تبیان، دستیار زندگی
فصل 15ـ2014 برای لیورپول آن اندازه درخشان نبود که قرار باشد در خاطرات هواداران این باشگاه جای ویژه ای داشته باشد، اما خبری که کاپ ها در دومین روز از سال جدید میلادی شنیدند، باعث شده آنها برای همیشه این فصل را در یاد داشته باشند و هر دیدار تا پایان فصل ر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

6 لحظه فراموش نشدنی جرارد با پیراهن لیورپول


فصل 15ـ2014 برای لیورپول آن اندازه درخشان نبود که قرار باشد در خاطرات هواداران این باشگاه جای ویژه‌ای داشته باشد، اما خبری که کاپ‌ها در دومین روز از سال جدید میلادی شنیدند، باعث شده ‌ آنها برای همیشه این فصل را در یاد داشته باشند و هر دیدار تا پایان فصل را با انگیزه جدیدی دنبال کنند: خبر خداحافظی استیون جرارد.

کاپیتان اسطوره‌ای قرمزها اعلام کرد که قصد دارد در پایان فصل آنفیلد را ترک کند و به دوران حضور در جمع قرمزهای مرسی سایدی پایان دهد؛ تصمیمی که باوجود رسیدن جرارد به سی و پنج سالگی‌باز هم برای هواداران این تیم غیرمنتظره بود؛ چه این‌که او در تعدادی از بهترین لحظات این باشگاه در دو دهه اخیر نقشی پررنگ داشت و تقریبا در همه قهرمانی‌های لیورپول دراین سال‌ها، تعیین‌کننده بود. به همین مناسبت، نشریه فورو فور تو نگاهی داشته به بهترین لحظات جرارد با پیراهن لیورپول.

جرارد

25 می ‌2005؛ معجزه استانبول

بی‌تردید بهترین لحظه دوران حضور جرارد در لیورپول، به پیروزی این تیم مقابل میلان در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2005 برمی‌گردد. وقتی میلانی‌ها در نیمه اول سه گل وارد دروازه قرمزها کردند، به نظر می‌رسید‌یک شکست تحقیرآمیز برای شاگردان رافا بنیتس رقم خواهد خورد اما با رهبری کاپیتان جرارد، همه چیز خیلی زود تغییر کرد. او با یک ضربه سر دیدنی گل اول را به ثمر رساند و حرکات دستش بعد از گل، الهام‌بخش لیورپولی‌ها برای رسیدن به گل‌های بعدی بود. دقایقی بعد مدافعان میلان او را در محوطه جریمه سرنگون کردند تا یک ضربه پنالتی برای قرمزها اعلام شود. ضربه جرارد را دیدا برگشت داد و ژابی آلونسو توپ برگشتی را وارد دروازه کرد. در نهایت لیورپول در همان 15 دقیقه ابتدایی نیمه دوم کار را به تساوی کشید تا کار به وقت‌های اضافی و ضربات پنالتی کشیده شود. با درخشش یرژی دودک در پنالتی‌ها، لیورپول برای پنجمین‌بار قهرمان اروپا شد تا جرارد جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

8 دسامبر 2004؛ گل دیدنی مقابل المپیاکوس

پنج ماه پیش از دیدار دراماتیک استانبول، لیورپول فاصله چندانی با حذف از چمپیونزلیگ در مرحله گروهی نداشت، اما باز هم این جرارد بود که امیدهای لیورپول را زنده نگه داشت. آنها برای صعود به مرحله بعد باید با دو گل المپیاکوس را شکست می‌دادند، اما وقتی ریوالدو در نیمه اول برای حریف یونانی گل زد، کار برای قرمزها دشوارتر شد. فلورین سیناما پونگوله و نیل ملور حساب کار را 1ـ2 کردند، اما لیورپول برای صعود به مرحله بعد‌ همچنان به یک گل دیگر نیاز داشت. در حالی که تنها چهار دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود، ضربه والی تماشایی استیون جرارد از پشت محوطه جریمه‌ آنتونویس نیکوپولیدیس، دروازه ملی پوش المپیاکوس‌ را مغلوب کرد تا لیورپول راهی مرحله بعد شود.

13 می ‌2006؛ فینال جرارد!

شاگردان رافا بنیتس یک سال بعد از فینال استانبول نشان دادند که توانایی‌شان در بازگشت در فینال‌ها‌ اتفاقی نبوده است و این بار هم استیون جرارد نقشی کلیدی در این بازگشت داشت. قرمزها در فینال FA Cup در سال 2006 مقابل وستهام قرار گرفتند و این تیم لندنی بود که با دو گل پیش افتاد. جبرئیل سیسه گل اول را زد و جرارد‌ کار را به تساوی کشید. اما پل کانچسکی بار دیگر وستهام را پیش انداخت. بازی تا آخرین ثانیه‌های وقت‌های قانونی با همین نتیجه دنبال شد تا این‌که ضربه تماشایی جرارد، بار دیگر نتیجه را مساوی کرد. بازی به ضربات پنالتی کشیده شد و باز هم لیورپول توانست به پیروزی برسد.

جرارد بیش از هر بازیکن دیگری در دربی مرسی ساید مقابل اورتون موفق به گلزنی شد و البته از 9 گلی که وارد دروازه رقیب همشهری کرد، سه‌گل در پیروزی 3 بر صفر خانگی در سال 2012 به ثبت رسید. بعد از این‌که تیم هاوارد یک موقعیت بسیار خوب را از او گرفت، جرارد در دقایق 34، 51 و 90، سه بار دروازه بان آمریکایی تافی ها را مغلوب کرد تا اولین هت تریک در دربی مرسی ساید از سال 1982 رقم بخورد

10 مارس 2009؛ تحقیر رئال در آنفیلد

در زمان حضور فرناندو تورس در لیورپول، او و جرارد همکاری فوق‌العاده‌ای با هم داشتند و این همکاری‌به‌رقم خوردن یکی از شب‌های به‌یادماندنی قرمزها در رقابت‌های اروپایی در سال 2009 منجر شد. لیورپول در آن دیدار توانست با نتیجه 4 بر صفر رئال را از پیش‌رو بردارد و راهی مرحله یک چهارم ‌نهایی چمپیونزلیگ شود. جرارد که در آن دیدار صدمین بازی‌اش در رقابت‌های اروپایی را برای لیورپول انجام می‌داد، دو گل زد و آنقدر درخشان کار کرد که ‌ در دقایق پایانی، رائول، کاپیتان رئال، با او دست داد و به او تبریک گفت.

13 مارس 2012؛ هت تریک در دربی مرسی ساید

جرارد بیش از هر بازیکن دیگری در دربی مرسی ساید مقابل اورتون موفق به گلزنی شد و البته از 9 گلی که وارد دروازه رقیب همشهری کرد، سه‌گل در پیروزی 3 بر صفر خانگی در سال 2012 به ثبت رسید. بعد از این‌که تیم هاوارد یک موقعیت بسیار خوب را از او گرفت، جرارد در دقایق 34، 51 و 90، سه بار دروازه بان آمریکایی تافی ها را مغلوب کرد تا اولین هت تریک در دربی مرسی ساید از سال 1982 رقم بخورد.

5 دسامبر 1999؛ اولین گل برای قرمزها

جرارد با گلزنی در پیروزی 4 بر یک مقابل شفیلد ونزدی، در حالی که تنها 19 سال داشت، خود را به‌عنوان یکی از بازیکنان تاثیرگذار لیورپول معرفی کرد.

لیورپول 2 بر یک پیش بود که جرارد توپ را در مرکز زمین تصاحب کرد و بعد از یک حرکت خوب به داخل محوطه جریمه‌ با خونسردی دروازه حریف را باز کرد. پس از آن بود که او خود را به قلب تپینده قرمزهای مرسی سایدی تبدیل کرد و هواداران لیورپول لحظات به یاد ماندنی زیادی را از او در خاطره‌های‌شان ثبت کردند.

بخش ورزشی تبیان