تبیان، دستیار زندگی
چهارشنبه شب، لیورپول و رئال مادرید در قالب لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم خواهند رفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئال مادریدو کابوس لیورپول


چهارشنبه شب، لیورپول و رئال مادرید در قالب لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم خواهند رفت.

رئال مادرید و لیوپول

دوتیم از پرطرفدارترین و با افتخارترین و با قدمت ترین تیم های اروپا چهارشنبه به دیدار هم خواهند رفت.

بازی ای که نبردهای جالبی هم در دل خود دارد. کارلو آنچلوتی خاطرات خوب و بد و سیاه و سفید زیادی در جدال هایش با آنفیلدی ها داشته است. فینال 2005 در ترکیه و آن تراژدی باورنکردنی و البته فینال 2007 که منجر به قهرمانی روسونری شد، یا برد و باخت هایش در جدال هایش با چلسی در برابر لیورپول نمونه هایی دیگر از تقابل های کارلتو در برابر قرمزهای آنفیلد بوده است.

رئال و لیورپول زیاد باهم بازی نکرده اند. 3بار در طول تاریخ این دو تیم به مصاف هم رفته اند که حاصل آن 3 برد برای لیورپول بوده است. این دو تیم در سال 2009 در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف هم رفتند که لیورپول دو بار با نتایج 4-1 و 1-0 کهکشانی ها را مغلوب کرد و سنگین ترین شکست تاریخ رئال در این رقابت ها را ثبت کرد.

دیگر بازی مهم این دو تیم فینال فصل 1981 بود که لیورپول 1-0، با گل آلان کندی برد و قهرمان شد. حالا این دو تیم در مرحله گروهی فصل 2014-15 با هم همگروه شده اند و رئال امیدوار است با توجه به اینکه لیورپول اوضاع خوبی ندارد، انتقام باخت های پیشین را بگیرد. اکنون رئال با 6 امتیاز در جایگاه نخست گروه دوم قرار دارد و لیورپول هم با 3 امتیاز سوم است.

لیورپول 30 بار برابر تیم های اسپانیایی بازی کرده که حاصل آن 13 برد، 10 باخت و 7 مساوی بوده و نکته جالب این است که بندرنشینان فقط 4 تا از بردهای خود را در خانه مقابل این تیم ها کسب کرده اند. از طرفی شاگردان براندن راجرز فقط در یک بازی از 18 دیدار اخیر خود در آنفیلد شکست خورده اند.

در آن سوی میدان رئالی ها شرایط ایده آلی دارند. آنها بعد از باخت مقابل اتلتیکومادرید در سوپر کاپ، در 7 بازی بعدی همه را پیروز شده اند و با زدن 35 گل آماری باورنکردنی از خود به جا گذاشته اند، همچنین رئال در خارج از خانه هم نمایش خوبی داشته و در 5 تا از 77 بازی آخرش در لیگ قهرمان برنده از زمین خارج شده است.

امید اصلی مادریدیستا برای گلزنی، بدون شک کسی نیست جز کریس رونالو، ستاره ای که بیشتر از هر روز دیگری در اوج قرار دارد. 15 گل در 7 بازی بیانگر همه چیز است. دو گل او در این فصل چمپیونز لیگ باعث شد تا با 69 گل، رائول را در گلزنی در تمام ادوار اروپا پشت سر خود بگذارد. کریستیانو پیش از این 9 بار با پیراهن من یو مقابل لیورپول قرار گرفته که حاصل آن دو گل بوده است که البته هیچ کدام در آنفیلد زده نشده است.

دیگر بازی مهم این دو تیم فینال فصل 1981 بود که لیورپول 1-0، با گل آلان کندی برد و قهرمان شد. حالا این دو تیم در مرحله گروهی فصل 2014-15 با هم همگروه شده اند و رئال امیدوار است با توجه به اینکه لیورپول اوضاع خوبی ندارد، انتقام باخت های پیشین را بگیرد. اکنون رئال با 6 امتیاز در جایگاه نخست گروه دوم قرار دارد و لیورپول هم با 3 امتیاز سوم است

چیچاریتو و مودریچ هم سابقه گلزنی مقابل لیورپول را در کارنامه خود دارند. همه چیز روی کاغذ به سود اسپانیایی ها است. نقطه قوت رئال خط حمله زهردار این تیم است و دست بر قضا نقطه ضعف لیورپول، خط دفاع آنهاست. انگلیسی ها تنها در 2 بازی از 20 بازی اخیرشان توانسته اند کلین شیت داشته باشند و این یک نکته فوق العاده نگران کننده برای راجرز خواهد بود.

تعداد مصدومان این بازی کم نیستند. استوریج، فلنگان از لیورپول و بیل، خسه و آبنه از رئال قطعا در بازی چهارشنبه غایبند و همچنین حضور بازیکنانی مثل ساخو، کونترائو و راموس هم در هاله ای از ابهام قرار دارد. بدون هیچ گونه تردیدی بازی جذابی در پیش خواهد بود و باید ببینیم رئال با پیروزی مقابل لیورپول، یک انتقام سخت خواهد گرفت و مقدمات حذف قرمزها را فراهم خواهد کرد و یا این لیورپول است که به روند شکست ناپذیری خود مقابل غول های اسپانیا ادامه خواهد داد و همچنان خود را به عنوان گربه سیاه رئال معرفی خواهد کرد.

برنامه بازی های چهارشنبه:

اتلتیکو مادرید – مالمو

المپیاکو – یوونتوس

لودوگورتس – بازل

لیورپول – رئال مادرید

بایرلورکوزن – زنیت

موناکو – بنفیکا

اندرلخت – آرسنال

گالاتاسرای - دورتموند

بخش ورزشی تبیان


منبع: برنا