تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال فلسطین برای اولین بار به مسابقات جام ملت‌های آسیا راه یافت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فلسطین به جام ملت‌های آسیا راه یافت


تیم ملی فوتبال فلسطین برای اولین بار به مسابقات جام ملت‌های آسیا راه یافت.

فوتبال فلسطین

فلسطینی‌ها که در رنکینگ فیفا صاحب رتبه 165 هستند، موفق شدند یک بر صفر فیلیپین را مغلوب کرده و به جام ملت‌ها که ژانویه سال آینده در استرالیا برگزار خواهد شد،‌ راه یابند. در این بازی تک گل سرنوشت‌ساز را «اشرف ال‌ فوقرا» دقیقه 59 به ثمر رساند.

جشن فلسطینی‌ها بعد از قهرمانی

محمود عباس و گروه حماس پیروزی فلسطین مقابل فیلیپین و راهیابی این تیم به رقابتهای جام ملت‌های آسیا 2015 - استرالیا را تبریک گفتند. تیم فوتبال فلسطین روز جمعه موفق شد با نتیجه یک بر صفر مقابل فیلیپین به برتری رسیده و با کسب عنوان قهرمانی رقابتهای چلنج کاپ به جام ملتهای آسیا صعود کند. این نخستین موفقیت فلسطین در عرصه فوتبال بین‌المللی از سال 1928، زمان تشکیل اتحادیه فوتبال فلسطین، به حساب می‌آید.

همچنین گروه‌های فتح که رئیس آن محمود عباس است و حماس که رقیب گروه فتح است، این موفقیت را به مردم فلسطین تبریک گفتند

فلسطین در این تورنمنت هشت جانبه در پنج بازی حتی یک گل هم دریافت نکرد. فلسطین با این قهرمانی به رقابتهای جام ملت‌های آسیا که ژانویه آینده در استرالیا برگزار می‌شود، راه پیدا کرد. این تیم در گروه D رقابتها با اردن، عراق و مدافع عنوان قهرمانی رقابتها یعنی ژاپن همگروه است.

"جبرییل الرجوب"، رئیس اتحادیه فوتبال فلسطین، که همراه با صدها تن از هواداران فلسطینی در وست بانک رام الله این بازی را تماشا می کرد، گفت: به مردم فلسطین تبریک می‌گویم. امروز ما از این موفقیت تاریخی سرفرازیم.

فوتبال فلسطین

هزاران تن در غزه این بازی را از طریق صفحات بزرگ روی ساحل شنی به نظاره نشستند. آنها بر طبل می‌کوبیدند و پس از پیروزی فلسطین، آتش بازی به راه انداختند. تک گل فلسطین در این دیدار را "اشرف الفقرا" از روی ضربه کاشته به ثمر رساند.

همچنین گروه‌های فتح که رئیس آن محمود عباس است و حماس که رقیب گروه فتح است، این موفقیت را به مردم فلسطین تبریک گفتند.

فلسطینی‌ها می‌گویند، رژیم اشغالگر قدس که منطقه غزه و وست بانک را در کنترل دارد، عبور و مرور ورزشکاران آنها را محدود کرده و از فیفا خواسته‌اند آنها را تحریم کنند، مگر آنکه تحریم‌ها برداشته شود.

البته سپ بلاتر، رئیس فیفا که این هفته از منطقه فلسطین بازدید کرد، گفته برای این موضوع راه حلی پیدا خواهد کرد و دلیلی ندارد که اسراییل را محروم کند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: سایت ای اف سی