تبیان، دستیار زندگی
باز هم یک ال کلاسیکوی دیگر فرا رسید. ال کلاسیکویی که فقط یک مسابقه نیست، حتی فقط یک ال کلاسیکو هم نیست؛ فراتر از یک داربی، فراتر از یک نبرد و چیزی در حد یک جنگ کلاسیک.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آل کلاسیکو، فراتر از یک نبرد


باز‌ هم یک ال‌کلاسیکوی دیگر فرا رسید. ال‌کلاسیکویی که فقط یک مسابقه نیست، حتی فقط یک ال‌کلاسیکو هم نیست؛ فراتر از یک داربی، فراتر از یک نبرد و چیزی در حد یک جنگ کلاسیک.

ترکیب احتمالی رئال‌مادرید

کاسیاس؛ مارسلو، راموس، په‌په، کارواخال؛ مودریچ، کروس، ایسکو، خامس رودریگز؛ رونالدو؛ بنزما

ترکیب احتمالی بارسلونا

براوو؛ ماتئو، پیکه، ماسکرانو، دنی آلوز؛ بوسکتس، راکتیچ، اینیستا؛ مسی، سوارس، نیمار

ال کلاسیکو

باز‌ هم یک ال‌کلاسیکوی دیگر فرا رسید. ال‌کلاسیکویی که فقط یک مسابقه نیست، حتی فقط یک ال‌کلاسیکو هم نیست؛ فراتر از یک داربی، فراتر از یک نبرد و چیزی در حد یک جنگ کلاسیک. جنگی که از ژنرال فرانکو و سربازانش به نسل ما رسیده، جنگی که از جدایی‌طلبان کاتالان به ما هدیه داده شده است. تاریخ ال‌کلاسیکو حکایت از نبرد بهترین‌های دنیای فوتبال در مستطیل‌ سبز دارد. بیش از صد سال است که در این بازی بزرگ بهترین‌های دنیای فوتبال مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. بدون‌شک اغلب ما آدم‌های خوش‌شانسی نبودیم که بتوانیم بازی‌های آلفردو دی‌استفانو و فرانس پوشکاش را ببینیم. شاید کمتر کسی حتی یک گل از 18 گل دی‌استفانو در تاریخ ال‌کلاسیکو را به خاطر آورد ولی ما چیزهایی دیدیم که قدیمی‌تر‌ها ندیدند. پرتاب سر بریده شده خوک به مستطیل سبز، پرتاب فندک به سمت روبرتو کارلوس، کف زدن برای رونالدینیو در برنابئو و البته بازی‌هایی که پر بود از گل و زیبایی و جذابیت. امروز هم همین داستان ادامه دارد؛ داستانی که رونالدو و مسی قهرمان‌های آن هستند. کریس رونالدو در این فصل 15 گل زده در 7 بازی و میانگین 2.14 گل در هر بازی را به ثبت رسانده‌، عملکردی بهتر از‌90 تیم از 97 تیم 5 لیگ برتر اروپا. لیونل مسی هم در صورت هت‌تریک در این بازی تبدیل به بهترین گلزن تاریخ لالیگا خواهد شد و رکورد گلزن افسانه‌ای تاریخ بیلبائو‌ تلمو زارا ‌را خواهد شکست. از همین حالا شمارش معکوس شروع شده و ما نفس می‌کشیم تا ال‌کلاسیکوی‌261 آغاز شود و باز هم یک فوتبال ‌هالیوودی در حد لالیگا ببینیم.

نگاه لوئیز انریکه(سرمربی بارسلونا)

ال‌کلاسیکو همیشه برای‌2 تیم و هوادارانشان مهم بوده، هست و خواهد بود. با این‌وجود هم‌اکنون یک مسیر طولانی پیش‌روی ماست و نمی‌توانیم بگوییم این دیدار نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. مانند دوره‌های قبل در برنابئو ظاهر می‌شویم و سعی می‌کنیم بهترین عملکردمان را در این مسابقه نشان دهیم. با برد در این بازی می‌توانیم فاصله خودمان را با رئال بیشتر کنیم. البته می‌دانیم که بازی در برنابئو اصلا آسان نیست.

نگاه کارلو آنچلوتی(سرمربی رئال)

در شرایط خوبی به ال‌کلاسیکو رسیدیم. بازی با لوانته بازی دشواری بود و نشان دادیم که به خوبی روی این بازی تمرکز کرده بودیم و بازیکنان، حریف را جدی گرفته بودند. مقابل لیورپول هم خیلی خوب بازی کردیم و به چیزی که می‌خواستیم رسیدیم. ال‌کلاسیکو، فرصت مناسبی است تا خودمان را به صدر جدول نزدیک‌تر کنیم. ما در‌ خانه بازی می‌کنیم و نمی‌خواهیم این فرصت بسیار خوب را از دست بدهیم. ال‌کلاسیکو، فرصت مناسبی است تا اشتباهات قبل را جبران کنیم.

بازگشت خون‌آشام

یک گاز کوچک آن هم از شانه‌های جورجیو کیلینی، بازیکن تیم ملی ایتالیا در جام‌جهانی‌2014 کافی بود تا ستاره مطرح اروگوئه یعنی لوئیز سوارس مدت‌ها با محرومیت روبه‌رو شده و از میادین فوتبال دور شود. امشب دوران محرومیت این بازیکن به پایان می‌رسد و برترین گلزن فصل گذشته لیگ برتر انگلیس منتظر چراغ سبزی از سوی کادر فنی بارسلوناست تا برای هنرنمایی مقابل رئال‌مادرید به میدان برود. عجب شبی دوران مجازات سوارس تمام می‌شود، مهاجمی ‌که ‌4‌ ماه تمام جوک‌های بی‌پایان کاربران،‌ مونتاژها از تصویر گاز گرفتنش و تشبیه نامش به جانو‌رانی همچون ‌خون‌آشام‌، ‌کوسه‌،‌‌ آدم‌خوار‌ و‌... را تحمل کرد و حالا شب ال‌کلاسیکو همه بدی‌ها و سختی‌ها برایش به پایان رسیده و این مرد می‌خواهد مقابل ستاره‌های متعدد رئال‌مادرید خودی نشان دهد.

بزرگ‌ترین غایب این بازی گرت بیل، ستاره ولزی رئال‌مادرید است. با وجود غیبت گرت بیل که به دلیل مصدومیت در این دیدار به میدان نخواهد رفت، مسئولیت بیشتری روی شانه‌های خامس رودریگز وجود دارد. این بازیکن‌23 ساله در هفته‌های اخیر توانسته نشانه‌هایی از درخشش خود در جام‌جهانی را نشان دهد و یک پاس گل زیبا در دیدار با لیورپول به کریستیانو رونالدو داد

محرومان و مصدومان

بزرگ‌ترین غایب این بازی گرت بیل، ستاره ولزی رئال‌مادرید است. با وجود غیبت گرت بیل که به دلیل مصدومیت در این دیدار به میدان نخواهد رفت، مسئولیت بیشتری روی شانه‌های خامس رودریگز وجود دارد. این بازیکن‌23 ساله در هفته‌های اخیر توانسته نشانه‌هایی از درخشش خود در جام‌جهانی را نشان دهد و یک پاس گل زیبا در دیدار با لیورپول به کریستیانو رونالدو داد. حضور سرخیو‌ راموس، یکی از مهره‌های کلیدی رئال در خط دفاعی، در این بازی مورد تردید قرار دارد؛ این در حالی است که وی توانسته از روز پنج‌شنبه در تمرینات رئال‌مادرید شرکت کند و باتوجه به این مسئله احتمال حضور او در ترکیب اصلی رئالی”‹ها بسیار زیاد به نظر می”‹رسد. تنها بازیکن بارسلونا که حضورش به دلیل مصدومیت در این دیدار قطعی نیست، سرخیو بوسکتس است که نتوانست در پیروزی 3- یک روز سه‌شنبه تیمش مقابل آژاکس بازی کند اما انتظار می‌رود که بتواند با رسیدن به آمادگی برای ال‌کلاسیکو در ترکیب اصلی کاتالان‌ها قرار بگیرد.

بخش ورزشی تبیان


منبع: خراسان نیوز