تبیان، دستیار زندگی
بالاخره انتظار به سر آمد؛ امشب زوریخ خاطرات زیبای گذشته را دوباره زنده می کند و تمامی فوتبال دوستان بی صبرانه منتظرند تا ببینند این بار در اپرای زوریخ چه کسی آواز پیروزی سر خواهد داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پایان انتظار برای ستارگان مستطیل سبز


بالاخره انتظار به‌ سر آمد؛ امشب زوریخ خاطرات زیبای گذشته را دوباره زنده می‌کند و تمامی‌ فوتبال‌دوستان بی‌صبرانه منتظرند تا ببینند این بار در اپرای زوریخ چه کسی آواز پیروزی سر خواهد داد.
توپ طلا

امسال کریس رونالدو، مانوئل نویر و لئو مسی برای رسیدن به توپ طلا پا روی فرش قرمز فیفا گالا می‌گذارند تا بعد از مدت‌ها انتظار، سرنوشت توپ طلای‌2014 هم مشخص شود؛ جایزه‌ای که اولین بار در سال‌1956 توسط فرانتس‌فوتبال به بهترین بازیکن شاغل در لیگ‌های اروپایی اهدا شد. بعد از آن فیفا با الگو‌برداری از فرانتس‌فوتبال به فکر تقدیر از بهترین‌های دنیای فوتبال در قالب جایزه بازیکن سال جهان افتاد. این2 جایزه از سال‌2010، در هم ادغام شده و به عنوان توپ طلای فیفا، شناخته می‌شود. درمراسم امسال شاهد رقابت بسیار نزدیک مدعیان هستیم و برخلاف سال‌های گذشته حدس زدن برنده نهایی این جایزه کار بسیار سختی است.در مراسم امشب فیفا علاوه بر انتخاب بهترین بازیکن سال، قرار است بهترین مربی سال 2014 نیز معرفی شود. در بین مربیان یواخیم لو سرمربی آلمان، کارلو آنچلوتی سرمربی رئال و دیه”‹گو سیمئونه سرمربی اتلتیکو به عنوان کاندیداهای نهایی انتخاب شدند. در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به وضعیت3 نامزد نهایی توپ طلا و شانس آن‌ها برای کسب ارزشمند‌ترین توپ دنیای فوتبال.

کریستیانو رونالدو( پرتغال- رئال)

مهاجم پرتغالی که سال گذشته به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شد، شانس زیادی برای رسیدن به توپ طلای2014 دارد. او در سال 2014 طی 46 بازی برای تیم باشگاهی‌اش رئال‌مادرید و تیم ملی پرتغال50 گل به ثمر رساند. کریس یکی از ارکان اصلی قهرمانی رئال در لیگ قهرمانان اروپا و سوپر‌جام اروپا بود و اتفاقا در فینال هر 2 تورنمنت هم گل زد. CR7، 5 سال تمام صبر کرد تا سال گذشته به دومین توپ طلایش برسد و همین انتظار بود که اشک او را در مراسم توپ طلای پارسال در آورد اما شاید برای اضافه کردن یک توپ طلای دیگر به موزه‌اش، زمان کمتری انتظار بکشد. رونالدو در سال2014 با یک رکورد جدید، آقای گل چمپیونزلیگ شد و کفش طلای اروپا را هم به دست آورد. او فصل جدید را هم استثنایی آغاز کرد و با گلزنی‌های پیاپی، کمک کرد تا رئال 2 شکست ابتدای فصل و فاصله‌اش با بارسا را‌ جبران کند. خیلی‌ها رونالدو را شانس اول مراسم بزرگ امشب می‌دانند و معتقدند این ستاره پرتغالی در مقایسه با مسی و نویر شانس به مراتب بیشتری برای رسیدن به توپ طلا دارد. تنها نقطه تاریک کارنامه رونالدو در سال‌2014، حذف از مرحله گروهی جام‌جهانی با پرتغال بود؛ موضوعی که می‌تواند روی شانس او برای رسیدن به توپ طلا تاثیر بگذارد.

ستاره آرژانتینی که بعد از کسب 4 توپ طلای پیاپی، سال گذشته رقابت را به کریس رونالدو واگذار کرد، در سال 2014 به هیچ جامی‌ دست پیدا نکرد و این موضوع شانس او برای رسیدن به پنجمین توپ طلایش‌ را به شدت کاهش داده است. مسی در ابتدای سال‌2014 مصدوم بود و پس از بازگشت به میادین هم نتوانست کمک کند تا بارسا به جامی ‌برسد

لیونل مسی ( آرژانتین - بارسلونا)

ستاره آرژانتینی که بعد از کسب 4 توپ طلای پیاپی، سال گذشته رقابت را به کریس رونالدو واگذار کرد، در سال 2014 به هیچ جامی‌ دست پیدا نکرد و این موضوع شانس او برای رسیدن به پنجمین توپ طلایش‌ را به شدت کاهش داده است. مسی در ابتدای سال‌2014 مصدوم بود و پس از بازگشت به میادین هم نتوانست کمک کند تا بارسا به جامی ‌برسد. آن‌ها لالیگا را در روز آخر به اتلتیکو واگذار کردند و در کوپا‌دل‌ری هم در فینال به رئال باختند. شاید اگر او می‌توانست آرژانتین را در جام‌جهانی به قهرمانی برساند، شانس‌اش برای رسیدن به توپ طلا را حفظ می‌کرد اما او و تیمش در آخرین گام از رسیدن به جام بازماندند. از لحاظ فردی نیز مسی نتوانست عنوان آقای گلی لالیگای اسپانیا را کسب کند. البته مسی در یک ماه گذشته توانست 2 رکورد‌(گلزنی در لالیگا و گلزنی در لیگ قهرمانان‌) را به نام خود ثبت کند که متاسفانه برای مسی هر دوی این رکوردها پس از بسته شدن زمان رای دادن برای انتخاب ‌مرد سال فوتبال جهان‌ ثبت شده است. انتخاب او به عنوان بهترین بازیکن جام‌جهانی هم حرف و حدیث‌های زیادی به‌ همراه داشت. مسی فصل 2015-2014 را هم خوب شروع نکرده و این روزها به شدت درگیر حواشی نوکمپ شده تا شانس او برای رسیدن به پنجمین توپ طلا کمتر از قبل هم شود. چندی پیش روزنامه مارکا خبر از سوم شدن لئو در مراسم امسال داده بود.

مانوئل نویر (آلمان- بایرن)

نویر در سال‌2014 نه تنها به چند جام مهم رسید، بلکه با نمایش‌های‌ خوبش، سبک جدیدی از دروازه‌بانی را هم ارائه داد‌. او با بایرن‌مونیخ در بوندس‌لیگا با اقتدار به قهرمانی رسید و جام‌حذفی را هم با پیروزی مقابل دورتموند به‌‌ دست آورد. تنها لغزش باواریایی‌ها در رقابت‌های باشگاهی،‌ به نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ برمی‌گردد که در خانه مقابل رئال ‌4 گل دریافت کردند و نتوانستند به فینال برسند. اما نویر با آمادگی کامل پا به جام‌جهانی گذاشت و یکی از ارکان اصلی قهرمانی مانشافت بود. بازی‌های درخشان او، به ویژه در دیدار مقابل الجزایر، از تصاویر به یادماندنی جام‌جهانی‌2014 خواهد بود. او در دیدار نیمه‌نهایی مقابل برزیل، با درخشش در دقایق ابتدایی نیمه دوم هم کمک کرد تا آن نتیجه رویایی برای تیم رقم بخورد. در نهایت او در فینال هم چند موقعیت‌ به دست آورد تا با شایستگی عنوان بهترین دروازه‌بان جام‌جهانی را از آن خود کند. نویر در فصل جدید هم کم‌اشتباه بود و با بازی‌های خوبش، کمک کرد تا بایرن شروع خوبی در بوندس‌لیگا و چمپیونزلیگ داشته باشد. اگر در سال‌های گذشته، بهانه ندادن توپ طلا به دروازه‌بان‌ها، به چشم نیامدن بازی‌های آن‌ها بود، نویر این فصل با خروج‌های زیادش از محوطه جریمه، به اندازه کافی در قاب تصاویر تلویزیونی قرار گرفت.

بخش ورزشی تبیان

منبع: خراسان نیوز