تبیان، دستیار زندگی
در حالی كه برانكو ایوانكوویچ به پیشنهاد اولیه باشگاه فولاد مباركه سپاهان پاسخ منفی داده، سران این تیم اصفهانی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برانکو: مربی ایرانی ها نمی شوم

در حالی كه برانكو ایوانكوویچ به پیشنهاد اولیه باشگاه فولاد مباركه سپاهان پاسخ منفی داده، سران این تیم اصفهانی هم‌چنان امیدوارند كه سرمربی سابق تیم ملی ایران را برای حضور در تیم سپاهان راضی كنند.

با این حال خود "برانكو" هر چند كه برنامه‌های شخصی‌اش را دلیل نپذیرفتن پیشنهاد سپاهان عنوان می‌كند اما وقتی به نیكی از روزهای حضورش در ایران یاد می‌كند، می‌توان شانس آمدنش به "وطن دوم" را زیاد دانست.

برانكو ایووانكویچ در گفتگو با خبرنگار ایسنا به پرسش‌هایی درباره احتمال حضورش در سپاهان،‌ دلیل استعفایش از دیناموزاگرب و برنامه‌های آینده‌اش پاسخ گفت:

* آقای برانكو باشگاه سپاهان اعلام كرده كه شما گزینه نخست جانشینی لوكا بوناچیچ هستید. آیا با شما گفت‌وگویی انجام شده است؟

- بله. در هفته گذشته چند بار با مدیرعامل باشگاه سپاهان صحبت كردم. سپاهان تیم خوب و جذابی برای هر مربی است. اما، در حال حاضر نمی‌توانم به ایران بیایم.

* دلیل‌تان برای پاسخ منفی به پیشنهاد سپاهان چیست؟

- من چندین پروژه از جمله افتتاح كلینیك پزشكی - ورزشی‌ دارم كه باید به آنها سروسامان بدهم. با این وجود می‌دانم كه سپاهان یكی از بهترین تیم‌های ایران و آسیاست و حضور در این تیم برای هر مربی می‌تواند جذاب باشد.

* آیا در صورت ارائه پیشنهاد از سوی فدراسیون فوتبال ایران برای در اختیار گرفتن سكان هدایت مربی‌گری تیم ملی، پاسخ شما همانی خواهد بود كه به سپاهان دادید؟

- در این شرایط بله اما، من پنج سال از بهترین روزهای عمرم را در ایران گذرانده‌ام و هیچ وقت روزهایی كه در ایران بوده‌ام را از یاد نمی‌برم اما، به دلیل همان برنامه‌های شخصی ترجیح می‌دهم كه فعلا در اروپا بمانم. ضمن آنكه تا به حال هیچ گفتگویی با من از سوی سران فدراسیون فوتبال ایران انجام نشده است.

* برنامه‌تان برای آینده چیست؟

- دوست دارم در یك باشگاه اروپایی مربی‌گری كنم و تا زمانی كه این پیشنهاد برایم مطرح شود، منتظر می‌مانم.حتی اگر این انتظار طولانی باشد. در مقطع فعلی دوست ندارم سرمربی‌گری تیم ملی هیچ کشوری را بپذیرم و اولویت برای من مربی‌گری در اروپاست.

* به چه دلیل از دیناموزاگرب جدا شدید؟

- من در این اواخر با نائب رئیس باشگاه اختلاف پیدا كرده بودم او با فروختن بهترین مهاجم تیمم، دیناموزاگرب را خلع سلاح كرده بود، ضمن آنكه رفتار اخلاقی او نیز با من درست نبود.

* اما شما روزهای خوبی را در دیناموزاگرب داشتید؟

- من فصل قبل موفق شدم دینامو را به مقام قهرمانی در لیگ و جام حذفی كرواسی برسانم و در جام یوفا نیز عملكرد خوبی داشتیم. در این فصل نیز با اختلاف امتیازی زیاد از تیم دوم جلو بودیم اما رفتار نائب رئیس باشگاه برایم غیرقابل تحمل بود دیگر نمی‌توانستم در آنجا بمانم.

* چه زمانی می‌توانیم شما را بار دیگر در ایران ببینیم؟

- انشاءالله (به فارسی) خیلی زود.