تبیان، دستیار زندگی
من سیتی در رقابت های لیگ برتر و لیگ قهرمانان روز به روز از جام قهرمانی دورتر می شود. فاصله 5 امتیازی با چلسی قدرتمند در لیگ برتر و باخت 2 - یک در بازی رفت مقابل بارسا در لیگ قهرمانان اروپا باعث شده تا هواداران این تیم امید چندانی به قهرمانی تیمشان نداشته
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گواردیولا سرمربی بعدی سیتی!‌


من‌سیتی در رقابت‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان روز به روز از جام قهرمانی دورتر می‌شود. فاصله 5 امتیازی با چلسی قدرتمند در لیگ برتر و باخت 2 - یک در بازی رفت مقابل بارسا در لیگ قهرمانان اروپا باعث شده تا هواداران این تیم امید چندانی به قهرمانی تیمشان نداشته باشند.


گواردیولا

از طرف دیگر تیم پر ‌ستاره سیتی جام‌حذفی و جام اتحادیه انگلیس را هم از دست داده تا یک فصل بدون جام در انتظار یکی از پر‌هزینه‌ترین و پر‌ستاره‌ترین تیم‌های قاره سبز باشد و این در‌حالی است که شیخ منصور، مالک متمول این تیم برای کسب جام در ‌3 فصل اخیر‌420 میلیون یورو هزینه کرده است!
 با توجه به این ناکامی بزرگ، شمارش معکوس برای اخراج مانوئل پیگرینی، سرمربی سیتی‌زن‌ها آغاز شده. مطبوعات انگلیسی عنوان کرده‌اند که تنها قهرمانی در لیگ برتر و یا رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا می‌تواند ادامه حضور پیگرینی در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر را تضمین کند؛ اتفاقی که با توجه به شرایط موجود بسیار بعید به نظر می‌رسد و از همین‌رو مسئولان سیتی از همین حالا کارشان را برای جذب یک مربی جدید آغاز کرده‌اند. پیگرینی برای جلب نظر مسئولان باشگاه و ابقا در تیم کار بسیار سختی دارد، چون او نه تنها باید بارسلونا را در ورزشگاه نوکمپ با حداقل 2 گل زده و بدون گل خورده شکست دهد تا جواز حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان را کسب کند، بلکه در ادامه فصل باید اختلاف 5 امتیازی‌اش با چلسی را هم جبران کند، اختلافی که با پیروزی شاگردان مورینیو در بازی معوقه‌شان به ‌8 امتیاز افزایش پیدا می‌کند.
 به نقل از دیلی‌میل، سیتی در اولین قدم گزینه‌های مورد‌نظر خود را نشان کرده و قصد دارد در آینده‌ای نزدیک رایزنی‌های لازم را برای جذب یکی از گزینه‌های خود آغاز کند. روزنامه‌های انگلیسی از دیه‌گو سیمئونه، مربی آرژانتینی اتلتیکومادرید، کارلو آنچلوتی، مربی ایتالیایی رئال‌مادرید و پپ گواردیولا، سرمربی اسپانیایی بایرن‌مونیخ به عنوان 3 گزینه اصلی شیخ منصور نام برده‌‌ و مدعی شده‌اند که مالک ثروتمند سیتی قصد دارد با ارائه یک پیشنهاد نجومی یکی از گزینه‌های مورد نظر خود را به خدمت بگیرد. مطبوعات انگلیسی در گزارش‌ها و خبرهای خود سعی کرده‌اند نام پپ گواردیولا را در لیست گزینه‌های سیتی با قلم پر‌رنگ‌تری بنویسند چرا‌که فران سوریانو بگرستاین مدیر‌اجرایی و مدیر فوتبال منچسترسیتی رابطه بسیار خوبی با گواردیولا دارند‌ و از سوی دیگر چندی پیش خود گواردیولا هم برای مربی‌گری در لیگ برتر ابراز تمایل کرده بود.
البته گواردیولا سعی کرده در گفت و‌گویی با روزنامه بیلد تمامی این خبرها را تکذیب کند و به نوعی از بروز حواشی جدید جلوگیری کند: «‌من سال بعد هم در بایرن‌مونیخ خواهم بود. جای من در مونیخ خیلی راحت است و می‌خواهم با بایرن به موفقیت‌های بیشتری برسم و قصد رفتن از این تیم را ندارم.» با وجود این اظهار‌نظر صریح هنوز هم نمی‌توان تمامی شایعات شهر منچستر را نشنیده و نادیده گرفت. عدم تمدید قرارداد گواردیولا با بایرن علی‌رغم اصرار سران آلیانس آره‌نا، غیرقابل پیش‌بینی بودن پپ و همچنین دلارهای نفتی شیخ منصور می‌توانند به تمامی این شایعات رنگ و بوی واقعیت ببخشند.

بخش ورزشی تبیان


منبع : دیلی‌میل