تبیان، دستیار زندگی
اولین شكار پرز به برنابئو پا گذاشت. از هم‌اكنون مشخص است كه چه بار سنگینی از مسوولیت را باید بر دوش بكشد ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شماره 8 رئال وارد شد

رونمایی از شماره 8 جدید رئال

اولین شكار پرز به برنابئو پا گذاشت. از هم‌اكنون مشخص است كه چه بار سنگینی از مسوولیت را باید بر دوش بكشد. هواداران زیادی برای دیدن كاكا با پیراهن سفید رئال صف كشیدند و حتی در خیابان‌ها هم ترافیك سنگینی به وجود آمد. او اولین گام پرز برای آغاز دوره دوم كهكشانی‌ها در رئال‌مادرید است. كریس رونالدو این مجموعه را رویایی‌تر می‌كند و با ورود بقیه افرادی كه نامشان در فهرست خرید مادریدی‌ها قرار دارد، هم این پازل كامل خواهد شد. رئال با به چنگ آوردن این دو بازیكن كه شاید به نظر خیلی‌ها جدایی‌ناپذیرترین بازیكنان تیم‌های خود بودند، نبض بازار را در دست گرفت و حالا بحث خرید هر بازیكنی كه پیش بیاید، طبیعتا نام رئال در صف اول خریداران قرار دارد.

به كاكا پیراهن‌های متعدد هشت، 10 و 18 و حتی پیراهن شماره پنج زیدان را پیشنهاد كرده بودند. خود زیدان كه حالا دست راست پرز است، پیراهنش را دو دستی تقدیم كاكا كرده بود، اما این بازیكن باهوشیاری اظهار داشت كه پوشیدن این پیراهن برایش مسوولیت‌های زیادی را به همراه خواهد آورد و ترجیح می‌دهد آن را نپذیرد و به این ترتیب كاكا شماره هشت رئال شد.

چرا بعد از میلان، رئال‌مادرید را انتخاب كردید؟

این میلان بود كه در ابتدای كار در مذاكره با رئال را باز كرد. قضیه از ماه ژانویه شروع شد، همان موقع كه بحران اقتصادی به سراغ باشگاه‌های فوتبال هم آمد. پس از پایان فصل، میلان به من اعلام كرد كه چند پیشنهاد دارم و باید مذاكراتم را با آنها انجام بدهم. من هم با خودم فكر كردم حالا كه میلان تصمیم به فروش من گرفته، چرا به رئال‌مادرید نروم.

امروز روز بسیار مهم و فراموش‌نشدنی برای من و بسیاری از هواداران رئال است. یك روز تاریخی. مادرید را انتخاب كردم، چون از همه نظر برایم باشگاه جذابی است. در تیم ملی برزیل هم كه با دوستانم صحبت می‌كردم، مدام به من توصیه می‌كردند به مادرید بروم. از هم‌تیمی‌هایم هم اطلاعات خوبی درباره رئال گرفتم و برای همین به این نتیجه رسیدم كه بهترین گزینه برای من مادرید است.

کاکا ستاره جدید تیم فوتبال رئال مادرید

دلیل پیوستن شما به تیمی كه پرز ریاست آن را برعهده دارد، چیست؟

وقتی پرز با من تماس گرفت حرفی از خریدهای دیگر تیم نزد. فقط گفت كه یك پروژه عظیم را به راه می‌اندازد و همین حرف او بود كه تاثیر زیادی روی تصمیم‌گیری من گذاشت.او توضیح داد كه می‌خواهد برخی از فعالیت‌های دوره اول ریاست خود در مادرید را دوباره انجام بدهد و من هم متقاعد شدم و به او گفتم می‌دانم كه چه برنامه‌هایی در سر دارد. به من گفت كه یك بازیكن مهم دیگر به رئال می‌آید كه نامش كریستیانو رونالدو است. از شنیدن این خبر خوشحال شدم. بازی كردن در كنار او، كاسیاس، گوتی و بازیكنان هلندی مادرید به نظرم بسیار جذاب آمد. اینجا مسوولیت بزرگی بر عهده هر بازیكنی است اما این مساله برای من نگرانی به وجود نمی‌آورد،بلكه انگیزه‌هایم را تقویت می‌كند.

می‌دانم كه جزو خریدهای بسیار مهم رئال‌مادرید هستم. در طول دوران حرفه‌ای خود برای تیم‌های بزرگی توپ زده‌ام و رئال را انتخاب كردم، چون می‌خواستم تیم بعدی من هم بزرگ باشد.

برای همه روزنامه‌نگاران حاضر در این جلسه جالب است كه بدانند رابطه شما و رونالدو در طول فصل چگونه خواهد بود. آیا به او به چشم یك رقیب نگاه می‌كنید؟

رونالدو در منچستریونایتد ستاره درخشانی بوده و دو فصل رویایی را در لیگ قهرمانان داشته است. البته او تنها چهره سرشناس رئال نیست. رائول هم از مهمترین مردان رئال است كه در طول این سال‌ها جام‌های متعددی را با آنها بالای سر برده است. من خوشحالم كه در كنار همه این ستاره‌ها می‌توانم بازی كنم. بین من و رونالدو هیچ رقابتی وجود ندارد. او هم‌تیمی من است و كنار هم بازی‌های خوبی می‌توانیم انجام بدهیم. بیرون از زمین مسابقه هم با هم مشكلی نخواهیم داشت. من از آن دسته بازیكنانی نیستم كه این طوری رفتار كنم. هر دو آرمان‌های مشابهی داریم و اهدافمان هم یكی است.

کاکا

در مورد گلزنی در مادرید چه نظری دارید؟

به زودی اولین گل مرا خواهید دید. من اصلا نگران آن نیستم.

و رقابت با بارسلونا؟

آماده مبارزه با كاتالان‌ها هستیم. این قضیه نه فقط به پروژه تقویت تیم بلكه به نحوه رویارویی ما با این حریف هم بستگی دارد.

نظرتان درباره مربی چیست؟

هنوز با مانوئل پیگرینی صحبت نكرده‌ام اما بی‌صبرانه منتظر این فرصت هستم.

آینده را چطور می‌بینید؟

از زمانی كه پا به اروپا گذاشته‌ام سال به سال پیشرفت كردم. با مادرید هم قراردادی شش ساله بسته‌ام البته باید دید آینده چطور رقم می‌خورد. كسی چه می‌داند؟ شاید هم اوضاع به قدری مساعد بود كه قراردادم را تمدید كردم.

آنچلوتی قصد داشت شما را به چلسی دعوت كند. چه پاسخی به او دادید؟

محترمانه از او تشكر كردم چرا كه دوران بسیار خوبی را با هم در میلان داشتیم، اما من تصمیم خودم را گرفته بودم.

ژابی آلونسو، فرانك ریبری و داوید ویا هم جزو خریدهای احتمالی رئال هستند. در این باره چه نظری دارید؟

قبلا هم گفتم كه وقتی پرز به من پیشنهاد بازی در مادرید را داد فقط از برنامه‌های خود برای آینده صحبت كرد و از كسی اسم نبرد، اما تك تك این بازیكنان ستاره‌های برجسته‌ای هستند كه می‌توانند در رئال مادرید به موفقیت برسند.

برای پیوستن به مادرید با چه كسی مشورت كردید؟

اولین كسی كه با او حرف زدم پدرم بود. بعد هم از آدریانو گالیانی مشورت گرفتم. او رابطه نزدیكی با پرز دارد. من سال 2002 هم به رئال رفته بودم و در جریان جشن صدسالگی رئال هم پرز را از نزدیك دیده بودم.

کاکا ستاره برزیلی رئال مادرید

رقم قرارداد شما هنگفت است و باعث شگفتی عده زیادی شده.

من در مقامی نیستم كه بتوانم درباره این مبلغ و درستی آن اظهار نظر كنم. به هر حال رئال مادرید حاضر شد چنین پولی را برای خریدن من بپردازد.

آیا رئال در ژاپن بازی می‌كند؟

از ژاپن خاطرات خوبی دارم. جام قهرمانی جهان را در سال 2002 در این كشور به دست آوردیم و سال 2007 با میلان در جام بین قاره‌ای در ژاپن قهرمان شدم. من كه خیلی دوست دارم دوباره به آنجا بروم. تصمیم با باشگاه است.

غیر از رئال هم پیشنهادهای دیگری داشتید؟

هر وقت كه این اخبار و شایعات به اوج خودش می‌رسید و بحث پیشنهادی مطرح می‌شد من اول می‌گفتم كه باید با باشگاهم صحبت كنم. چون تصمیم‌گیری با آنها بود. من غیر از رئال از تیم‌های دیگری هم پیشنهاد دریافت كرده بودم و این میلان بود كه آنها را بررسی می‌كرد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری