تبیان، دستیار زندگی
آخرین هفته از نیم فصل اول لیگ برتر انگلیس با برگزاری 10 بازی به اتمام رسید تا پرونده نیم فصل نخست لیگ جزیره هم مثل بوندس لیگا و لوشامپیونا بسته شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاهی آماری به 5 لیگ معتبر قاره سبز


آخرین هفته از نیم فصل اول لیگ برتر انگلیس با برگزاری 10 بازی به اتمام رسید تا پرونده نیم فصل نخست لیگ جزیره هم مثل بوندس‌لیگا و لوشامپیونا بسته شود. به همین بهانه روزنامه بیلد آلمان نگاهی مقایسه‌ای داشته به رقابت‌های باشگاهی در 5 کشور صاحب فوتبال قاره سبز.
لیگ اروپا

آمار منتشر شده نشان می‌دهد که فوتبال آلمان در چند سال اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته و فوتبال ماشینی و کسل‌کننده به بازی‌هایی زیبا و تماشاگرپسند تبدیل شده است. حالا لیگ آلمان در بسیاری از زمینه‌ها در فوتبال اروپا پیشتاز است و سال به سال فاصله خود را با لالیگا و لیگ برتر کمتر کرده است. با ادامه این روند شاید لیگ ژرمن‌ها در سیستم امتیازدهی یوفا جای لیگ جزیره و لالیگا را هم بگیرد.

پر‌تماشاگرترین لیگ: با پایان نیم‌فصل نخست، بوندس‌لیگای آلمان همچنان در‌ صدر پرتماشاگر‌ترین لیگ اروپایی باقی ماند. میانگین حضور هواداران در نیم فصل اول رقابت‌های بوندس‌لیگا 43.022 نفر بوده و این در حالی است که حضور تماشاگران در لالیگا ریزش چشمگیری داشته که می‌توان دلایل آن را حضور ناامیدکننده تیم ملی اسپانیا در جام جهانی جست‌وجو کرد.

بوندس‌لیگا: 43.022 نفر

لیگ برتر: 35.963 نفر

لالیگا: 26.505 نفر

سری A: 22.182 نفر

لوشامپیونا: 21.864 نفر

ارزشمند‌ترین لیگ: هر‌چند‌ رئال و بارسا طی چند سال اخیر رکوردهای بازار نقل‌و‌انتقالات را به تسخیر خود در‌ آورده‌اند اما لیگ برتر انگلیس همچنان ارزشمند‌ترین لیگ اروپاست. ارزش بازیکنان شاغل در لیگ برتر انگلیس به 3.782 میلیارد یورو می‌رسد.

لیگ برتر: 3.782 میلیارد یورو

لالیگا: 2.601‌میلیارد یورو

بوندس‌لیگا: 1.900 میلیارد یورو

سری A: 1.850 ‌میلیارد یورو

لوشامپیونا: 1.446 ‌میلیارد یورو

بیشترین هزینه: لیگ برتر انگلیس در فصل نقل‌و‌انتقالات تابستانی ‌2,9 میلیارد یورو هزینه کرده‌ است. در این بخش حتی خریدهای نجومی رئال و بارسا هم نتوانسته‌ به کمک لالیگا بیاید

امتیاز‌آورترین لیگ: در 5 سال اخیر، لیگ برتر انگلیس بیشترین امتیاز را از یوفا گرفته، البته شرایط در ‌2 سال اخیر تغییر کرده و لالیگا و بوندس‌لیگا در جدول یوفا امتیازات بیشتری را کسب کرده‌اند. در نیم فصل نخست این فصل هم همین شرایط تداوم داشته و با توجه به صعود هر 4 نماینده آلمان به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا همچنان فاصله بین بوندس‌لیگا با لیگ برتر و لالیگا در حال کم شدن است.

لیگ برتر: 88,427 امتیاز

لالیگا: 82,320 امتیاز

بوندس‌لیگا: 79,498 امتیاز

سری A: 63,105 امتیاز

لوشامپیونا: 54,333 امتیاز

پر‌گل‌ترین لیگ: در پایان نیم‌فصل اول رقابت‌های اروپایی، بوندس‌لیگا پر‌گل‌ترین لیگ اروپایی بوده و با میانگین بیش از 2.82 گل زده در هر بازی یکی از پر‌گل‌ترین نیم فصل‌های خود را پشت‌سر گذاشته است.

بوندس‌لیگا: 2.82 گل در هر بازی

لالیگا: 2.62 گل در هر بازی

لیگ برتر: 2.58 گل در هر بازی

سری A: 2.57 گل در هر بازی

لوشامپیونا: 2.44 گل در هر بازی

بیشترین هزینه: لیگ برتر انگلیس در فصل نقل‌و‌انتقالات تابستانی ‌2,9 میلیارد یورو هزینه کرده‌ است. در این بخش حتی خریدهای نجومی رئال و بارسا هم نتوانسته‌ به کمک لالیگا بیاید.

لیگ برتر: 2.9 میلیارد یورو

بوندس‌لیگا: 1.9 میلیارد یورو

لالیگا: 1.8 میلیارد یورو

سری A: 1.6 میلیارد یورو

لوشامپیونا: 1.1 میلیارد یورو

بخش ورزشی تبیان


منبع : خراسان نیوز