تبیان، دستیار زندگی
فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا دوشنبه شب در مراسمی فهرست نهایی نامزدهای توپ طلای فوتبال جهان را اعلام کرد و همان طور که می شد از قبل حدس زد، کریستیانو رونالدو در کنار لیونل مسی و مانوئل نویر به عنوان 3 نامزد دریافت توپ طلای فوتبال جهان معرفی شدند. این
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاهی به لیست 3 نفره توپ طلا


فدراسیون بین‌المللی فوتبال، فیفا دوشنبه شب در مراسمی ‌فهرست نهایی نامزدهای توپ طلای فوتبال جهان را اعلام کرد و همان‌طور که می‌شد از قبل حدس زد، کریستیانو رونالدو در‌کنار لیونل مسی و مانوئل نویر به عنوان 3 نامزد دریافت توپ طلای فوتبال جهان معرفی شدند.
رونالدو و مسی و نویر

این رای‌گیری با استناد به آرای کاپیتان‌‌ها و مربیان تیم‌های ملی و خبرنگاران منتخب نشریه فرانس‌فوتبال، از فهرست 23 نفره اولیه نامزدهای توپ طلای2014 انجام شد. رقابت این 3 بازیکن تا روز 12 ژانویه که موعد معرفی بهترین بازیکن دنیاست، ادامه خواهد داشت. در این مدت هم‌تیمی‌ها و مربیان این 3 بازیکن به نوبه خود به طرفداری از نماینده تیمشان پرداخته‌اند و برای یکدیگر کری خوانده‌اند. بسیاری از صاحب‌نظران فوتبال معتقدند که این بار فیفا باید به نوعی سنت‌شکنی کرده و بازیکنی غیر از مسی و رونالدو را به عنوان برنده این جایزه انتخاب کند، حال باید منتظر ماند و دید که این بار فیفا چه تدبیری برای انتخاب بهترین بازیکن جهان می‌اندیشد. در ادامه نگاهی داریم به دستاوردهای این 3 کاندیدا در سال‌2014.

رونالدو؛ 3 جام و 9 عنوان فردی

کریستیانو رونالدوی 29‌ ساله در سال‌2014 موفقیت‌های زیادی به دست آورد. از نظر تیمی‌ 3 جام برد؛ لیگ قهرمانان، جام حذفی و سوپرجام اسپانیا. علاوه بر این او می‌تواند جام باشگاه‌های جهان را نیز به دست بیاورد. او در‌50 بازی در سال‌2014 توانست 51 گل بزند؛‌30 تا در لالیگا، 11‌ تا در لیگ قهرمانان، 3 تا جام‌حذفی،‌ 2‌ تا سوپرجام اسپانیا و 5 تا با تیم ملی پرتغال. او رکورد گل‌های تاریخ لیگ قهرمانان در یک فصل را با 17 گل شکست. آغاز فصل او تاکنون عالی بوده‌ و در 17 بازی 23 گل زده است. اوج درخشش کریستیانو در لالیگا بود که در 11‌هفته 18 گل زد و با بهترین رکورد تاریخ مسابقات برابری کرد. این مهاجم پرتغالی در سال‌2014 تاکنون 9 عنوان فردی به دست آورده است: بهترین بازیکن فصل 2014-2013 اروپا، کفش طلا، جایزه ESPN به عنوان ورزشکار برتر سال، جایزه گل‌50 به عنوان بهترین بازیکن سال گذشته از نظر سایت گل، جوایز بهترین بازیکن، بهترین مهاجم و بهترین گل فصل گذشته از نظر سازمان لیگ اسپانیا و جایزه پی‌چی‌چی و دی‌استفانو که از مارکا دریافت کرد. تنها نقطه ضعف بزرگ او مربوط به جام‌جهانی بود که پرتغال در مرحله گروهی جام‌جهانی حذف شد و او فقط یک گل زد.

مسی؛ امیدوار به توپ طلای جام‌جهانی

مسی 27 ساله، در سال‌2014 هیچ جام تیمی را ‌نبرد. در تیم ملی آرژانتین به نایب‌قهرمانی جهان رضایت داد و از این حیث نسبت به رونالدو و نویر‌(هر کدام 3 جام) عقب است. او در جام‌جهانی در 7 بازی 4 گل زد و توپ طلای مسابقات را به دست آورد اما گل‌هایش فقط در مراحل آغازین و در بازی مقا‌بل بوسنی، ایران و نیجریه به ثمر رسید و در بازی‌های کلیدی مثل بازی با هلند و آلمان گل نزد. جایزه توپ طلای جام‌جهانی به او رسید اما بلاتر همین چند هفته پیش اعتراف کرد که دادن جایزه به لئو تصمیم اشتباهی بود. در مراسم جایزه بهترین بازیکن سال اروپا نیز نشانی از او نبود و نویر و روبن در رده‌های بالاتر قرار گرفتند. تنها نکته‌ای که می‌تواند به کمک مهاجم کاتالان‌ها بیاید، شکستن رکورد بیشترین گل در لیگ قهرمانان اروپا و لالیگاست که طی هفته‌های اخیر موفق به انجام آن شد.

اوج درخشش کریستیانو در لالیگا بود که در 11‌هفته 18 گل زد و با بهترین رکورد تاریخ مسابقات برابری کرد

نویر؛ مهره‌ای کلیدی در قهرمانی جام‌جهانی

مانوئل نویر 28 ساله، به عنوان یک دروازه‌بان توانست خود را به توپ طلا نزدیک کند. تا پیش از این بهترین رتبه سنگربان ژرمن‌ها در رده‌بندی توپ طلا در سال‌2012 بود که در رده نوزدهم قرار گرفته بود اما این بار شانس بیشتری دارد. در برزیل نه تنها با کلین‌شیت در فینال مقابل آرژانتین به همراه تیمش قهرمان شد، بلکه دستکش طلایی مسابقات به عنوان بهترین دروازه‌بان جام را نیز دریافت کرد (در 7 بازی 4 گل خورد) و در ترکیب ایده‌آل جای گرفت. نقش او در بایرن هم خیلی پررنگ بود. زیر نظر گواردیولا جام حذفی را برد و در بوندس‌لیگا نیز درخشید و فقط 18 گل خورد که بهترین آمار را در میان دروازه‌بان‌های بوندس‌لیگا داشت. او در 15‌بازی کلین‌شیت کرد و با 74 درصد آرا به عنوان بهترین بازیکن سال بوندس‌لیگا انتخاب شد. در اروپا نیز تیمش خوب کار کرد و علی‌رغم شکست 4 -صفر بایرن از رئال، او در تیم برتر لیگ قهرمانان قرار گرفت. آمار نویر در فصل جدید نیز عالی است. در 18 بازی فقط 8 گل خورده، یعنی 0،44 گل در هر بازی.

بخش ورزشی تبیان


منبع : منبع : خراسان نیوز