تبیان، دستیار زندگی
بدون شک سال 2014 سال آن ها بود؛ ستارگانی که جام جهانی سکوی پرتاب آن ها بود و در طول یک سال بیشترین پیشرفت ممکن را داشتند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاهی به ستاره‌های سال 2014


بدون شک سال 2014 سال آن‌ها بود؛ ستارگانی که جام جهانی سکوی پرتاب آن‌ها بود و در طول یک سال بیشترین پیشرفت ممکن را داشتند.
این ستارگان در سال 2014 در مستطیل سبز خوش درخشیدند و در حالی به روزهای پایانی سال رسیده‌اند که نامشان را در بین ارزشمندترین‌های دنیای فوتبال می‌بینند. هفته‌نامه بیلد آلمان در گزارش خود به معرفی این ستاره‌ها پرداخته است.

آنخل دی‌ماریا
کلمبیا و اروگوئه

قیمت این ستاره آرژانتینی در سال 2013 حدود 30 میلیون یورو برآورد شده بود اما با درخشش در رئال‌مادرید و همچنین بازی‌های فوق‌العاده او در جام جهانی با پیراهن تیم ملی آرژانتین باعث شد تا قیمت او در بازار نقل‌وانتقالات افزایش چشمگیری داشته باشد.

به نقل از خراسان، منچستری‌ها که می‌دانستند رئال به سادگی ستاره آماده خود را از دست نمی‌دهد برای خرید دی ماریا، 59.7 میلیون پوند ( 75 میلیون یورو) هزینه کردند تا رکورد نقل‌وانتقالات تاریخ لیگ برتر انگلیس جابه‌جا شود. گران‌ترین خرید باشگاه منچستریونایتد همان چیزی بود که آرزوی چندین ساله هواداران شیاطین سرخ را برآورده کرد. دی‌ماریا با تکنیک و سرعت خود پس از مدت‌ها قدرت را به خط هافبک یونایتد بازگرداند و بدون شک از مهم‌ترین عوامل موفقیت شاگردان فن‌گال بوده.

خامس رودریگز

قبل از جام جهانی کمتر کسی خامس رودریگز را می‌شناخت اما پس از درخشش در جام‌جهانی 2014 برزیل بود که نام این ستاره کلمبیایی در صدر اخبار و شایعات نقل‌وانتقالات تابستانی قرار گرفت. در نهایت هم در ماه جولای بود که بازیکن 23 ساله تیم ملی کلمبیا با قراردادی به ارزش 80 میلیون یورو از موناکو به رئال‌مادرید اسپانیا منتقل شد. در سال 2013 باشگاه موناکو روی رودریگز 28 میلیون یورو قیمت گذاشته بود اما درخشش در جام جهانی و کسب عنوان آقای گلی این رقابت‌ها باعث شد تا این باشگاه فرانسوی قیمت ستاره کلمبیایی خود را به 80 میلیون یورو برساند.

کریس رونالدو

کریستیانو رونالدو در زمینه گلزنى سیرى‌ناپذیر و غیر قابل توقف است. رونالدو در سال 2014 به آمار شگفت‌آور و فرازمینى 2.17 گل در هر بازى رسید. رسیدن به چنین آماری و ثبت چندین رکورد خارق‌العاده باعث شده تا روند صعودی قیمت این ستاره پرتغالی در بازار نقل‌وانتقالات فوتبال اروپا همچنان ادامه داشته باشد. در روزهاى پایانی سال 2014 شایعاتى مبنى بر تلاش باشگاه منچستریونایتد براى بازگرداندن کریس رونالدو در مطبوعات اروپایى منتشر شد که بر طبق این اخبار شیاطین سرخ حاضر به ارایه پیشنهادى 185 میلیون یورویى براى جذب مجدد کریس رونالدو شده‌اند؛ این در حالی است که قیمت رونالدو در سال 2014 چیزی حدود 120 میلیون یورو برآورد شده بود.

نیمار

پدیده فوتبال برزیل با ورود به اروپا و بر تن کردن پیراهن بارسلونا حالا روز به روز بهتر از قبل می‌شود. با گذشت حدود یک سال از حضور نیمار در بارسا دیگر باید او را یکی از بهترین‌های نوکمپ بدانیم. نیمار که در باشگاه سانتوس فقط یک پدیده به حساب می‌آمد حالا به یکی از ارزشمندترین بازیکنان دنیای فوتبال تبدیل شده. باشگاه بارسلونا با تمدید قرارداد این بازیکن اعلام کرده که فقط در ازای دریافت 85 میلیون یورو حاضر به صدور رضایتنامه او خواهند شد.

کریستیانو رونالدو در زمینه گلزنى سیرى‌ناپذیر و غیر قابل توقف است. رونالدو در سال 2014 به آمار شگفت‌آور و فرازمینى 2.17 گل در هر بازى رسید. رسیدن به چنین آماری و ثبت چندین رکورد خارق‌العاده باعث شده تا روند صعودی قیمت این ستاره پرتغالی در بازار نقل‌وانتقالات فوتبال اروپا همچنان ادامه داشته باشد

پل پوگبا

سال 2014 برای پوگبای جوان بسیار منحصر به فرد بود چراکه پس از فتح سری A ایتالیا همراه با یوونتوس، وی همراه با تیم ملی فرانسه اولین جام جهانی خود را در 21 سالگی تجربه کرد و تورنمنت بسیار خوبی را نیز پشت سر گذاشت. او همچنین در لیست 23 نفره توپ طلا حضور پیدا کرد که جوان‌ترین بازیکن حاضر در لیست محسوب می‌شد. آمار او در این فصل نیز خیره‌کننده بوده. پیشرفت پوگبا باعث شده تا قیمت الماس سیاه یوونتوس از 20 میلیون یورو به 45 میلیون یورو برسد.

لوکا مودریچ

با روی کار آمدن کارلو آنچلوتی، وی به ستاره اصلی خط میانی رئال‌مادرید مبدل شد و در لالیگا میانگین 90درصد پاس سالم را از خود به جای گذاشت. به علت نیمکت‌نشینی در مادرید قیمت این ستاره کروات در سال 2013 چیزی حدود 20 میلیون یورو برآورد می‌شد اما رئال در سال 2014 روی ستاره این روزهای خود 55 میلیون یورو قیمت گذاشته.

کوکه

هافبک 22 ساله‌ای که به معنای واقعی کلمه با ظهور اتلتیکومادرید دیگو سیمئونه به یکی از پدیده‌های فوتبال اسپانیا مبدل شد و در سال‌های اخیر روز به روز بهتر و پخته‌تر شده و با پا به سن گذاشتن هافبک‌های تیم ملی اسپانیا، وی یکی از امید‌های نسل آینده محسوب می‌شود. در سال 2013 قیمت این بازیکن جوان 20 میلیون یورو برآورد شده بود اما امسال اتلتیکو حتی به پیشنهاد 40 میلیون یورویی پاری‌سن‌ژرمن هم پاسخ منفی داد.

لوییس سوارز

فرشته آنفیلد فصل گذشته 33 بار در لیگ برتر انگلستان پیراهن قرمزها را به تن کرد و با ثبت 31 گل و تشکیل زوج فوق‌العاده با استوریج، عامل اصلی نایب قهرمانی لیورپول در لیگ برتر و بازگشت دوباره به رقابت‌های چمپیونزلیگ بود. او در آوریل سال 2014 به اولین بازیکن غیر اروپایی مبدل شد که عنوان بهترین بازیکن سال لیگ برتر را از آن خود می‌کند. این عنوان باعث شد تا قیمت او در سال 2014 از 18 میلیون یورو به 60 میلیون یورو برسد.

پدیده فوتبال برزیل با ورود به اروپا و بر تن کردن پیراهن بارسلونا حالا روز به روز بهتر از قبل می‌شود. با گذشت حدود یک سال از حضور نیمار در بارسا دیگر باید او را یکی از بهترین‌های نوکمپ بدانیم

مارکو رویس

رویس در دورتموند به عنوان پدیده فوتبال ژرمن‌ها معرفی شد. بعد از یک فصل رویایی با زردپوشان، این ستاره جوان به عنوان بازیکن فصل دورتموند انتخاب شد؛ هر چند که او جام جهانی را به دلیل مصدومیت از دست داد اما به نظر می‌رسد بایرن برای شکار دارکوب وست فالن باید همچنان به فکر یک پیشنهاد نجومی باشد چراکه مدیران دورتموند به تازگی روی ستاره جوان تیم خود 60 میلیون یورو قیمت گذاشته‌اند.

تونی کروس

ماشین آلمانی مانشافت فصل گذشته 51 بازی برای باواریایی‌ها انجام داد و 4 گل برای این تیم به ثمر رساند و یکی از عناصر اصلی کمربند خط میانی پپ گواردیولا در راه کسب دوگانه مونیخی‌ها محسوب می‌شد. پیش از شروع جام جهانی، زمزمه‌هایی مبنی بر جدایی وی از بایرن‌مونیخ به گوش می‌رسید و از این رو، برای کروس بزرگ‌ترین فستیوال فوتبالی جهان محلی بود برای به نمایش گذاشتن و اثبات مهارت‌ها و توانایی‌های خود تا بیش از پیش مقابل چشمان خیره مشتریان، دلربایی کند. سرانجام نیز رئال برای خرید ستاره بایرن مجبور به پرداخت 45 میلیون یورو شد.

بخش ورزشی تبیان