تبیان، دستیار زندگی
یمی هفته ی بیست و یکم رقابتهای فوتبال باشگاههای آلمان با درخشش عجیب مهدی مهدوی کیا و حضور 90 دقیقه ای علی کریمی در ترکیب بایرن و حضور 68 دقیقه ای وحید هاشمیان در میدان ، برای ایرانی ها قابل قبول بود. به گزارش تبیان در...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آتش بازی مهدوی کیا ، حضور 90 دقیقه ای کریمی


هفته ی بیست و یکم رقابتهای فوتبال باشگاههای آلمان با درخشش عجیب مهدی مهدوی کیا و حضور 90 دقیقه ای علی کریمی در ترکیب بایرن و حضور 68 دقیقه ای وحید هاشمیان در میدان ، برای ایرانی ها قابل قبول بود.

به گزارش تبیان در یکی بازیهای این هفته هامبورگ در حالی به مصاف دورتموند رفت که مهدی مهدوی کیا را از ابتدا در ترکیب داشت.

مهدوی کیا در بازی قبلی هامبورگ سکونشین بود و همین مساله شایعات بسیاری را در مورد آینده ی این بازیکن در این تیم باعث شد. ما او با درخشش خود (ساختن یک پنالتی و به ثمر رساندن یک گل ) جواب دندان شکنی به منتقدانش به ویژه روزنامه آبندبلات داد!

اولین گل این بازى از روى نقطه پنالتى به ثمر رسید. در دقیقه 11حركت مهدوى كیا و نفوذ او به داخل محوطه جریمه تیم حریف موجب شد كه مدافعان دورتموند با خطا وى را متوقف كنند و یك پنالتى براى تیم هامبورگ به دست آید. این ضربه پنالتى را «رافائل فان درفارت» به گل تبدیل كرد. اما حملات یاران مهدوى كیا به اینجا ختم نشد و آنان یك بار دیگر در دقیقه 39 توسط «كولین بنیامین» دوباره به گل رسیدند.با آغاز نیمه دوم یاران مهدوى كیا با اتخاذ تاكیتك ها دفاعى سعى بر حفظ برترى 2 بر صفر خود داشتند و نهایتا با گل دقیقه 90ستاره ایرانى خود با نتیجه 3 بر صفر به پیروزى دست یافتند. مهدى مهدوى كیا در آخرین دقیقه این بازى از اشتباه دروازه بان حریف استفاده كرد و گل سوم را براى هامبورگ به ثمر رساند. مهدوی کیا پیش از این گل چند موقعیت مناسب گلزنی را هم با بدشانسی از دست داده بود.

بعد از این بازی آبندبلات در پایگاه اینترنتی درباره‌ی مهدوی‌كیا نوشت:« مهدوی‌كیا لبخندی به لب دارد. آنچنان طولانی كه هیچ گاه این گونه نبوده است. پس از سوت پایان بازی این بازیكن ایرانی از تشویق هواداران بهره‌مند می‌شود. تشویق‌هایی كه بسیار ویژه هستند و با فریادهای مهدی همراه هستند. مهدوی‌كیا بازگشت خود را جشن می‌گیرد. آنچنان كه هیچ یك از هواداران تصور چنین چیزی را نداشتند. سران باشگاه هم این گونه فكر می‌كردند. این بازیكن كه خطای پنالتی روی او منجر به گل نخست هامبورگ شد و در پایان بازی هم زننده‌ی گل سوم تیمش بود, گفت من گام نخست را برداشته‌ام و همه‌ی آن چیزی را كه مربی از من می‌خواست, ببیند به اجرا درآوردم.»

این بازیكن ایرانی در شكست دو بر یك هفته‌ی گذشته در برلین برابر هرتا روی سكوها نشسته بود. این بازیكن به جای آن كه گوشه‌گیری اتخاذ كند, آرام و خونسرد ماند و تنها به تمرین و تلاش تمركز كرد!

هاب استیونس درباره‌ی مهدوی‌كیا می‌گوید:« من در یك گفت‌وگو به او گفتم كه من دوست دارم همان مهدوی‌كیا قدیمی را ببینم. او در تمرین‌ها این‌گونه بود و در بازی هم همانی شد كه باید. مهدوی‌كیا كه در پایان فصل از هامبورگ خداحافظی خواهد كرد, به دلیل آن كه قراردادش به پایان می‌رسد, بار دیگر تاثیرگذار ظاهر شد و توانست در لحظه‌ی آخر بار دیگر راه خود را بیابد. او به ویژه پاسخ بسیار خوبی به منتقدان داد. او با سرعت بسیار بالایش متقاعد كننده ظاهر شد و اجازه نداد شكلك‌های دروازه‌بان دورتموند او را از كوره به در ببرد. بلكه آرام و خونسرد رفتارهای او را تحمل كرد.»

البته آبندبلات نشان می دهد خیلی هم از درخشش مهدی خوشحال نیست چون در پایان با وجود اعتراف به اینکه مهدی بهترین بازی فصل خود را انجام داد می نویسد :« تنها نكته‌ی منفی در كارنامه‌ی كاری بازی روز گذشته‌ی مهدوی کیا حركت غیر ورزشی‌اش در صحنه‌ی پنالتی اول بود. به گمان بسیاری از دورتموندی‌ها مهدوی‌كیا در این صحنه تمارض كرد.»!!


کریمی در ترکیب ثابت

اما تیم فوتبال بایرن مونیخ هم مقابل تیم ارمینیابیله فلد به پیروزی یك برصفررسید.

علی كریمی که گویی نظر هیتسفلد را حتی بیش از ماگات جلب کرده ، بعد از مدتها در ترکیب ثابت بایرن بود

تک گل بایرن را روی ماكای در دقیقه هشتم بازی به ثمر رساند اما یک دقیقه بعد هم كریمی سازنده‌ی گلی بود كه رفعتی داور ایرانی الاصل بازی گل فان بومل را به اشتباه آفساید اعلام كرد.

همچنین هاشمیان تا دقیقه 68 در دیدار هانوفر مقابل وولفسبورگ در میدان بود اما موفق به گلزنی نشد.


نتایج كامل رقابتهای هفته بیست ویكم بوندس لیگا :

شنبه 21/11/85

اشتوتگارت 4 ...........................وردربرمن 1

شالكه 2 .....................................هرتابرلین صفر

بوروسیامونشن گلادباخ صفر..............المانیااخن صفر

ماینس 4 ..................................انرژی كوتبوس 1

بایرلوركوزن 2.............................اینتراخت فرانكفورت 2

هامبورگ 3 .................................بوروسیادورتموند صفر

هانوفر 2 ..................................... وولفسبورگ 2

یكشنبه 22/11/85

بوخوم صفر......................................نورنبرگ 2

بایرن مونیخ 1 ................................ارمینیابیله فلد صفر

جدول رده بندی :

1- شالكه 21 بازی 48 امتیاز

2- وردربرمن 21 42

3- اشتوتگارت 21 41

4- بایرن مونیخ 21 37

نگاهی به کارنامه ی این هفته لژیونرها

مهدوی‌كیا تکذیب کرد

كریمی خوب شروع نکرد