تبیان، دستیار زندگی
از بازیکن کاملاً تهاجمی تا شکارچی در محوطه جریمه ؛ این دگردیسی ای است که کریستیانو رونالدو این فصل تجربه کرده.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کریس، شکارچی بزرگ محوطه جریمه

از بازیکن کاملاً تهاجمی تا شکارچی در محوطه جریمه ؛ این دگردیسی ای است که کریستیانو رونالدو این فصل تجربه کرده.

بخش ورزشی تبیان
فوتبال

حركات قدرتمند او از مركز به سمت چپ زمین (و برعكس) در حالی كه همه بازیكنان حریف را پشت خود جا می گذاشت و توپ را به تور دروازه می چسباند حالا دیگر به بخشی از گذشته تبدیل شده. كریس حالا به دنبال نقشی جدید در زمین است؛ مهاجم نوك. از 12 گلی كه او از ابتدای این فصل زده، 9 تایش یك ضرب بوده و البته سه تا از این 9 تا از روی نقطه پنالتی. تقریباً همه این گل ها هم از داخل محوطه جریمه زده شده اند و حتی 4 تایش هم از محوطه 6 قدم.

قلمروی جدید
با 30 سال سن و 750 بازی رسمی در كارنامه اش ( مسی با 28 سال سن، تا حالا 597 بازی رسمی انجام داده) كریستیانو مأمنش را در محوطه جریمه زمین پیدا كرده، جایگاهی كه نیروی بدنی كمتری می طلبد و او می تواند در آن قدرت تمام كنندگی سحرآمیزش را بیش از هر جای دیگری در زمین به رخ بكشد. این منطقه در واقع به قلمروی حكمرانی ستاره پرتغالی تبدیل شده. از 325 گلی كه با پیراهن رئال مادرید زده، 221 تایش را با پای راست، 56 تا با پای چپ، 47 تا با سر و یكی هم با شانه ( در حین پرش به اتلتیك بیلبائو) به ثمر رسانده.

با 30 سال سن و 750 بازی رسمی در كارنامه اش ( مسی با 28 سال سن، تا حالا 597 بازی رسمی انجام داده) كریستیانو مأمنش را در محوطه جریمه زمین پیدا كرده، جایگاهی كه نیروی بدنی كمتری می طلبد و او می تواند در آن قدرت تمام كنندگی سحرآمیزش را بیش از هر جای دیگری در زمین به رخ بكشد.


افتی در كار نیست
كریستیانو این فصل به خاطر گل نزدن هایش بارها و بارها مورد انتقاد قرار گرفته. همه جا از افت جسمی ستاره رئال حرف زده می شود و حال آنكه او زیر دست بنیتس در همه بازی های تیم حضور داشته و در 12 دیداری كه از ابتدای فصل انجام داده 12 گل به نام خودش به ثبت رسانده. كریس این فصل در 5 بازی موفق به گل زدن شده و مقایسه میانگین گلزنی او در این فصل با مدت مشابه فصل های گذشته نشانگر آن است كه قدرت گلزنی این بازیكن كاهش نیافته.
 رونالدو در همین برهه از فصل گذشته در 10 بازی، 17 گل زده بود، فصل پیش از آن 15 گل در 9 بازی به ثبت رسانده بود و یك فصل قبل تر از آن هم 16 گل در 9 بازی. میزان شركت كریس در بازی هم نسبت به فصل قبل تفاوت چندانی نكرده؛: تا اینجای این فصل 16 پاس گل داده و در برهه زمانی مشابه فصل قبل 14 پاس گل به نام خودش ثبت كرده بود. تعداد دریبل هایش در این فصل و مدت مشابه فصل قبل 13 تا بوده. تعداد شوت به سمت دروازه هم در مدت مشابه هر دو فصل 7 تا بوده.


منبع : خبر