تبیان، دستیار زندگی
دغدغه های جام جهانی پایان یافت ، حتی رسانه های توصیری نیز علاقه ای ندارند تا مسائل جام را مرور کنند و تنها چیزی که این روزها برای رسانه ها اهمیت دارد اردوهای پیش فصل و سفر های غول های اروپایی به واشنگتن یا مناطق خوش آب و هوای جهان است .
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : حسین جوادی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آنجلوتی شعبده بازی میکند


دغدغه های جام جهانی پایان یافت ، حتی رسانه های توصیری نیز علاقه ای ندارند تا مسائل جام را مرور کنند و تنها چیزی که این روزها برای رسانه ها اهمیت دارد اردوهای پیش فصل و سفر های غول های اروپایی به واشنگتن یا مناطق خوش آب و هوای جهان است .
آنجلوتی

لیگ لوشامپونیه شروع شده ولی طبق معمول از اقبال عمومی برخوردار نیست و شاید تنها خبری که دوباره تب فوتبال در اروپا را به درجه بالا میرساند نبرد رئال مادرید و سویا در کاردیف در قالب سوپر کاپ اروپا است. سه شنبه شب شهر کاردیف میزبان اولین فینال رسمی در تابستان گرم 2014 اروپا است . لیگ های اروپایی همیشه مشتریان خاص خود را دارند و گویی زمانی که رگ های فوتبال اروپا شروع به پمپاژ میکند روح این پدیده در سراسر جهان دمیده میشود. برگزاری اولین فینال باشگاهی اروپایی به نام سوپر کاپ است ،‌این بهانه ای است تا به شرایط رئال در اردوهای برگزار شده و همچنین موتور جستجوی به خدمت گرفتن ستاره ها در این تیم بررسی کنیم . به جز خدیرا (که آن هم در فینال بازی نکرد)‌ دیگر ستاره های رئال چنان اقبال درخشانی ادر جام جهانی نداشتند ،‌کریس رونالدو که تمام روایهایش در همان مرحله گروهی دفن شد ،‌واران و کریم بنزما نیز تا مرحله حذفی دوام آوردند و ستاره های اسپانیایی هم آنقدر سخیف ظاهر شدند که چیزی جز شرمساری برای لاروخا ها باقی نماند. البته در این بین تیم استعداد یابی بی کار ننشست و چشم های تیز بین شکارچیان ستاره های در فوتبال خامس رودریگس ،‌تونی کروس و ناواس را شکار کردند. ز طرف دیگر باشگاه بازیکنان نا کار آمد مثل موراتا خیلی زود به فروش گذاشتند ،‌از سوی دیگر نیز بازیکنانی که در ابتدای فصل سر ناسازگاری میزدند مانند دی ماریا حرف و حدیث واگذار کردنشان به گوش میرسد . رئال خیلی با حساب و کتاب دست به جارو کشیدن کرد. حضور کروس و رودریگس بدون شک وزن خط هافبک تیم را بالا میبرد و این مساله به آنجلوتی اجازه میدهد تا تدابیر تاکتیکی اش را بر اساس یک کمربند میانی قدرتمند آرایش کند. شاید تنها چیزی که کمی سوال برانگیز بود رفتن دیگو لوپس و کوچ کردن او از برنابئو بود. کاسیاس آنقدر در این چند مدت ضعیف ظاهر شده که حتی هواداران نیز خیلی از نمایش او راضی نیستند. به خصوص در همین تورنمنت آخری که در ایالات متحده برگزارشد و آن نمایش فوق ضعیف ایکر که سبب شد رئال با سه گل مغلوب منچستر یونایتد شود. البته شاید سیاست باشگاه و خرید ناواس برای حراست از دروازه به این دلیل بود که لوپس خیلی در بین هوادارن و رسانه های مادریدی محبوب نبود و از سوی دیگر ناواس دوازه بانی بود که با کاستاریکا در برزیل درخشید . او تجربه حضور در لالیگا را نیز دارد و با فوتبال اسپانیا غریبه نیست. (مادریدی ها تا امروز 110 میلیون یورو صرف خرید بازیکنانی نظیر رودریگس، ناواس و کروس کرده اند و همچنان به دنبال خریدهای تازه هستند. مادریدی ها بودجه کلانی برای خرید بازیکن دارند و بعید نیست بازیکنان بیشتری را به کلکسیون کهکشانی خود اضافه کنند.) به هر صورت سبد خرید های رئال هنوز چند جای خالی برایش مانده و بیشترین هجم شایعاتی که به گوش میرسد در رابطه با به خدمت گرفتن فالکائو از موناکو و پوگبا از یوونتوس است . البته به نظر میرسد فالکائو که دوران مصدومیت خود را پشت سر میگذارد یک خرید با ریسک بالا برای رئال باشد .

لیگ لوشامپونیه شروع شده ولی طبق معمول از اقبال عمومی برخوردار نیست و شاید تنها خبری که دوباره تب فوتبال در اروپا را به درجه بالا میرساند نبرد رئال مادرید و سویا در کاردیف در قالب سوپر کاپ اروپا است. سه شنبه شب شهر کاردیف میزبان اولین فینال رسمی در تابستان گرم 2014 اروپا است

قوهای سفید هر زمان بازیکنان بزرگ مصدومی را به خدمت گرفته اند بعد از یک فصل با هزار امام و اگر آنها را فروخته اند! مونه بارز آن کاکای برزیلی بود . در همین رابطه به خدمت گرفتن فاکائو رابین بیرنر در یادداشتی مینویسد " این مهاجم گلزن در ماه ژانویه دچار آسیب دیدگی شدید شد و به شکل دراماتیکی مسیر پیشرفت او تغییر کرد. رباط زانوی این بازیکن در دیدار مقابل شاسلای در مسابقات جام حذفی فرانسه به شدت آسیب دید و این فالکائو علی رغم تلاش فراوان، نتوانست خود را به رقابت های جام جهانی برساند؛ مسابقاتی که می توانست اوج شکوفایی او باشد.انتقال گران قیمت خامس به پایتخت اسپانیا هم یکی دیگر از عوامل تعیین کننده است. تخمین زده می شود که انتقال این بازیکن بازیساز به ارزش 80 میلیون یورو انجام گرفته است که آنها را انتقال های بیشتر تقریبا بی نیاز کرده است. مدیران موناکو تلاش زیادی کردند تا اثبات کنند که قوانین فرپلی مالی را رعایت می کنند. حتی آنها در این تابستان به طور چشمگیری در هزینه های نقل وانتقالات خود صرفه جویی کرده اند." البته این مساله و به خدمت گرفتن فالکائو به گره های ذهنی کارلو باز میگردد و اسرار باشگاه نیز بر اساس تفکرات او است البته در ایم وسط کمی هم منافع اقتصادی و تبلیغاتی را نیز در نظر بگیرید . به تمام این اوصاف رئال مادرید فردا شب با این خرید های تازه به مصاف سویا میرود تا اولین محک جدی را بعد از گذشت چند ماه تجربه کند. آنها یک هفته بعد در قالب سوپر کاپ اسپانیا نیز باید به دیدار اتلتیکو مادرید بروند تا معلوم شود مربی ایتالیایی در فصل جدید چه سرنوشتی در انتظارش است.

حسین جوادی

بخش ورزشی تبیان