند برای یک باشگاه این تعداد گل یا بیش از آن را بزنند زیاد نیست.

فوتبالیست

این کار تنها از بازیکنان و گلزنان بزرگ برمی‌آید. البته بازیکنان زیادی هستند که در دوران حرفه‌ای خود خیلی بیشتر از 100 گل زده‌اند، اما این گل‌ها با پیراهن چند باشگاه به ثمر رسیده است.

یکی از شروط اصلی 100 تایی شدن در یک باشگاه این است که یک بازیکن مدت‌ها همان جا بازی کند، اما برخی بازیکنان چنان توانایی حیرت‌انگیزی در گلزنی دارند که این کار را در مدت زمان کمتری انجام می‌دهند.

سرخیو آگوئرو، مهاجم آرژانتینی منچسترسیتی آخرین بازیکنی است که با پیراهن یک باشگاه موفق به زدن 100 گل شده است. در ادامه 100 گله‌های بزرگ دنیای فوتبال را بیشتر معرفی می‌کنیم.
لیونل مسی
این نابغه آرژانتینی از سال 2004 برای بارسلونا بازی می‌کند و در این مدت 400 گل به ثمر رسانده است. شمار گل‌های این بازیکن بزودی از مرز 400 هم عبور می‌کند. در واقع او بازیکنی نیست که با پیراهن یک باشگاه 100 گل زده باشد، او 400 بار برای تیم کاتالان‌ها گلزنی کرده است. مسی برترین گلزن تاریخ لالیگای اسپانیاست.
کریستیانو رونالدو
ستاره پرتغالی رئال‌مادرید بتازگی 302 گله شده است. رونالدو هر چند یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان و گلزنان تاریخ لالیگا به شمار می‌رود، اما برای این‌که به رکورد مسی برسد و به برترین گلزن لالیگا تبدیل شود کاری بسیار مشکل دارد به خصوص این‌که سه سال هم از مسی بزرگ‌تر است و به احتمال زیاد پیش از او بازنشسته می‌شود. رونالدو از نوابغ دنیای فوتبال است و بیش از 100 گل با پیراهن باشگاهی‌اش به ثمر رسانده. رونالدو از سال 2009 برای رئال‌مادرید بازی می‌کند.رونالدو در چهار فصل اخیرش توانسته است از مرز 50 گل در یک فصل بگذرد.
فرانچسکو توتی
سمبل باشگاه رم و بازیکنی که به عنوان الگوی وفاداری به باشگاه محسوب می‌شود، نخستین بازی خود برای گلادیاتورهای رمی رادر سال 92 انجام داد. البته او پیش از آن عضو تیم جوانان و نوجوانان رم هم بود. توتی بیش از 23 سال است برای رمی‌ها بازی می‌کند. او که هنوز در 37 سالگی برای تیمش گل می‌زند تا به حال 297 گل برای رمی‌ها به ثمر رسانده است. توتی که در آستانه بازنشستگی قرار دارد فرصت کمی برای بهبود رکورد خود در پیش دارد.
وین رونی
مهاجم و کاپیتان تیم ملی فوتبال انگلیس در سال 2004 در حالی که تنها 19 سال داشت از اورتون به منچستریونایتد پیوست. او از آن زمان تاکنون که 11 سال می‌گذرد 226 گل برای شیاطین سرخ به ثمر رسانده است. رونی پس از آلن شیرر دومین گلزن برتر تاریخ لیگ برتر انگلیس هم به شمار می‌آید. کاپیتان یونایتد از معدود بازیکنان فوتبال دنیاست که بیش از 100گل با پیراهن فقط یک باشگاه به ثمر رسانده است. رونی برای رسیدن به صدر جدول گلزنان تاریخ لیگ برتر نزدیک به 75 گل کم دارد. رونی در این فصل گلزن نخست تیمش به شمار می‌رود.

بنزما نیز از سال 2009 رئال مادریدی است. او از لیون فرانسه به تیم سلطنتی پایتخت اسپانیا پیوست. این فرانسوی هم اکنون در کنار گرث بیل و کریستیانو رونالدو بازیکن مهم و بسیار تاثیرگذاری برای تیمش است. این مهاجم 28 ساله تا به حال 133 گل با پیراهن رئال مادرید زده است.

آنتونیو دی ناتاله
دی ناتاله یازدهمین سال حضور خود در اودینزه را سپری می‌کند. او که اکنون 37 سال دارد 223 گله است. این اسطوره باشگاه اودینزه که با نام توتو هم شناخته می‌شود تا به حال دوبار (2010 و 2011) گلزن برتر سری آ ایتالیا شده است. البته دی ناتاله امروز در 37 سالگی فروغ گذشته را ندارد و بعید است بتواند آمار خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

لیورپول، جرارد

استیون جرارد
جرارد در پایان این فصل از رقابت‌های لیگ برتر برای همیشه به حضور خود در لیورپول پایان می‌دهد و پس از 17 سال از این باشگاه جدا می‌شود. مقصد بعدی او لیگ آمریکاست. کاپیتان و اسطوره وفادار لیورپولی‌ها 181 گل برای تیمش در تمام این سال‌ها به ثمر رسانده است. جرارد در حالی به این رکورد دست یافته که یک هافبک است.
دیدیه دروگبا
این ستاره بی‌مانند ساحل عاجی برترین بازیکن تاریخ باشگاه چلسی به شمار می‌رود. دروگبا طلایی‌ترین دوران را با چلسی پشت سر گذاشته و با این باشگاه به تمام افتخارات موجود دست یافته است؛ از قهرمانی در لیگ برتر تا قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا. دروگبا در سال 2004 از مارسی به چلسی پیوست و تا سال 2012 برای این باشگاه بازی کرد. او یک فصل در گالاتاسرای ترکیه بازی کرد، اما پس از آن دوباره به چلسی برگشت تا آمار گلزنی‌های خود را حتی بالاتر هم ببرد. او 165 گله است.
استفان کیسلینگ
این آلمانی 30 ساله نیز آماری فوق‌العاده برای تیم کنونی‌اش یعنی بایرلورکوزن دارد. کیسلینگ در سال 2006 به این تیم پیوست و تاکنون 145 گل به ثمر رسانده. کیسلینگ هنوز فرصت زیادی دارد تا این آمار را بالا و بالاتر ببرد. او در فصل 13-2012 با 25 گل برترین گلزن بوندسلیگا شد.
کریم بنزما
بنزما نیز از سال 2009 رئال مادریدی است. او از لیون فرانسه به تیم سلطنتی پایتخت اسپانیا پیوست. این فرانسوی هم اکنون در کنار گرث بیل و کریستیانو رونالدو بازیکن مهم و بسیار تاثیرگذاری برای تیمش است. این مهاجم 28 ساله تا به حال 133 گل با پیراهن رئال مادرید زده است. بنزمای گلزن و آماده این آمار خود را هفته به هفته بهتر هم می‌کند. هر چند بنزما عضو باشگاه صدتایی‌های گلزنی در رده باشگاهی به شمار می‌رود، اما فاصله بسیار زیادی با کریستیانو رونالدو و شکستن رکورد او دارد.
کلودیو پیزارو
او یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال کشور پرو است. این مهاجم 37 ساله نیز از معدود بازیکنانی در فوتبال دنیاست که بیش از 100 گل با پیراهن یک باشگاه زده است. پیزارو با پیراهن بایرن‌مونیخ 125 گل به ثمر رسانده است.
و دیگر 100 تایی‌ها
توماس مولر مهاجم بایرن‌مونیخ با 119 گل دیگر بازیکن بالای 100 گل است، آرین روبن و هم‌تیمی مولر نیز 117 برای بایرن‌مونیخ زده است. سرخیو پلیسیر بازیکن کیه‌وو با 115 گل، فرانک ریبری ستاره فرانسوی بایرن‌مونیخ با 108 گل، زلاتان ابراهیموویچ گلزن سوئدی پاری‌سن‌ژرمن با 102 گل، کلاوس یان هونتلار از شالکه با 104 گل، الکساندر مه‌یر از میلان با 103 گل و سرخیو آگوئرو از منچسترسیتی با 100 گل دیگر بازیکنان عضو باشگاه گلزنان بالای 100 رده باشگاهی هستند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: جام جم