تبیان، دستیار زندگی
بالاخره پرونده یکی از پر سر و صداترین نقل وانتقالات فوتبال اروپا بسته شد و باشگاه لیورپول و بارسا بر سر انتقال لوییس سوارز به توافق نهایی دست پیدا کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسی، نیمار و حالا سوارز!


بالاخره پرونده یکی از پر سر و صداترین نقل‌وانتقالات فوتبال اروپا بسته شد و 2 باشگاه لیورپول و بارسا بر سر انتقال لوییس سوارز به توافق نهایی دست پیدا کردند. بدین ترتیب سوارز فصل جدید را با پیراهن آبی‌اناری‌ها آغاز خواهد کرد.

نیمار

باشگاه لیورپول در بیانیه‌ای اعلام کرد: «لیورپول تایید می‌کند که لوییس سوارز طبق توافق با بارسلونا باشگاه را ترک خواهد کرد. از او برای کار‌های بزرگی که برای ما انجام داد و نقش بزرگی که برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان ایفا کرد تشکر می‌کنیم. همه در باشگاه لیورپول برای او و خانواده‌اش آرزوی موفقیت در آینده دارند.» لوییس سوارز، مهاجم تازه‌وارد بارسلونا نیز در نامه‌ای از هواداران تیم سابقش یعنی لیورپول تشکر کرد.

سوارز روز گذشته به صورت رسمی به بارسلونا پیوست ولی علاقه شدید هواداران لیورپول به او، باعث شد تا او از لیورپولی‌ها تشکر کند.

او در نامه‌ای خطاب به هواداران نوشت: «با قلبی سنگین لیورپول را ترک می‌کنم و برای چالشی جدید به اسپانیا می‌روم. هم من و هم خانواده‌ام عاشق باشگاه و این شهر شده بودیم ولی بیش از همه من عاشق هواداران شده بودم. همیشه از من حمایت کردید و ما به عنوان یک خانواده، هیچ‌گاه فراموش نخواهیم کرد.

همیشه لیورپول را حمایت خواهیم کرد. امیدوارم درک کنید که چرا چنین تصمیمی گرفتم. باشگاه هر کاری کرد که من را حفظ کند ولی بازی کردن و زندگی در اسپانیا، جایی که خانواده همسرم در آنجا هستند، انگیزه و آرزوی بلندمدت من بوده است. معتقدم که حالا زمان درستی است. برای برندن راجرز در آینده آرزوی موفقیت می‌کنم. باشگاه در دست مرد بزرگی است و مطمئنم که فصل بعد موفق خواهد شد. بسیار خوشحالم که بخشی از تیمی بودم که موفق شد لیورپول را بار دیگر به جایگاه واقعی خود در لیگ بازگرداند و سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کند. بار دیگر به خاطر تمام خاطرات خوب تشکر می‌کنم. شما هیچ‌گاه تنها قدم نخواهید زد.» بارسلونا در طول تاریخ خود، همواره تیمی هجومی نشان داده است؛ تیمی که هیچ‌گاه دفاع کردن را دوست نداشته و در دهه‌های مختلف بهترین دفاع از خودش را حمله دیده است.

«لیورپول تایید می‌کند که لوییس سوارز طبق توافق با بارسلونا باشگاه را ترک خواهد کرد. از او برای کار‌های بزرگی که برای ما انجام داد و نقش بزرگی که برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان ایفا کرد تشکر می‌کنیم. همه در باشگاه لیورپول برای او و خانواده‌اش آرزوی موفقیت در آینده دارند.»

همیشه و در هر دوره‌ای بازیکنانی بزرگ با استعدادهای خارق‌العاده پای به نوکمپ گذاشته‌اند و نامشان را در تاریخ کاتالان‌ها مهر و موم کرده‌اند. سوارز حال به تیمی آمده که در خط حمله‌اش مسی و نیمار را دارد؛ 2 اعجوبه و گلزن‌هایی قهار، آنچنان به دنبال تعریف و تمجید نیستیم زیرا که همه با کیفیت این بازیکنان آشنا هستند اما می‌خواهیم بدانیم آیا این ترکیب خط حمله، می‌تواند بهترین خط حمله تاریخ بارسا باشد و یا به آن تبدیل شود؟

مسلما طرفداران فوتبال باید از این ترکیب لذت ببرند، استعدادهای بزرگی روی چمن پای خواهند گذاشت، مانند تاریخ همیشگی بارسلونا؛ از پائولینو آلکانترا گرفته تا لئو مسی و بسیاری دیگر که در لباس بارسا به سوی دروازه حریفان هجوم بردند. مهاجمان بارسا بیشتر از هر مهاجمی در باشگاه‌های دیگر توپ طلا گرفته‌اند؛ یوهان کرایوف، دیگو آرماندو مارادونا، مسی، ریوالدو و رونالدینیو. این موضوع کافی است تا بدانیم و باور کنیم چه مهاجمانی در تاریخ بارسا آمده‌اند، پا به توپ شده‌اند و افتخار کسب کرده‌اند. اگر بخواهیم دیگر نام‌ها را بشناسیم، باید در ذهنمان اسم کسانی مانند: کوبالا، باصرا، ژیبور، شوستر، لادروپ، استویچکوف، روماریو، ریوالدو، رونالدو و اتوئو را مرور کنیم.

بخش ورزشی تبیان


منبع: خراسان نیوز